Stel je persoonlijke vraag #10

Ja ik bedoelde meer dat het niet, zoals eerder werd gedacht, in Friesland lag. Meer de neus van Noord-Holland (tot Alkmaar) En oostelijk West-Friesland is toch tussen hoorn en enkhuizen zo ongeveer? Bedoel jij westelijker?

Nou goed, even kort door de bocht en snel iets typen gaat fout. West-Friesland is een grote regio in Noord-Holland iig.

1 like

Aha, nu snap ik het! Ja goed aangegeven dan
Ja, ik vind het eigenlijk wel onder algemene kennis vallen dat je weet dat dit niet in Friesland ligt, maar ik heb zelfs van andere N-Hers gehoord dat ze dat niet wisten(wat ik dus heel gek vind). Ik bedoelde idd westelijk!

2 likes

Volgens mij is het laten trekken van verstandskiezen net zoiets als een zwangerschap: het verschilt per persoon en per keer hoeveel last je er van hebt en er is bijna geen peil op te trekken. Ik ken verhalen van mensen die er 2 weken ziek van zijn geweest en zelf kon ik de volgende dag alweer (voorzichtig) vast voedsel eten.

Hoeveel tanden en kiezen heb jij in totaal?

• 1-20
  • 21-25
  • 26-30
  • 31-35
  • 36-40

0 stemmers

Waar laat iemand 40 tanden en kiezen?!

1 like

Is het raar dat ik dit niet weet?

34 likes

Nee hoor, ik ben net ook met mijn vinger al mijn tanden/kiezen langs gegaan hahah.

7 likes

Ik heb net met een vinger in m’n mond mijn tanden zitten tellen, wie nog meer? :stuck_out_tongue:

31 likes

Ik heb net serieus voor de spiegel staan tellen :joy: Maar 28, en nog 3 verstandskiezen die nog niet doorgekomen zijn (dus met die erbij 31)

2 likes

image

34 likes

Ik word hier heel naar van :joy:

14 likes

Ja je moet er ook niet te lang naar kijken :laugh:

Niet mijn mond btw

4 likes

Haha als het goed is heb je er maximaal 32!

Ja zoiets vermoedde ik al haha. Ik heb namelijk alles nog (28 stuks) minus 4 getrokken verstandskiezen dus ik was zeer verbaasd over de opties boven de 32. Tenzij iemand natuurlijk nog melktanden heeft? :thinking:

Ja dat zou misschien nog wel kunnen! Ik ken ook iemand met dubbele hoektanden, dan zaten die boven de gewone hoektanden in het tandvlees. Die staken er dan ook echt doorheen!

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/deze-jongen-heeft-dubbele-rij-tanden-net-zoals-haaien~a63ec8e5/

:exploding_head:

Nu je het zegt trouwens, heb ik ook ooit iemand gezien die (volgens mij) dubbele hoektanden had. Ik heb het nooit expliciet gevraagd maar die jongen had boven allebei zijn hoektanden een beetje grijzige uitsteeksels…

1 like

Wist jij dat Tom Cruise 1 voortand in het midden van zijn gebit heeft?

• Ja duh, algemene kennis
  • Nee, wat?

0 stemmers

Tom

1 like

Hahaha ik moest ook meteen hieraan denken toen het over aantallen voortanden ging.
Angel, die vriendin van serena van beautylab heeft dat ook toch?

1 like

Misschien een rare vraag, maar ben je toevallig roodharig?

Hahaha ik ook ja. Wist ook niet dat het aantal tanden en kiezen kon verschillen, behalve dan ivm verstandskiezen en misschien mensen die een of meerdere tanden missen