Iemand anders heeft mijn kleding op dit moment en het irriteert mij mateloos omdat ik haar ervan verdenk dat ze het wel prima vind
Vader wel, moeder niet
Zusje wel, broertje niet
Aah
Als je een grote/ingrijpende beslissing gaat maken, vind je het dan belangrijk om bevestiging te krijgen van bepaalde personen? Zo ja, wiens goedkeuring vind je belangrijk?
- ja, die van mijn vader
- ja, die van mijn moeder
- ja, die van mijn partner
- ja, die van vrienden/vriendinnen
- nee, ik zoek nooit naar bevestiging bij anderen
0 stemmers
en die van m’n zusje!
Was iets vergeten in de sportschool… dat heeft ze voor mij meegenomen maar terug krijgen is iets lastiger was makkelijker geweest als ze had daar had laten liggen denk ik
Ligt eraan wat het precies is maar vind het sowieso fijn om het bij alle eerdergenoemde mensen kwijt te kunnen.
Ik vraag wel om bevestiging. Maar als de ander dan zegt “slecht idee” dan denkik ik pff fuck jou ik ga het lekker toch doen.
Advies is altijd welkom maar zeg niet nee tegen een plan wat ik persee wil doen haha.
Ik hoef geen bevestiging. Advies is daarentegen wel fijn.
Yep zuipschuit
Hehe maak ik morgen
Ik ook. Lekker koud biertje of wijntje bij het eten.
Anders: Iets fris, namelijk;
Cola.
En waterijsjes.
Wat voor dingen delen, naast de zorg voor je ouders?
Zus. Heel erg en ik vind het niet leuk.
En eigenlijk zoek ik bij veel anderen wel bevestiging, terwijl ik toch echt degene ben die een beslissing moet maken. Had niet echt door dat dat bevestiging zoeken is, maar het is het volgens de psycholoog wel. Omdat ik zelf bang ben om foute keuzes te maken, vertrouw niet op mezelf ofzo. Soms is het zo erg dat 6 mensen het over een issue in mijn leven hebben en dan tegen elkaar gaan zeggen wat ik zou moeten doen en elkaar proberen te overtuigen. En ik zit er dan zo bij van hmm gebeurt dit echt.
Terwijl ik ook wel weer dingen kan doen waarvan anderen denken ??? en dan maakt het me weer niks uit. Heel raar. (zoals spontaan besluiten maanden te vertrekken)
Oh en onbewust nog bij mijn vader en zelfs mijn overleden moeder speelt nog een rol in beslissingen :’) Word er moe van. Maar ok, wordt aan gewerkt.
Edit: Zie dat mensen advies vragen geen bevestiging noemen, maar volgens mij is het dat wel altijd. Omdat je toch zelf een beslissing moet maken en vaak ook wel zelf alle kanten al kan belichten. Je wil dan toch graag horen dat wat jij in je hoofd had het juiste is. Bevestiging van je eigen eerste keuze. Zei een psycholoog in ieder geval
Ja en ik ben dan zo dat ik het wel uitspreek, terwijl ik alle kanten eigenlijk al weet dus niks haalt me ook echt over. Heel vermoeiend want je gooit ook dingen bij een ander die daar eigenlijk niks mee kan. Probeer er nu wel bewust mee bezig te zijn. Soms wil ik ook een non-probleem doorsturen naar m’n zusje ofzo (zal ik gaan … Wat zou jij doen?) en dan denk ik eh beslis zelf en belast haar er niet mee.
Oh en doe het ook op het forum (date topic). Maar het is ook ventileren ofzo? Geen idee eigenlijk. Probeer er nog achter te komen waar het echt vandaan komt.
Door die vragen van hierboven bewust dat ik veel mentaal leun op m’n zusje, maar door deze vraag ook weer zo dankbaar voor haar bestaan. Ik kan alles wel met haar bespreken en bijna alles begrijpt ze wel/heeft ze zelf ook meegemaakt/vindt ze ook leuk.
Ik dank het universum voor haar bestaan Bij vriendinnen kan ik ook wel veel vinden, maar toch niet helemaal dat ze alles begrijpen en qua interesses enzo zou ik ook eenzaam zijn (of die wandelvakanties alleen moeten doen @kali :p)
Ik heb dit met imposter syndrome, heb daar zelf best last van maar mijn vrienden hebben dat niet en begrijpen het voor mijn gevoel daardoor niet altijd. Snap het zelf soms ook niet zo goed en ik zou het fijn vinden als ik er af en toe met iemand over zou kunnen praten.
Ik heb al vaker mijn toekomstige samenwoon stress gedeeld hier, aangezien ik niet kan slapen de volgende kwestie:
- Wij gaan tegelijk naar bed
- Ieder zijn eigen tijd naar bed
0 stemmers
Meestal dan althans, het komt soms wel voor dat ik iets eerder ga. Of bijv al in bed lig als hij thuis van werk komt. Maar vaak gaan we tegelijk naar bed.
Gaan niet altijd tegelijk slapen, vaak luister ik nog een podcast oid terwijl hij dan al slaapt