Stel je persoonlijke vraag #10

Maar als je alleen in een appartement/huis/studio woont dan doe je toch ook je deur opslot? Dan kan er ook niemand snel in/moet je ook slaapdronken eruit zien te komen. Of is dat anders?

14 likes

Met brand moet ik sowieso niet via mijn slaapkamerdeur (die naar de gang leidt) naar buiten, maar via de tuindeur. Dus het maakt niet echt uit. :slight_smile:

Los daarvan slaap ik heel onrustig als mijn deur niet op slot zit. Elke dag slecht slapen vanwege een miniscule mogelijkheid op brand, vind ik het niet waard.

1 like

Maar dan zal je toch wel meer deuren hebben dan één? Als ik opgesloten zou zitten in mn studentenkamer zou ik niks kunnen. Maar bijv bij mn ouders kan ik aan vier kanten naar buiten.

Ik ben ervan overtuigd dat het voor een relatie beter is om tegelijk naar bed te gaan, maar met mijn ex lukte dat echt niet. Ik had en heb veel meer slaap nodig dan hij en ik ben problematisch slaper. Als hij met mij mee naar bed ging sliep hij wel, maar begon ie om vier uur al te lopen omdat ie wakker was en werd ik daar wakker van, en anders werd ik wakker als ie naar bed kwam. Slaap eigenlijk gewoon het beste alleen en ongestoord.

2 likes

Ik denk van hier als in ‘hier uit het dorp/stad’.

1 like

Noh, aan her begin van mn studententijd deed ik de deur niet op slot, maar na een aantal keer dronken gasten van anderen in mijn bed te hebben gehad foch maar wel!

2 likes

Nee, hoeft niet. Al is dat dan wel eerder het geval.

Of mensen die zo snel gaan dat ze volop tegen de voorganger knallen en die crasht :roll_eyes: levensgevaarlijk dat rodelen

3 likes

Wat bedoel je met hoeft niet? Bestaan er huizen met maar één deur?

Nu banger maar dat komt door de crime junkie podcast :rage:

1 like

Nou huizen denk ik niet, maar zeker wel appartementen en studio’s

1 like

Ja een studio zou ik ook eng vinden om op slot te draaien. Ik ben sowieso gewoon heel bang aangelegd ‘s nachts haha

Bij mijn huisartsenpraktijk is dit ook zo, in principe mag je voor alles wel naar de mannelijke artsen (die kunnen ook wel een spiraal voorschrijven enzo) maar het zette is een vaardigheid die je wel moet leren en niet alle huisartsen hebben, en blijkbaar ook iets wat echt beter gaat als je het vaak doet? Dus bij mijn praktijk zijn de artsen die dat kunnen de vrouwen, omdat veel vrouwen toch wel een voorkeur hebben om ze door een vrouw te laten zetten.

1 like

Ja, dat soort dingen zijn vreselijk natuurlijk, maar daar denk ik in het dagelijks leven eigenlijk nauwelijks aan. Ik weiger m’n leven ook anders in te gaan richten, omdat er mogelijks misschien een gevaarlijke creep rondloopt. Die kans lijkt me niet zo groot. Als er dan net iets in het nieuws is, zoals met dat meisje dat op het strand is vermoord, dan flitst het misschien wel even door m’n hoofd, maar ik ga er niet door laten van 's nachts ergens te fietsen.

Het is trouwens wel anders als een specifieke buurt bekend staat als gevaarlijk, als er daar vaker overvallen gebeuren o.i.d. Dan ga ik die uiteraard wel vermijden. Maar ik ga niet alle afgelegen straten vermijden, omdat er ooit eens iemand vermoord is in een totaal andere afgelegen straat in een totaal andere stad of dorp.

3 likes

‘Grappig’ hoe dat zo kan verschillen. Waar jij bang bent 's nachts voor brand en andere dingen waardoor je snel weg zou moeten (dat haal ik althans uit je verhaal), ben ik juist bang voor inbrekers en zou het liefst 3 sloten hebben op iedere deur.

2 likes

Ja daar ben ik ook bang voor. Ik vind alleen in een huis zijn ‘s nachts echt vreselijk. Hou dan ook lampen aan en lig tot 04:00 wakker. Bij elk geluidje zit ik rechtop en ik zou t liefst niet slapen. En ik ga dan op een huis passen :joy:

1 like

Hahah omg en dan heb je iedere keer een ander huis met andere geluiden! :sob:

Ja het is best kut. Maar tot nu toe mogen er mensen blijven logeren en ze draaien ploegendiensten haha

2 likes

in het ene huis wel omdat ik daar met oost-europeanen woonde en daar soms wel eens wat verdween. andere niet

1 like

Nu ben ik ook wel benieuwd, als je een spiraaltje hebt, door wie is deze dan gezet?

• Een man
  • Een vrouw
  • Een huisarts
  • Een gynaecoloog

0 stemmers

Had je nog voorkeuren?

• Ik heb om een vrouwelijke huisarts gevraagd
  • Ik heb om een vrouwelijke gynaecoloog gevraag
  • Ik heb om een mannelijke huisarts gevraagd
  • Ik heb om een mannelijke gynaecoloog gevraagd
  • Ik heb nergens om gevraagd

0 stemmers