Stel je persoonlijke vraag #10

Ligt eraan hoe knap ze zijn.
Ik heb trouwens een oudere mannelijke huisarts echt een chille dude. Maar als ik echt zou mogen kiezen ja dan wil ik @Krabsalade als huisarts

16 likes

Ohhh al die huisarts vragen :sob: Ik zat laatst in de trein tegenover de huisarts bij wie ik me zoooo dramatisch heb gedragen, ik schaamde me zo erg hahaha

1 like

Ik heb twee mannelijke huisartsen gehad en een vrouwelijke maar ik vond die mannen veel fijner en begripvoller dan die vrouw.

3 likes

Ik leek wel een kleuter hahaha het was zo gĂȘnant!

1 like

Ik heb hier zulke heftige ongelukken mee zien gebeuren
 ik bedank.

Ik had een zwaar ontstoken piercing in mijn oor, die kreeg hij er zelf niet uit. Toen moest ik een UUR (!!!) wachten op zijn begeleidende arts tot die klaar was met haar laatste consult. En toen heb ik dat hele uur hysterisch zitten huilen en de dramaqueen lopen uithangen. “Ik wil geen bloemkool ooooooor, ik word zo lelijk, ik moet nu voor altijd mijn haren los om mijn oor te verbergeeeeeen”

De hele praktijk kon meegenieten. :joy::sob:

41 likes

Met een hele dikke keel vol slijm heel moeilijk gepraat ( enorme onsteking die ik persee zelf wou oplossen als de kwakzalver die ik ben) en toen had hij een olifantjes shirt aan. Best time at the dokter ever.

1 like

OkĂ© komtie! Een greep uit mij favo’s, was moeilijk kiezen.

Van boven naar beneden:

• olijfhouten spatel uit Griekenland. Laf de houten tekening.
  • links: rijstlepel uit China. Rechts: spateltje met Giraffe uit Zimbabwe
  • opschepding voor salade (hoort een lepel bij) Zo heerlijk groot en staat mooi in de sla. Uit Nederland lol
  • links: bakje uit IndonesiĂ« en stokjes uit, ik denk, Myanmar en Japan
  • ijzeren spatelding uit Japan, perfect voor okonomiyaki <3
  • dan mijn allerlievelingsspatel uit Lapland. Het handvat bestaat uit allemaal kleine stukjes hout gesneden uit takken.
  • links: rijstlepel uit ?, en parelmoer lepeltje uit de Filipijnen
  • links afwasborsteltje en rechts mijn zelfgemaakte mes uit Nieuw-Zeeland (gebruik ik eerlijk niet voor de keuken, maar voor buiten).

Zo blij met mijn keukenspulletjes :smiling_face_with_three_hearts:

86 likes

Echt heeeel tof allemaal!!

2 likes

Ik werkte 2 dagen in de horeca en ik draaide tussen de 10 en de 12 uur per dag! Dus het aantal uren klinkt wel veel, maar ik werkte eigenlijk vrij weinig qua dagen.

@midheavenmoon Ik had zowel een mannelijke als een vrouwelijke (je krijgt standaard een duo toegewezen). Mijn moeder was vroeger doktersassistente van de man, dus ik kende hem wel goed en dat was een fijne arts. Alleen ik was wel blij dat ik voor dingen als de anticonceptiepil naar de vrouwelijke huisarts kon!

2 likes

Snap ik ja. Zou het denk ik ook als gemis ervaren als ik familiedingen niet kon bespreken.

1 like

Ik heb zelf geen voorkeur voor een mannelijke of vrouwelijke arts, maar toen ik laatst bij mijn nieuwe praktijk een afspraak had gemaakt bij een mannelijke arts voor het verwijderen van mijn spiraal werd ik dezelfde dag nog door de assistente gebeld dat die deze ~vrouwenklus~ niet uitvoert, en of ik mijn afspraak wilde wijzigen. Ik was nogal verbaasd, had het nog nooit gehoord.
Dus ja, ongeacht mijn eigen voorkeur ben ik voor vrouwenzaken niet welkom bij onze mannelijke huisarts.

16 likes

Huh wat raar. Man stel je niet zo aan zou ik dan denken.
Ik heb een mannelijke huisarts en die doet wel gewoon alles. Heb er ondertussen best een goede band mee. Had vandaag een afspraak voor een booster vaccinatie, bleek uiteindelijk niet nodig te zijn en tijd dan maar opgevuld door bij te praten over mijn verhuis en huwelijk haha.

2 likes

Het lijkt me leuk en eng

1 like

Heh dat vind ik echt super super super vreemd.

6 likes

Maar eerlijk gezegd zou ik een taxi bestellen

21 likes

Ik zou op de bank slapen, ben sowieso een watje maar ik zou een vriendin ook verplichten op mijn bank te slapen. En ook al woon ik op mezelf, als ik tegen mijn ouders zou zeggen dat ik alleen zou fietsen dan zouden ze boos worden en me op komen halen. :joy:

5 likes

Bij een gynaecoloog heb ik geen voorkeur, bij een huisarts misschien toch wel meer een vrouw. Maar dat is vooral doordat ik hier kans loop om een jonge knappe heel gespierde huisarts te krijgen en ik wil liever gewoon iemand bij mij wie ik me niet zo bewust van mezelf voel :’) Maar ik heb er nooit om gevraagd ofzo, ik wil graag zo snel mogelijk altijd geholpen worden dus mocht het gebeuren dan moet het maar.

Wel raar, ik ging laatst een afspraak maken voor de tandarts zei de receptioniste ‘Je hebt een mannelijke tandarts’. Eh alsof mij dat kan schelen? Dat ze dat melden als je bij de huisarts een afspraak hebt voor een intieme klacht, ok snap ik, maar bij je tanden?

1 like

Ik kijk dus bewust het nieuws niet door ongeveer deze reden. Ik hoef nooit te huilen om zulk soort nieuws maar van sommige dingen kan ik wel dagenlang van slag of angstig zijn, heb een teer zieltje dus ga zulke negatieve dingen als het nieuws of heftige series vaak uit de weg. Weet gewoon niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan. :pensive: vind iemand dit herkenbaar of heeft iemand misschien tips? Denk dat ik gewoon een mega empatisch brein heb of mezelf teveel aanpraat/inbeeld dat het mezelf ook overkomt, zo voelt het dan bijna.

2 likes

Ik zou met de taxi gaan, bobben (of een bob regelen, mezelf op laten halen als mogelijk of uber oid.

1 like