ooh maar ik heb nee gestemd omdat ik niet wist dat er elke minuut een voetbalveld gekapt zou worden. wel dat er gekapt wordt
ik dacht dat alle ja-stemmers wisten dat er dus elke minuut een voetbalveld gekapt wordt (als het waar is)
ooh maar ik heb nee gestemd omdat ik niet wist dat er elke minuut een voetbalveld gekapt zou worden. wel dat er gekapt wordt
ik dacht dat alle ja-stemmers wisten dat er dus elke minuut een voetbalveld gekapt wordt (als het waar is)
Ik was 13 toen hij vermoord werd, maar herinner me voor zijn dood vooral dat hij heel vaak op tv was in combinatie met Ayaan Hirsi Ali. En dat ze die film hadden gemaakt. Naar mijn idee was dat best vaak op het nieuws toen.
Lekker man
Ik wissel het af, ik heb niet echt een specifiek voorkeur. Meestal op zondag in de avond omdat ik dan mijn beddengoed verschoond heb.
Paar keer per jaar met bodylotion, maar paar keer per week met olie (jojobaolie vooral, soms kokosolie).
Ik ken hem ook hier van! En een film met Katja Schuurman erin, ooit een stuk over gelezen ofzo. Maar ik was dan ook wat ouder en geen kind meer. @Mhysa
help
Ik vind het echt zo erg en zo niet te bevatten gatver
Ben je naar aanleiding van het amazonegebied dat in brand staat van plan je levensstijl aan te passen? (anoniem)
0 stemmers
Zo ja, wat ga je veranderen of heb je al veranderd?
0 stemmers
Nee snap ik wel, ben sowieso best vaak bang vanwege de ongrijpbaarheid van dingen⦠ja wie weet klapt er morgen een zwart gat en gaan we er allemaal aan, niemand zal het weten
Ik eet al geen vlees/vis en bijnaaaa nooit zuivel, maar ga nu wel beter opletten waar de soja die ik eet vandaan komt!
Ik ben een piranha. Uit de Amazone
Sowieso gebruik van soja minimaliseren (al eet ik het nu al weinig eigenlijk, maar wel soms) en er zijn volgens mij wel bepaalde indicaties qua duurzaamheid/biologische soja is volgnes mij ook beter voor bosgebruik over het algemeen? Maar durf daar geen vergif op in te nemen, wat ik nu gebruik komt over het algemeen uit Canada en daar zijn de regels omtrent bosbeheer strenger dan in Braziliƫ nu.
Maar ja verder is minder consumeren altijd beter, ik bestel eigenlijk vrijwel nooit iets online meer qua kleding, maar mis dat ook niet echt dus dat is niet zoān offer voor mij. Heb ook gewoon niet heel veel geld dus dan is minder consumeren sowieso vrij makkelijk haha
Ik geloof dat de soja die je hier koopt vaak al uit Europa komt. Frankrijk produceert aardig wat. En dat is ook soja die echt bedoeld is voor consumptie. (ik zie het ook wel eens op verpakkingen staan, dat het in Frankrijk verbouwd is)
Het grootste probleem is de massaproductie voor veevoer maar die vindt (voor zo ver ik weet) nauwelijks in Europa plaats.
Haha ja hier ben ik een keer de mediatheek voor uitgezet! Edit: fitna toch?
ik zag dit op twitter voorbij komen (geen idee of klopt hoor).
Ik ben geen expert op dit gebied maar volgens mij zijn dat geen voedselproducenten.
Feit blijft dat echt maar een heel klein deel gebruikt wordt voor onze voeding. Die import zal dus waarschijnlijk grotendeels voor veevoer zijn. Dat maakt het natuurlijk niet okƩ, maar door bijvoorbeeld geen tofu meer te eten los je dat niet op. Ik geloof dat je de grootste impact maakt door geen dierlijke producten te eten.
Dit geeft aan hoe de verdeling van soja in Amerika is maar ik geloof dat het in Europa niet veel anders is. Milieu Centraal zegt dat 90% van de soja verborgen zit in vlees eieren en zuivel dus dat komt redelijk overeen.
Edit: ik vind het jammer als door dit soort nieuws mensen gaan denken dat ze alle soja moeten vermijden terwijl de soja voor consumptie zoān kleine impact heeft en het echt de vlees en zuivel industrie zijn die de aarde verwoesten. Als we allemaal soja in plaats van vlees en zuivel zouden eten zou er echt geen boom meer gekapt hoeven worden.
Dit inderdaad!
Van die mensen die dan tegen mij gaan zeggen āāNou ik heb dus wel eens gehoord dat al die soja die die vegetariĆ«rs / veganisten eten ook helemaal niet zo goed voor de planeet is hoor.āā Echt, omg, educate yourself
Ik zie ook weer allemaal zulk soort reacties onder die tweet die @flwhrs net deelde.
Heb jij Apple AirPods?
0 stemmers
Zo ja; raden jullie ze aan?
0 stemmers
Beste aankoop sinds tijden.