Stel je persoonlijke vraag #10

Echt heeeel tof allemaal!!

2 likes

Ik werkte 2 dagen in de horeca en ik draaide tussen de 10 en de 12 uur per dag! Dus het aantal uren klinkt wel veel, maar ik werkte eigenlijk vrij weinig qua dagen.

@midheavenmoon Ik had zowel een mannelijke als een vrouwelijke (je krijgt standaard een duo toegewezen). Mijn moeder was vroeger doktersassistente van de man, dus ik kende hem wel goed en dat was een fijne arts. Alleen ik was wel blij dat ik voor dingen als de anticonceptiepil naar de vrouwelijke huisarts kon!

2 likes

Snap ik ja. Zou het denk ik ook als gemis ervaren als ik familiedingen niet kon bespreken.

1 like

Ik heb zelf geen voorkeur voor een mannelijke of vrouwelijke arts, maar toen ik laatst bij mijn nieuwe praktijk een afspraak had gemaakt bij een mannelijke arts voor het verwijderen van mijn spiraal werd ik dezelfde dag nog door de assistente gebeld dat die deze ~vrouwenklus~ niet uitvoert, en of ik mijn afspraak wilde wijzigen. Ik was nogal verbaasd, had het nog nooit gehoord.
Dus ja, ongeacht mijn eigen voorkeur ben ik voor vrouwenzaken niet welkom bij onze mannelijke huisarts.

16 likes

Huh wat raar. Man stel je niet zo aan zou ik dan denken.
Ik heb een mannelijke huisarts en die doet wel gewoon alles. Heb er ondertussen best een goede band mee. Had vandaag een afspraak voor een booster vaccinatie, bleek uiteindelijk niet nodig te zijn en tijd dan maar opgevuld door bij te praten over mijn verhuis en huwelijk haha.

2 likes

Het lijkt me leuk en eng

1 like

Heh dat vind ik echt super super super vreemd.

6 likes

Maar eerlijk gezegd zou ik een taxi bestellen

21 likes

Ik zou op de bank slapen, ben sowieso een watje maar ik zou een vriendin ook verplichten op mijn bank te slapen. En ook al woon ik op mezelf, als ik tegen mijn ouders zou zeggen dat ik alleen zou fietsen dan zouden ze boos worden en me op komen halen. :joy:

5 likes

Bij een gynaecoloog heb ik geen voorkeur, bij een huisarts misschien toch wel meer een vrouw. Maar dat is vooral doordat ik hier kans loop om een jonge knappe heel gespierde huisarts te krijgen en ik wil liever gewoon iemand bij mij wie ik me niet zo bewust van mezelf voel :’) Maar ik heb er nooit om gevraagd ofzo, ik wil graag zo snel mogelijk altijd geholpen worden dus mocht het gebeuren dan moet het maar.

Wel raar, ik ging laatst een afspraak maken voor de tandarts zei de receptioniste ā€˜Je hebt een mannelijke tandarts’. Eh alsof mij dat kan schelen? Dat ze dat melden als je bij de huisarts een afspraak hebt voor een intieme klacht, ok snap ik, maar bij je tanden?

1 like

Ik kijk dus bewust het nieuws niet door ongeveer deze reden. Ik hoef nooit te huilen om zulk soort nieuws maar van sommige dingen kan ik wel dagenlang van slag of angstig zijn, heb een teer zieltje dus ga zulke negatieve dingen als het nieuws of heftige series vaak uit de weg. Weet gewoon niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan. :pensive: vind iemand dit herkenbaar of heeft iemand misschien tips? Denk dat ik gewoon een mega empatisch brein heb of mezelf teveel aanpraat/inbeeld dat het mezelf ook overkomt, zo voelt het dan bijna.

2 likes

Ik zou met de taxi gaan, bobben (of een bob regelen, mezelf op laten halen als mogelijk of uber oid.

1 like

https://www.forumfeminarum.nl/t/het-opbiechttopic-zonder-omg-reacties-4/11047/1292
Barbaar

25 likes

Ja daarom, ik zou lekker op de bank slapen. Al die gekkies die tegenwoordig rondlopen.

1 like

Noem jij mij nou een barbaar

Ik voeg bijna nooit knoflook toe. Die smaak blijft altijd 2 dagen in m’n mond hangen. Echt vies.

2 likes

Jazeker

1 like

:joy::joy: oke dan is het goed

2 likes

Omg wil jij naar het ben ik de enige topic gaan en die vraag stellen haha. Ik ben benieuwd of je op t forum echt de enige bent.

2 likes

En @midheavenmoon en @Mimosa: Ja ik stond zelf ook wel even te kijken. Ik zat dus ook al te speculeren over wat de reden nou zou kunnen zijn, misschien ligt het aan de samenstelling van mijn wijk (veel moslims) waardoor dit bijv. gevoeliger ligt en vrouwen dat zelf niet willen. Toen ik bij de vervangster was heb ik het nog aan haar gevraagd omdat ik zo nieuwsgierig was, zij werkte normaal niet in die praktijk dus ze wist het ook niet, maar zei dat ze wel artsen kende die bepaalde ingrepen zoals deze zo weinig uitvoeren dat ze er eigenlijk niet genoeg ervaring/oefening mee hebben en er dan maar voor kiezen om het helemaal niet meer uit te voeren en het over te laten aan mensen die het vaker doen.

Misschien is het dan een combinatie van deze twee dingen ofzo, no idea :woman_shrugging: Vind het nog steeds een beetje vreemd. Maar de vervangster was prima, was erg gezellig. Ze vroeg of ik m’n spiraal nog wilde zien dus we hebben er nog even gezellig samen naar gekeken toen-ie eruit was terwijl ze me uitlegde hoe die precies had gewerkt de afgelopen jaren in mijn lichaam.

6 likes