Stel je persoonlijke vraag #10

Ok veranderd

Maar even voor de goeie orde jij plast in bad en zit er dan nog even een half uur in?

De discussie gedrag of (hersen)ziekte is bij verslaving echt heel interessant, vind ik. Ik heb me er echt in verdiept en weet nog niet waar ik sta. Wel bewezen is dat verslaving neurale pathways verandert en het op den duur dus wel zichtbare hersenverandering oplevert. Maar dat kan natuurlijk ook als gevolg van gedrag zijn, conditionering ed.

Ik denk dat je in de poll wel ziet dat mensen verslaving als meer verwijtbaar zien zodra je meer moeite moet doen om aan een middel te komen. Alcohol en sigaretten zijn overal, cannabis is een stapje verder en cocaïne en GHB haal je zelfs niet bij een coffeeshop. Dus als je er dan mee in aanraking komt is het je eigen schuld/ een bewuste keuze. Dat is mijn theorie.

5 likes

Gadverdamme zeg,

Ik zeg onze forumvriendschap op.

7 likes

Nee dat kan niet. Wel zijn sommige mensen echt meer verslavingsgevoelig dan anderen. Bij cocaïne is het een bekende uitspraak: once you have met the white lady, you have wed her. Omdat de meeste mensen het zo fijn vinden dat ze het nog een keer zouden willen. Maar dat is geen ‘echte’ verslaving. Of ja, ligt eraan waar je de scheidslijn legt. Dan zouden mensen die wel eens snakken naar een wijntje/borrel ook verslaafd zijn. En daar is wel wat voor te zeggen, maar dat ligt echt aan de definitie. Maar ook bij coke genoeg mensen die het maar eenmalig gebruiken. Gevaar is meer dat het steeds vaker wordt gebruikt juist omdat mensen denken dat ze eraf kunnen blijven.

Ooh oké haha ja ik vind het best logisch zoals wij het doen als je toch al moet waarom niet :woman_shrugging:

Anonieme plas fetisjisten gaan wss goed op dit gesprek haha

2 likes

Ik kan het wel proberen

1 like

Heb je wel eens plasseks gehad ? Anoniem

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hou je van plasseks? Anoniem

• Ja
  • Medium
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Haha jij zit duidelijk niet in de #urbanjungle bubbel :joy:

2 likes

Zou je plasseks willen proberen? Anoniem

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Ok, ik las net dit: https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2299027-om-spreekt-van-moord-in-euthanasie-zaak-maar-wil-geen-straf-voor-arts.html

Ik ben echt een beetje flabbergasted hierover… hoe denken jullie hierover?

• Bizar… iedereen heeft recht op zelfbeschikking en euthanasie
  • Ik heb hier geen mening over
  • Waar bemoeit OM zich mee als de familie vrede heeft met deze keuze
  • Goed dat het OM hier een zaak van heeft gemaakt
  • Ik ben anti-euthanasie
  • Ze zouden regels mbt euthanasie moeten versoepelen
  • Anders/je bent een optie vergeten en ik ga het je hieronder vertellen

0 stemmers

Ik vind het vanuit mijn studie/werk interessant en daarom ‘goed’ dat het tot een zaak komt. Ben ook wel voor het versoepelen van euthanasiewetgeving, maar ik zie nog een hoop mitsen en maren. Dus ook vanuit een ethisch standpunt vind ik het een interessante discussie.

6 likes

In een bad gaat 80 liter water ofzo. Je plast misschien 300 ml urine.

6 likes

Je hebt nog geen ‘ja’ gestemd op de poll, Karl.

4 likes

Ja!!! Laat dat maar eens lezen aan je vriend

1 like

Ik vind het ‘goed’ (weet niet of ik goed helemaal het juiste woord vind) dat het OM er een zaak van heeft gemaakt omdat zoals uit dat artikel ook blijkt het nodig is om duidelijkheid te krijgen wat betreft dit onderwerp.

8 likes

Plas je ook onder de douche als je bij iemand anders thuis doucht? Anoniem

• Nee man
  • Misschien
  • Ja

0 stemmers

Als kind heb ik 1 keer onder de douche geplast, mijn moeder rook dat en werd boos. Ik heb het nooit meer gedaan. Ben ik blij mee haha.
OMG mensen ik vertrouw mijn douchende gasten nu niet meer. Ik vind dat wel echt een beetje aso sorry hoor

2 likes

Maar mensen plassen toch ook in je wc? Dat spoel je daarna toch ook weg met water

16 likes

Maar eh

Poep jij wel eens onder de douche? (Anoniem)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja idd ethisch heel interessant en vooral qua dementie een slippery slope. Kan een dementerende aangeven dood te willen en dat echt overzien als ze al niet meer in staat zijn de boodschappen te doen? En als iemand het van tevoren aangeeft, maar als demente best vrolijk lijkt te zijn, geldt dat dan nog? Is de persoon op de twee verschillende momenten nog dezelfde persoon? Is iemand consistent in zijn doodswens? Ben blij dat euthanasie hier kan, maar vind het terecht dat er strenge voorwaarden aan zitten. En dus ook terecht dat om dit naleeft, ondanks dat ik denk dat de arts vanuit haar beste intenties heeft gehandeld.

14 likes