Stel je persoonlijke vraag #10

Ik vind dat het afhangt van de situatie. Ouders die oprecht hun kind vergeten zijn: geen veroordeling.

Maar bij ouders die bewust hun kind in de auto achterlaten omdat hun kind teveel huilde/ze even rust wouden/ze hun kind vervelend vonden/ze dachten dat het prima kon (ook deze gevallen komen helaas voor)/er al vaker gevallen van natigheid zijn geweest/etc, vind ik dat er wel verder moet gekeken naar hoe dit heeft kunnen gebeuren, en eventueel een passende veroordeling.

5 likes

Nog irritanter dan stag parties ja? Dat moet wel erg zijn, ik vind mannelijke vrijgezellenparties al hét argument dat de mensheid mislukt is. Maar die zijn vaak ook allemaal dronken, en dat vind ik ook irritant. Tieners op taalschool toch meestal niet?

5 likes

Dat is een breed intepreteerbaar begrip, daar zouden ook de voorbeelden die @Oizys uit het artikel citeert onder kunnen vallen. Maar dat is dan een andere discussie. :slight_smile:

Ik heb pink en heb voornamelijk led zeppelin en een beetje Lizzo geluisterd. Interessant dus dat het niet echt op genre kijkt te gaan.

1 like

Holy shit wat een verhalen in dat artikel.
Hartverscheurend. Maar wel een mooi einde :heart:

3 likes

Ik vind het heel lastig maar ik denk dat je wel bepaalde onverantwoordelijke dingen kan doen waardóór je uiteindelijk je kind vergeet (bijv. te veel drugs/drank tot je nemen), en dan telt het voor mij niet echt meer als ‘gewoon vergeten’, meer als verwaarlozing. Maar dan vraag ik me alsnog af of de straf van het verliezen van je kind niet al erg genoeg is.

2 likes

Nouuu het komt wel in de buurt hoor! Maar dat is misschien ook omdat ik meer gewenning heb voor de stag parties en daar wat beter mee om kan gaan, ik weet gewoon niet wat ik met die groepen tieners aan moet?? Ze reageren ook nooit op fietsbellen/geschreeuw en ze lopen vaak in zulke grote groepen rond hier dat ze de hele stoep blokkeren dus dat is ook superirritant.

1 like

Ik kan me niet voorstellen dat je je kind kan vergeten in de auto eerlijk gezegd. Maar ik kan het artikel (nu) niet openen ivm een paywall, misschien staat daar een verklaring in?

1 like

Dat je je kids even vergeet dat je bijv met je boodschappen naar binnen loopt en denkt " Oh fuck Sjonnie zit nog in de oooto"
Maar de hele mapangpang dag in die auto ja dan vind ik het gek.

6 likes

Ja, niet helemaal vergelijkbaar, maar ik woon in een omgeving waar ik m’n kat niet los kan laten lopen, dus ik laat haar af en toe aan een lijntje in de tuin. Op een dag was ik echt ontzettend moe en slecht in m’n vel en toen heb ik haar daar 4 uur buiten gelaten incl regen. Ik kwam er pas achter toen ik naar de keuken liep en keihard gemiauw hoorde. Ik heb me daar ZO ontzettend schuldig over gevoeld, vond het zo vreselijk dat ik zo nalatig was geweest.
Tuurlijk, een kat is niet een kind, maar ze is voor mij écht heel belangrijk en tóch ben ik haar vergeten.

Edit: haha okĂ© als ik dit nalees klinkt dit echt debiel. Tuurlijk staat je kind vergeten niet gelijk aan je kat buiten vergeten. Maar m’n punt is dat je iets kan vergeten ook al geef je er heel veel om

23 likes

Ik zie eigenlijk niet echt verschil in je kind vergeten in de auto of bijvoorbeeld je kind uit het oog verliezen op het strand heel even en dat het dan verdrinkt, of een kind dat per ongeluk een fles schoonmaakmiddel te pakken krijgt en opdrinkt. Voor die laatste dingen worden bij mijn weten mensen ook niet vervolgd (maar correct me if I’m wrong). Hoe ontzettend stom en tragisch het ook is allemaal, vind het geen misdrijf.

8 likes

In het artikel van Grace? Dat staat vol met verklaringen waarom het zo gelopen is. Een mevrouw die heel veel aan haar hoofd had, de babysitter niet kon bereiken dus haar kind maar meegenomen had (ze moest stante pede naar een inseminatie omdat ze ovuleerde), haar man naar werk had gebracht omdat haar eigen auto in de garage was en daardoor de luiertas achterin had liggen ipv naast haar, het autostoeltje was kapot dus ze had een andere die bevestigd was achter haar ipv achter de passagiersstoel waardoor ze geen zich had op de inhoud van het stoeltje 
 enz enz. Een aaneenschakeling van situaties die zich op een normale dag niet voordoen.

1 like

Beetje stomme vraag! Ik moest in de winkel altijd zoveel mogelijk open vragen stellen, dus die vraag was sowieso niet goed geweest haha

1 like

Vind het ook altijd zo’n onzinnige vraag.
Zeg meestal iets van: ja, maar helaas is het niets

4 likes

Bedankt voor het delen van dit artikel trouwens. Echt mooi geschreven, mijn keel kneep echt dicht af en toe.

1 like

Dat artikel van de Washington post toch? Het is een superlang artikel met veel verhalen.

Leuk voor in de slaapkamer, maar verder snap ik niet dat je het in je hoofd haalt om zo in het openbaar te verschijnen.
Soms zie je ook chicks op instagram in hun bikini met hun tiet onder hun bikini uit, en ik denk dan altijd eh je ziet toch als je die foto bekijkt dat je bikini niet op zijn plek zit?

4 likes

Huh ik interpreteerde dit altijd als ‘is het gelukt (om iets te vinden)?’ dus vind het heel gek dat mensen dan ‘ja’ zeggen en dan alles teruggeven haha. Dan is het dus toch níet gelukt :stuck_out_tongue:

3 likes

Of het passen an sich is wel gelukt maar de dingen waren gewoon niet naar wens? Dan vind ik de handeling passen wel gelukt. Niet gelukt zou ik beschouwen als ik had niet de goede maat ofzo, en dat de medewerker die dan alsnog voor je gaat pakken.

1 like

Oh ja dit doet mijn vriend ook nog weleens.