Haha buurten, nog nooit gehoord! In Vlaanderen zeggen we ‘Ik spring nog efkes binnen’
Tenzij je in het centum van een stad als Amsterdam woont en je fiets om de haverklap kapot is of wordt gestolen. Toen ik in een jaar tijd €300 aan reparatiekosten / nieuwe fiets kopen had gemaakt ben ik overstag gegaan. Heb inmiddels in een jaar tijd mijn fiets ook al 3x geswapt omdat er iets mee was. Bij een gewone fiets had ik dat allemaal moeten betalen dus ik heb het geld er al uit.
Daarnaast is het ook fijn dat ze naar jou toe komen als er iets is, ipv dat je met de fiets aan de hand naar een fietsenmaker moet lopen. Je betaalt toch voor een stukje service!
Lijkt wel een reclamebord dit, ik beloof dat ik niet bij swapfiets werk, vind het gewoon een goed concept
Niet echt om gevraagd, maar de optie bij een man was de volgende dag en een vrouwelijke gynaecoloog duurde dat langer voordat er een plaats was. Dus toen zei ik; maakt me niet uit, doe maar een man.
Het is me laatst ook opgevallen in het ziekenhuis bij afdeling gynaecologie dat bij alle artsen namen die boven de receptie/balie hangen er bij de vrouwelijke gynaecologen er mevr voor stond en bij de mannen niet.
Ik vind kaal bij mezelf altijd zoiets naars hebben, het oogt zo kinderlijk. Hebben alle ‘kaalscheerders’ dat dan niet? Of zijn jullie eraan gewend geraakt of zo?
Als die gestolen wordt moet je 40 euro eigen risico betalen.
Ik heb mn fiets nu een paar maanden en is 1 keer kapot gegaan.
Denk inderdaad ook dat ze bakken met geld verdienen, zie zoveel swap fietsen in de stad
Ja, denk inderdaad gewenning!
Ik ben eigenlijk ook best wel verbaasd hoeveel mensen dit scheren, ik moet er echt niet aan denken haha. Maar blijkbaar zit ik in een schaamhaarbubbel.
Dit is helaas niet alleen bij gynaecologen. Het is echt een van mijn grootste ergernissen, maar om de een of andere reden moet die ‘afwijking’ van geslacht wel vermeld worden. Maar tegenwoordig zijn de meeste basisartsen vrouw, maar de hoge pieven zijn nog steeds man.
Maar mijn gróótste ergernis is dat als je (niet alleen als arts maar überhaupt, maar zo zie ik het genoteerd in de meeste ziekenhuizen) gepromoveerd ben je als man dr. Huppeldepup heet, maar als vrouw mw. dr. Huppeldepup
Mijn fiets was gestolen en mn reserve was kapot en ik ben super afhankelijk van mn fiets dus toen heb ik een swapfiets besteld want en die kwam dezelfde avond. De bedoeling was voor tijdelijk maar ik heb hem nu al een paar maanden (en mn eerste swapfiets is ook een keer gejat). Ik vind het ook niet zo makkelijk om een goedkope fiets te vinden, vooral in het dorp bij mijn ouders staan er gewoon geen op marktplaats ofzo
Plus een Van Moof is sowieso goed beveiligd met alarm, elektrisch slot oid en je krijgt een nieuwe fiets van ze als hij toch gejat wordt. Dan snap ik dat je je niet druk maakt of je fiets gejat gaat worden Daarvoor lijkt me een Swapfiets juist wel een goede uitkomst , fietsen worden nou eenmaal vaak gejat helaas
Ik begon toen ik 12!!! was mijn schaamhaar te scheren, omdat dat natuurlijk zo hoorde (net als een string als ondergoed hoorde, echt, wat stom dat zulke jonge meisjes dit soort overtuigingen meekrijgen), maar toen ik 13 was las ik een interview met Lange Frans (haha!) waarin hij zei dat hij schaamhaar wel mooi vond en sindsdien voelde ik me geoorloofd om het te laten staan. Rot dat mijn keuzes zó sterk samenhingen met andermans meningen, maar ik ben wel blij dat ik er zo vroeg mee stopte. Ik vind haar er bij mij meestal zowel mooier uitzien als fijner voelen!
@Pendule Ik denk niet aan een man als ik het scheer. Of ja, ik haal het wel weg als ik seks verwacht te hebben. Maar het “model” heb ik zelf beslist en als iemand zegt wat mooier te vinden dan heeft hij pech. In mijn hoofd vinden mannen een streepje het aantrekkelijkst maar ik heb nog nooit gedacht oh dan doe ik het zo.
Zou lekker doen wat je zelf wilt @lapzwans
Maar hoezo gaat het mis als iemand zonder haar schoner vind? Bij mij gaat het eerder broeien en zweten met haar, dus dan haal ik het weg want dat vind ik fijner. Heeft voor mij niks met seks te maken, vind haar gewoon niet prettig, daar is toch niks mis mee?
Ik vraag me echt af wat ik doe met mijn fiets maar ik woon in Amsterdam en heb daar al 10 jaar dezelfde fiets? Nooit gejat dus… Al stond hij toen ik bij m’n ouders woonde nog wel 's nachts binnen.
Maar ik werkte bij een andere organisatie in Amsterdam die goedkope fietsen aan studenten verkoopt en toen ging Swapfiets heel kut doen tegen ons en ik vind dat ze echt slecht voorlichten over hun voorwaarden/addertjes onder het gras dus ik vind ze gewoon stom :") Plus ik heb ooit geruchten gehoord dat hun investeerder Swapfiets wil gebruiken om mensen makkelijekr aan het leasen van een auto te krijgen na hun studie omdat ze dat van hun fiets al gewend zijn maar heb geen idee of dat waar is haha
Zo daar zit wel wat in trouwens. De investeerder van Swapfiets is Ponooc leert google mij, onderdeel van PON (grootste autoimporteur van NL met oa volkswagen). Slim van ze.
Sowieso zijn abonnementsvormen echt zo’n trend. Meestal als je de levensduur gaat uitrekenen van het product is het goedkoper om zelf aan te schaffen en is zo’n abo er meer voor als je het geld niet in één keer kan (of wil) ophoesten.
Oh echt? Wat een onzin…
(In mijn naïviteit dacht ik dat het misschien dat het enkel voor die afdeling (en ziekenhuis) was: aangezien ze dan ook altijd vragen of je liever een vrouw hebt of een man ook prima is)
Ok vind dit een een rare opmerking, creepy kinderlijk? Mijn vagina ziet er echt niet uit zoals het er op mijn 5e of 10e uitzag. Schaamlippen groeien bij sommige vrouwen. En ook al ziet het er wel hetzelfde uit als vroeger, er is geen sprake van verwarring of er een kind of vrouw tegenover de/mijn sekspartner staat/ligt. @Briseis
Edit: laten we normaal doen over elke poes, kaal of vol haar of een dinosaurus erin geschoren. Vind het raar om te zeggen dat je moet doen ermee wat je wilt, maar een kale vagijn dan wel creepy kinderlijk noemen.
Hahaha het interesseert me geen kut.
Ik vind vooral de rode bultjes na het scheren en door het broeien onwijs vervelend.
Ja en Swapfiets rijdt die fietsen ook altijd rond in Volkswagen Ups? Alsof ze die proberen te promoten ook ofzo