Stel je persoonlijke vraag #10

Ja! Als je een bericht typt en dan op de emoticon klikt, en dan in de sidebar helemaal onderin :whistling:

Hoe dan? Fonetisch met Nederlandse klanken graag :grin: ik probeer altijd Phù te zeggen, met een u als in uhhh. Klopt dat een beetje of is dat mega tata en slaat t nergens op.

Zit een beetje tussen fuh en fah in.

1 like

Mijn vader reageert altijd als een hert in de koplampen als iemand (ik) hem vraagt hoe oud ik ben (of mn zusje). Dan gaat ie helemaal stamelen en ā€˜jij bent van die maand 88, dus dan ben je nu…). Mijn moeder weet het meteen.

Moet daarbij ook denken aan zo’n filmpje over vaders die vragen over hun kinderen moeten beantwoorden en dan keihard worstelen en dat die moeder het allemaal moeiteloos weet

Al denk ik dat mn vader wel iets beter zou zijn geweest

11 likes

Ik weet stiekem ook bijna alle verjaardagen van beide kanten van mijn familie + schoonfamilie :speak_no_evil:. Maar moet voor de meeste wel rekenen hoe oud ze zijn.
Mijn moeder weet dit ook en weet ook 123 te benoemen hoe oud de meeste zijn. Mijn vader daarentegen moet bij mijn broer en mij wss al gaan rekenen. Maar het interesseert hem dan ook vrij weinig :joy:

1 like

Ik denk dat dat wel klopt! Als ik het fonetisch uit zou schrijven zou het pheuuuuuh zijn. En dan gaat de uh klank naar beneden.

Ik heb een voicememo gemaakt, denk dat dat duidelijker is :smile:

3 likes

Biecht gerelateerd: ik heb een tijdje terug geweigerd op te staan in een drukke trein voor een fiets (geen vouw). Was tijdens de spits. Mag niet, opzouten. En dan zo heel semi onschuldig reageren: oooh dat wist ik niet maar nu zit ik er al in…

7 likes

Hahahaha ik deed op habbo ook alsof ik ouder was en had op m’n tiende habbo ā€œvriendjesā€ van 16 die waarschijnlijk ook gewoon tien waren

4 likes

Ik had op Sugababes een nep account :sob:

5 likes

Op neopets leeftijd gelogen, zodat ik op het forum kon. Moest je dertien voor zijn, geloof ik.

5 likes

Toen ik jonger was vond ik het leuk om met de pedo’s online te praten. Had zelf speciale msn, was leuk omdat je ze aan het lijntje hield totdat ze er achter kwamen dat ze niks van je krijgen.

2 likes

Dr. Phil lijkt me een arrogante manipulatieve zelfingenomen lul. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 likes

Mijn dank is groot!! :takingbow:

1 like

Ik heb nou 15 keer Madurodam gezegd maar weet het nog niet :’)

30 likes

@visual Goh bijzonder, in mijn laatste relatie spraken we veel Engels met elkaar. Hij sprak vooral Engels tegen mij en ik Nederlands tegen hem. Ik zei wel love you (terug) en snel ook, maar voor mij voelt dat met veel meer afstand dan wanneer ik ā€œik hou van jeā€ zou hebben (terug) gezegd. Dat heb ik nooit gedaan tegen hem. Ik besef me nu pas dat ik dan eigenlijk tegen hem loog soort van? Want als in een relatie waarin we Nederlands spreken iemand zou zeggen ā€œik hou van jeā€ en ik voel dat niet op die manier, dan zeg ik helemaal niks terug. Maar in het Engels kan ik opeens wel wat terug zeggen?

Als ik online game, doe ik altijd alsof ik een man ben, omdat je als vrouw nog steeds minder serieus wordt genomen als gamer. Kreeg ook toen ik me wel voordeed als vrouw, steeds smerige mannetjes in mijn chat. Laat me gewoon rustig gamen…

4 likes

Ik zeg tegen de jongens waarmee ik date ook best vaak love youuu maar daar bedoel ik meer mee dat ik ze waardeer. Maar als ze Engels zouden zijn zou ik daar wel mee oppassen haha

Thanks! Dus naar beneden en weer omhoog. Ik ga t volgende keer proberen. En hopen dat ik niet voor lul sta.

1 like

Wel eens in korte chatgesprekken, maar heb nooit iemand langdurig soort van gecatfisht.

Op de middelbare school was ik zijdelings betrokken bij een groepje meisjes die ik kende van de basisschool. Zij waren met zn zessen heel close, maar ik kwam af ten toe een praatje maken. Het was eigenlijk echt een groepje meen girls, met veel roddel onderling en drama en dan weer ruzies en een meisje dat duidelijk het minst populair was maar gedoogd werd. Was ook de reden dat ik niet intensiever met ze om wilde gaan.

Maar wat zij dus ook vaak deden was met zn 2en of 3en een ander uit het groepje catfishen op MSN en dan doen alsof ze een jongen waren. Volgens mij hebben ze het bij mij ook geprobeerd maar had ik het wel door. Maar ze hadden dat dus ook bij dat minst populaire meisje gedaan, echt wekenlang en uiteindelijk hadden ze ā€˜chatseks’ gehad en vervolgens gingen ze dat op school openbaar maken en haar er om uitlachen. Moet er nog altijd wel eens aan denken, vond het toen al zooo naar om dat bij iemand te doen.

Ja heb ik ook. Nederlands is mn moedertaal en de taal waarin ik denk en voel. Andere talen ā€˜voel’ ik minder. Er is meer afstand. Kan ook veel makkelijker love you zeggen dan ik hou van je.

En toen ik bij de psycholoog niet kon praten over mijn trauma omdat ik blokkeerde, vroeg ze of ik het wel kon vertellen in het Frans of het Engels. En dat ging wel. Vind dat heel mooi en bijzonder.

Ik lieg ook makkelijker in een andere taal. Ben niet echt tweetalig opgevoed maar wel wat meer meegekregen zeg maar en mn vader had het altijd wel door als ik ineens naar Frans switchte.

5 likes