Stel je persoonlijke vraag #10

Eerste poll waarbij ik alles gezien heb! Loooove Marvel films.

6 likes

Heb een hoekbank, die is ook wel multifunctioneel

Nog een sekspoll.
Waar heb jij seks gehad uit dit rijtje?

  • Keuken
  • Aanrecht
  • Eettafel
  • Badkamer
  • Tuin
  • Park
  • Trein
  • Lift
  • Op je werk
  • Bioscoop
  • In de zee
  • Dixie
  • Pashokje
  • Tent
  • Duinen
  • In het bos
  • Parkeerplaats

0 stemmers

En toen was mijn inspiratie op haha

1 like

in de sneeuw haha

2 likes

Hoe doe je het in een lift dan? Dan moet je echt turbo seks hebben. Die deuren zijn toch maar een paar seconde dicht?

1 like

Haha ik zou het niet weten. Moest er opeens aan denken. Misschien de lift op stop drukken ofz.

Lijkt me echt stressvol.

Ik heb wel een keer seks gehad in een dierentuin. Blijdorp, om precies te zijn.

10 likes

Ik vind het idee van seks in een Dixie verontrustend.

38 likes

In een sauna in de thermen. Was bloedheet en dat doe ik nooit meer.

4 likes

Een beetje vervelend, niet om ā€˜t duurzame aspect maar wel omdat ik alles wat licht is gewoon sneller om ga gooienšŸ˜©

5 likes

ligt er wel een beetje aan wat

wil wijn wel graag uit een fatsoenlijk glas haha

4 likes

Niet op mijn werk maar wel op zijn werk. Regelmatig ook haha :see_no_evil: Best een wonder eigenlijk dat dat nooit goed mis is gegaan qua betrappen.

1 like

Eerst de bonen maken; ui en knoflook fruiten in een pan. Dan kruiden (komijn en gerooktpaprika poeder doe ik altijd) erbij en de zwarte bonen. Vervolgens doe je een half potje Chipotle pepers in adobo saus en tomaten blokjes erbij. Dit laat je ongeveer 10/15 min staan. Ondertussen de nachoā€™s in de oven doen met kaas en heel veel guacamole maken. Ook bereid ik altijd wat rode kool en doe er dan limoensap bij. Vervolgens alles op de nachoā€™s gooien!
Sour cream erbij is ook lekker en als je van spicy houdt dat is het lekker om wat adobo saus te mengen met de sour cream!

4 likes

Ik zag pas een film die veel indruk op me had gemaakt.

maar in die film zat ook een stukje waarin zogenaamde rituele senicide voorkwam. Vroeger kwam dat in bepaalde culturen voor, dat oude mensen op een bepaalde leeftijd niet veel meer konden bijdragen aan de maatschappij of niet meer zelfstandig waren en dan zichzelf van het leven beroofden. Nu volgens mij niet meer.

In deze film was het dat mensen na een bepaalde leeftijd uit religieuze overtuigingen zich van het leven beroofden. In de film waren mensen die het heel normaal vonden, mensen die uiteraard geschokt waren maar het wel accepteerden, en mensen die totaal flipten en het onder elke omstandigheid onacceptabel vonden en het niet normaal vonden dat deze mensen niet werden tegen gehouden.

Ik las op reddit veel dat mensen vonden dat alleen deze laatste mensen (die totaal flipten) een acceptabele reactie hadden en dat elk weldenkend mens dit tegen had moeten houden en toen moest ik denken over cultuurrelativisme etc. en ik vond het best een interessant idee en ben benieuwd wat jullie zouden vinden. Dus, stel dat zoā€™n ritueel nog zou bestaan, wat zou jij ervan vinden dat er mensen zijn die zichzelf na een bepaalde leeftijd suicideren? Dit is uit volle (religieuze) overtuiging, in feite vrijwillig en ze doen het zelf.

  • Onder geen enkele omstandigheid acceptabel.
  • Niet acceptabel, omdat ik niet geloof dat dit vrijwillig/hersenspoeling is.
  • Misschien acceptabel, als het echt vrijwillig is.
  • Acceptabel, omdat het binnen de cultuur hoort en daar moeten anderen (wij) niet ons paradigma op projecteren.

0 stemmers

Ik ben heel erg voorstander van zoā€™n levenseinde pil die je kan nemen wanneer je klaar bent met het leven. En ik kan me ook goed voorstellen dat veel ouderen vinden dat ze lang genoeg hebben geleefd en geen zin hebt om steeds krakkemikkiger en afhankelijker te worden van anderen. Maar ik vind wel dat het dan echt een zelfstandige keuze moet zijn en niet iets cultureels wat ouderen het gevoel geeft dat ze niets meer toevoegen aan de maatschappij. Maar dat is natuurlijk vaak lastig na te gaan of dit iemands keuze beĆÆnvloedt.

26 likes

ja idd! Maar ik wilde niets spoileren dus ben er daarom wat vaag over gebleven. Misschien kan je de naam ook nog even in een spoiler zetten? Weet niet of mensen erover vallen, maar om het te voorkomen.

@Memphis
Ja, inderdaad. Maar dat is ook wel een interessante vraag, ook voor mensen die stemmen dat ze het alleen ok vinden als het vrijwillig is; wanneer is het dan vrijwillig en wie gaat dat vaststellen? Als het binnen een bepaald beeld past, zal er namelijk ook altijd een bepaalde druk zijn.

Nou die film hoef ik ook niet meer te zien :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja balen, wilde die film nog wel zien. Dus ik denk dat het handiger is een spoiler te plaatsen @Luzarl

Verder vind ik wat @Memphis ook zegt. Het moet gewoon een eigen keuze zijn. Zoā€™n pil lijkt me een goede oplossing. Niet zo van als je 85 bent is het klaar. Wie weet heeft iemand dan nog wel de wil om te leven.

Shit, had het echt meteen weggehaald maar alsnog te laat

1 like

ja, dat is ook zo. Ik vind het een heel interessante maar ook lastige discussie. Ik ben zelf geneigd naar het accepteren als onderdeel van cultuur (en vind inderdaad ook dat ouderen hier vaak (te) lang, met allemaal kunst en vliegwerk en zonder echte kwaliteit van leven in leven worden gehouden), maar is dan alles acceptabel? Vrouwenbesnijdenis, kannibalisme, marteling, mensenoffers? Dat is wel een interessante eraan.

@morale
vrijwillig is inderdaad supermoeilijk te bepalen denk ik, vooral als iemand binnen een bepaald paradigma is opgebracht.

Ik vond het trouwens ook echt een heel goede film en ik had hetzelfde gevoel als jij. Maar op reddit dacht iedereen er anders over, en dat vond ik ook bijzonder. Heb het altijd wel vreemd gevonden dat zoveel mensen vrijwel alles alleen vanuit hun eigen perspectief kunnen zien. vond het wel een interessant onderwerp om over na te denken in ieder geval. Want wanneer wordt iets dan absoluut onacceptabel bijvoorbeeld.

2 likes