Stel je persoonlijke vraag #10

Nou ik weet niet eens echt wat buurten is? Dat is toch geen woord? Een jongen uit Den Bosch zei dat tegen mij en ik begreep er echt niks van wat hij bedoelde. Toen legde hij uit dat iemand langskwam? Ik weet nog steeds niet wat het nou inhoud.

Even buurten is inderdaad zoiets als bij iemand op visite gaan.

5 likes

Ik ken het woord kuisen alleen van de middelbare school, dus ik dacht altijd dat het onderwijsjargon was.

1 like

Nou precies dat haha. Als je even komt buurten dan ga je bij iemand (meestal kort?) langs.

1 like

In mijn omgeving wordt buurten ook wel gebruikt en ik kom uit Noord-Holland, dus ik denk niet dat het slechts in het Zuiden wordt gebruikt!

16 likes

Ik denk niet dat buurten alleen uit het zuiden komt, want ik ken en gebruik het en kom uit West-Friesland
Edit: zoals @George dus net zei haha

2 likes

Dan ben ik de enige misschien die het niet kent. M’n ouders gebruikten sowieso weinig andere benamingen voor iets anders dan ABN. Of AN.

Ja buurten is best een breed begrip. Je kunt even onverwacht bij iemand langsgaan, maar ik gebruik het ook wel in de context van feestjes als je bij een groepje mensen staat en zegt ā€˜oh ik ga ook nog even bij X buurten’ en dan loop je naar X om even te kletsen.

6 likes

Vanuit alle windstreken heb ik dit dus nog maar 1 keer gehoord :flushed:. Maarja wellicht ga ik nog een keer bij een ff’er buurte

Ik gebruik ook buurten. Of ā€˜ik wip ff langs’, wat m’n dochter heeeeel raar vond want dat kan alleen in de speeltuin :laughing:

17 likes

Ik zie het idd. Denk niet dat het op mijn leeftijd nog in mijn vocabulaire kan worden ingestampt.

1 like

Ff langs wippen ken ik wel goed. Ik snap gewoon niet waarom ik buurten echt niet ken? Maargoed ik ga het vanaf nu gebruiken in m’n dagelijks leven.

2 likes

Hebben jullie ook een irrationele haat aan swapfietsen?

• Ja, ik word boos elke keer dat ik er 1 zie
  • Nee, waarom zou je?
  • Nee, love swapfietsen, heb er zelf ook 1
  • In mijn stad hebben ze geen swapfietsen

0 stemmers

Ik krijg altijd error in mijn hoofd omdat swapfietsen geen bagagerek achterop hebben en dat het rek voorop op een rek lijkt dat achterop zou moeten zitten en dat ziet er raar uit? Slaat nergens op in elk geval

Wij hebben op het werk terrein swapfietsen. Heb er toch best wel een haat liefde verhouding mee.
Het is vaak handig om snel te pakken. Maar die dingen zitten zo niet lekker.

En als je hoop er een te kunnen gebruiken staan ze er nooit.

Oké dit is een super random vraag, maar ik ben the Bridge aan het kijken en het viel me op dat in alle naakt-/seksscènes vrouwen een volle bos schaamhaar hebben. Ik vind dat eigenlijk best mooi, maar naar mijn gevoel is het in mijn omgeving nog steeds iets wat iedereen wegscheert?

Hoe staat jouw schaamhaar erbij? (Geen idee of mensen het kut vinden als dit niet anoniem is, dus toch maar anoniem gemaakt)

• Volle bos (evt haren die op bikinilijn vallen wegggehaald)
  • Volle bos op schaamheuvel maar weggehaald bij schaamlippen
  • Volle bos, maar getrimd
  • Streepje
  • Driehoekje
  • Ander vormpje
  • Kaal
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

@grace!

Ik ben zelf trouwens een keer uitgegleden over een A4’tje.

6 likes

Ja nou dat is het bij mij ook, dus ik zit me nu te bedenken waarom de fuck ik dat allemaal onderneem. Omdat ik denk ik denk dat mannen het verwachten? Dat als de onderbroek uitgaat en ze dat zien dat ze denken: hmmm nee dankje. Maar dat is echt een aanname haha, want heb nooit seks gehad met haar (behalve in lange relatie ofzo). Ik vind het zelf eigenlijk best mooi, alleen de haren zijn zo ā€˜hard’ en ā€˜scherp’ ofzo

1 like

Dat harde en botte komt doordat de haren bot zijn afgeschoren, als je het laat groeien dan schuren de puntjes tegen ondergoed aan en worden ze vanzelf zachter. Dus ik denk dat het een fase is waar je doorheen moet gaan.

4 likes

Dit vind ik ook, maar toen mijn fiets was gestolen (stond vast met kettingslot) en m’n nieuwe fiets na 1 dag ook was gestolen, ben ik toch overstag gegaan.
Ik kan m’n fiets ook niet binnen zetten en woon midden in het centrum, dus ze worden gewoon snel gestolen/gaan kapot.
En voordeel is wel dat als je fiets kapot is ze hem maken of je een nieuwe fiets meekrijgt. Maar wil binnenkort wel weer een fiets kopen, want vind het wel echt duur.