Stel je persoonlijke vraag #10

Ik maakte altijd mijn deur op slot en liet de sleutel in het slot zitten. Na een paar maanden kwamen we er achter dat álle deuren in huis dezelfde sleutel hadden omdat een nieuw huisgenootje haar sleutel was verloren en de sleutel van een van de wc’s had gepakt. Ik sloot mijn deur dus wel altijd af maar wist dat t geen zak uitmaakte.

1 like

Ik had een droger in de kelder staan naast de gedeelde wasmachine.

toen ik opperde om samen een droger te kopen, wilde niemand bijleggen maar toen hij er stond wilde mensen hem wel gebruiken. Gooide die was er altijd meteen nat weer uit :flushed:

24 likes

nee niet perse mijn kamer maar wel bijvoorbeeld een dure JBL speaker uit de keuken toen die daar een keer 's nachts stond. toen hebben we met een aantal gezegd dat we de politie gingen bellen als hij niet voor 16u terug in de keuken was en toen stond ie er opeens weer. joejoe, we zijn niet debiel. en niemand deed ooit de voordeur op slot us iedereen kon zo naar binnen lopen en dan kon je dus ook zo mijn kamer in en dat vond ik echt geen fijn idee dus vandaar!

1 like

Ja sorry ik had gevraagd of ze een mooi plaid mee kon nemen :redface:

38 likes

Ik heb met mijn slaapkop gestemd, “oh, een vrouwelijke huisarts”, maar ik heb helemaal geen spiraal… Sorry :sleeping:

1 like

Ik had om een vrouwelijke huisarts gevraagd! Heb zelf een man als huisarts wat ik een beetje een ongemakkelijker idee vond omdat je ook ongesteld bent als je hem laat zetten… plus ik heb mijn huisarts nu al regelmatig aan mijn kassa gehad… no thanks :sweat_smile: Moest voor een extra controle en echo ook nog apart naar een gynaecoloog, daar had ik geen voorkeur voor uitgesproken maar dat was toevallig ook een vrouw :slight_smile:

Mijn servies stond in de gedeelde keuken en mijn huisgenoot gebruikte dat altijd zonder te vragen. Ik kwam er achter toen ik een schaaltje miste die dus waarschijnlijk stuk is gegaan. Mijn huisgenoot ontkende alles natuurlijk, maar zij was mijn enige huisgenoot, dus wie kon het anders zijn. Een ander moment kwam ik eerder thuis van school en lagen een aantal van mijn borden vies in de gootsteen. Ik heb haar toen een boze Whatsapp gestuurd (ze was niet thuis en heb haar daarna ook bijna nooit meer gezien) en toen bleek dat ze mij geblokkeerd had.

Het was maar een Ikea servies, maar ik kan er nog steeds kwaad om worden dat ze steeds ontkende dat ze mijn spullen gebruikte.

4 likes

Ik had ooit m’n kamer op slot gedaan en m’n huisgenoot wist dat mijn reservesleutel verstopt boven m’n deur lag. De dag erna kwam ik thuis en zag ik m’n ovenschaal, waar die huisgenoot altijd fan van was, echt helemaal vies in de keuken staan. Ik had toen boos in de groepsapp gevraagd wie dat was, vooral omdat m’n kamer dus op slot was en niemand het gevraagd had. Die huisgenoot zei toen sorry en dat hij van plan was om hem weer ongezien terug te leggen, wtf? Vraag het dan gewoon, dan was er geen probleem. Ik word nog steeds geïrriteerd als ik er nu aan denk.

2 likes

Ik verdenk mijn huisgenoten ervan ooit mijn bed te hebben aangeboden aan vrienden toen ik weg was en ze vrienden over de vloer hadden

Volgens mij gebruikt mijn huisgenoot ingrediënten van me (kruiden, olie, sauzen etc.). Ik vind het kleinzerig van me dat ik me daar aan stoor (want waarover gaat het dan) en als hij het gevraagd had of als we het besproken hadden, zou ik het ook helemaal geen probleem vinden (het is ook idioot om allebei olijfolie en paprikapoeder te hebben staan bv.), maar ongevraagd allerlei dingen van m’n planken pakken, vind ik een beetje asociaal.

1 like

Als er wordt ingebroken in je studentenkamer en je had de deur niet op slot (dus de deur is niet geforceerd) dan wordt er niets verzekerd. Dus wel een tipje om ‘m toch op slot te doen (of zelf de deur intrappen als je beroofd bent haha).

4 likes

Ik weetniet wat een kakdoos is? Het ergste vind ik dat ik een keer op straat heb gepist als een soort Geordie shore member. Bleh

Ik lees hier best vaak het woord poetsen en bedacht me net dat ik in m’n omgeving dat niet zo vaak hoor (zoals ik heb m’n huis gepoetst ofzo). Dus nu vraag ik me af, zeg je:

• Poetsen
  • Schoonmaken
  • Kuisen
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Tegen m’n ouders, familie en vriendinnen van vroeger zeg ik poetsen en tegen iedereen die ik van ‘nu’ ken zeg ik schoonmaken. Best raar eigenlijk.

1 like

Poetsen vind ik echt heel ouderwets klinken. Alsof je als een huismeid het servies moet poetsen.

5 likes

Haha ja ik zie dan inderdaad een oud dametje voor me dat grondig en vlijtig het huis poetst, maar ik denk dat het dan misschien vooral in het zuiden voorkomt inderdaad @monkeyslut!

Ik blijf me sowieso verbazen om al die termen uit het zuiden. Zoals “buurten” is dus bij iemand langskomen ofzo en nu lees ik in die poll kuisen. Echt nog nooit van gehoord. Wel leerzaam! Haha

1 like

De enige persoon die ik ken die poetsen zegt, gebruikt ook het woord gsm. Vind dat wel een woord in dezelfde categorie haha. En die komt idd uit Limburg @monkeyslut.

Huh is buurten geen Nederlands woord?

En ja, op zich verklaart het wel waarom ik tegen iedereen van vroeger (/uit het zuiden) poetsen zeg en tegen iedereen van nu (randstad) schoonmaken

1 like

Haha ja kuisen gebruiken ze alleen in Vlaanderen geloof ik!

2 likes