Wat bedoel je met hoeft niet? Bestaan er huizen met maar één deur?
Nu banger maar dat komt door de crime junkie podcast
Nou huizen denk ik niet, maar zeker wel appartementen en studio’s
Ja een studio zou ik ook eng vinden om op slot te draaien. Ik ben sowieso gewoon heel bang aangelegd ‘s nachts haha
Bij mijn huisartsenpraktijk is dit ook zo, in principe mag je voor alles wel naar de mannelijke artsen (die kunnen ook wel een spiraal voorschrijven enzo) maar het zette is een vaardigheid die je wel moet leren en niet alle huisartsen hebben, en blijkbaar ook iets wat echt beter gaat als je het vaak doet? Dus bij mijn praktijk zijn de artsen die dat kunnen de vrouwen, omdat veel vrouwen toch wel een voorkeur hebben om ze door een vrouw te laten zetten.
Ja, dat soort dingen zijn vreselijk natuurlijk, maar daar denk ik in het dagelijks leven eigenlijk nauwelijks aan. Ik weiger m’n leven ook anders in te gaan richten, omdat er mogelijks misschien een gevaarlijke creep rondloopt. Die kans lijkt me niet zo groot. Als er dan net iets in het nieuws is, zoals met dat meisje dat op het strand is vermoord, dan flitst het misschien wel even door m’n hoofd, maar ik ga er niet door laten van 's nachts ergens te fietsen.
Het is trouwens wel anders als een specifieke buurt bekend staat als gevaarlijk, als er daar vaker overvallen gebeuren o.i.d. Dan ga ik die uiteraard wel vermijden. Maar ik ga niet alle afgelegen straten vermijden, omdat er ooit eens iemand vermoord is in een totaal andere afgelegen straat in een totaal andere stad of dorp.
‘Grappig’ hoe dat zo kan verschillen. Waar jij bang bent 's nachts voor brand en andere dingen waardoor je snel weg zou moeten (dat haal ik althans uit je verhaal), ben ik juist bang voor inbrekers en zou het liefst 3 sloten hebben op iedere deur.
Ja daar ben ik ook bang voor. Ik vind alleen in een huis zijn ‘s nachts echt vreselijk. Hou dan ook lampen aan en lig tot 04:00 wakker. Bij elk geluidje zit ik rechtop en ik zou t liefst niet slapen. En ik ga dan op een huis passen
Hahah omg en dan heb je iedere keer een ander huis met andere geluiden!
Ja het is best kut. Maar tot nu toe mogen er mensen blijven logeren en ze draaien ploegendiensten haha
in het ene huis wel omdat ik daar met oost-europeanen woonde en daar soms wel eens wat verdween. andere niet
Nu ben ik ook wel benieuwd, als je een spiraaltje hebt, door wie is deze dan gezet?
- Een man
- Een vrouw
- Een huisarts
- Een gynaecoloog
0 stemmers
Had je nog voorkeuren?
- Ik heb om een vrouwelijke huisarts gevraagd
- Ik heb om een vrouwelijke gynaecoloog gevraag
- Ik heb om een mannelijke huisarts gevraagd
- Ik heb om een mannelijke gynaecoloog gevraagd
- Ik heb nergens om gevraagd
0 stemmers
Ik maakte altijd mijn deur op slot en liet de sleutel in het slot zitten. Na een paar maanden kwamen we er achter dat álle deuren in huis dezelfde sleutel hadden omdat een nieuw huisgenootje haar sleutel was verloren en de sleutel van een van de wc’s had gepakt. Ik sloot mijn deur dus wel altijd af maar wist dat t geen zak uitmaakte.
Ik had een droger in de kelder staan naast de gedeelde wasmachine.
toen ik opperde om samen een droger te kopen, wilde niemand bijleggen maar toen hij er stond wilde mensen hem wel gebruiken. Gooide die was er altijd meteen nat weer uit
nee niet perse mijn kamer maar wel bijvoorbeeld een dure JBL speaker uit de keuken toen die daar een keer 's nachts stond. toen hebben we met een aantal gezegd dat we de politie gingen bellen als hij niet voor 16u terug in de keuken was en toen stond ie er opeens weer. joejoe, we zijn niet debiel. en niemand deed ooit de voordeur op slot us iedereen kon zo naar binnen lopen en dan kon je dus ook zo mijn kamer in en dat vond ik echt geen fijn idee dus vandaar!
Ja sorry ik had gevraagd of ze een mooi plaid mee kon nemen
Ik heb met mijn slaapkop gestemd, “oh, een vrouwelijke huisarts”, maar ik heb helemaal geen spiraal… Sorry
Ik had om een vrouwelijke huisarts gevraagd! Heb zelf een man als huisarts wat ik een beetje een ongemakkelijker idee vond omdat je ook ongesteld bent als je hem laat zetten… plus ik heb mijn huisarts nu al regelmatig aan mijn kassa gehad… no thanks Moest voor een extra controle en echo ook nog apart naar een gynaecoloog, daar had ik geen voorkeur voor uitgesproken maar dat was toevallig ook een vrouw
Mijn servies stond in de gedeelde keuken en mijn huisgenoot gebruikte dat altijd zonder te vragen. Ik kwam er achter toen ik een schaaltje miste die dus waarschijnlijk stuk is gegaan. Mijn huisgenoot ontkende alles natuurlijk, maar zij was mijn enige huisgenoot, dus wie kon het anders zijn. Een ander moment kwam ik eerder thuis van school en lagen een aantal van mijn borden vies in de gootsteen. Ik heb haar toen een boze Whatsapp gestuurd (ze was niet thuis en heb haar daarna ook bijna nooit meer gezien) en toen bleek dat ze mij geblokkeerd had.
Het was maar een Ikea servies, maar ik kan er nog steeds kwaad om worden dat ze steeds ontkende dat ze mijn spullen gebruikte.
Ik had ooit m’n kamer op slot gedaan en m’n huisgenoot wist dat mijn reservesleutel verstopt boven m’n deur lag. De dag erna kwam ik thuis en zag ik m’n ovenschaal, waar die huisgenoot altijd fan van was, echt helemaal vies in de keuken staan. Ik had toen boos in de groepsapp gevraagd wie dat was, vooral omdat m’n kamer dus op slot was en niemand het gevraagd had. Die huisgenoot zei toen sorry en dat hij van plan was om hem weer ongezien terug te leggen, wtf? Vraag het dan gewoon, dan was er geen probleem. Ik word nog steeds geïrriteerd als ik er nu aan denk.