Ik geloof in monogamie voor mezelf maar in mijn omgeving ken ik toch mensen (mannen) die het niet kunnen laten om in iedere relatie vreemd te gaan
Dit vind ik zo een boeiende en tegelijk moeilijke vraag!
Ik heb maar geopteerd voor de optie dat ik denk dat iedereen monogaam kan zijn, daarom niet iedereen voor altijd maar sommigen wel voor een periode bv. Want ik denk wel dat iedereen het kan maar twijfel of mensen effectief voor monogamie zijn âgemaaktâ.
Hoe denk jij erover?
Bij mij was het al 12:35 haha daarom kwam ik er op.
Welke heb je zelf gekocht?
ik heb oprecht geen idee
180 en is echt de beste aankoop ever. Als we een nieuw bed moeten kopen (hopelijk volgend jaar) wil ik 2 meter breed en 220 lang, mijn opa en oma hadden dat en was echt fantastisch.
Ik hoor dit wel vaker mensen zeggen maar ik vind dat heel erg theoretisch. Ik denk zelf vooral dat het per persoon verschilt, net als heel veel andere dingen. Want stel je gelooft dus dat de mens niet gemaakt is voor monogamie, maar een monogame relatie is wel wat je wilt/waar je inzit, wat moet je dan met die wetenschap? Dat zou dan betekenen dat je tegen je ânatuurâ ingaat, terwijl je tegelijkertijd blijkbaar wel die behoefte hebt.
Ik geloof dan niet dat die behoefte puur en alleen aangeleerd is of opgelegd is.
140 is inderdaad karig voor twee personen. Zo krap dat ik liever alleen slaap.
Ik ben nu al 10 jaar samen met dezelfde man en het is dat hij het absoluut niet wil maar anders had ik een open relatie prima gevonden. En eerlijk? Ik heb in die 10 jaar best een aantal keer de kans gehad om met een ander te gaan ernaast, maar niet gedaan omdat ik weet dat het hem kwetst. Als hij er oke mee zou zijn zou het anders zijn natuurlijk.
Maar ik was voor hem eigenlijk helemaal niet van de vaste relaties en had gewoon lol met wie ik wilde, ben alleen ineens in een vaste relatie met kinderen gerold 
Ben je dan ook vreemdgegaan omdat je graag een open relatie wilt en dat deel dus mist in je relatie of gewoon zomaar?
Ik mis: ik denk dat er mensen zijn die het kunnen/willen/doen, maar ik denk dat er meer mensen zijn die het niet kunnen/willen/doen.
Lijkt me heel kut met opmaken. Hoe krijg je in godsnaam je dekbed in zoân enorme hoes? En ook onprettig als je âs nachts moet plassen. En mij kennende raak ik van alles kwijt in dat bed.
Heb liever meer loopruimte in mijn slaapkamer dan een bed waar ik amper beddengoed voor kan kopen.
Voor mensen in een relatie. Stel, je kon 1 weekend in de maand vreemd gaan en niemand kwam daar dan ooit achter. Zou je dat willen? Anoniem.
- Ja
- Nee
- Misschien/anders, nl:
0 stemmers
Vind 1 weekend in maand wel echt heel veel haha. Zou het wel 1x als een soort freepass willen hebben oid. Maar als je elke maand behoefte hebt om vreemd te gaan dan is je relatie toch ook niet oké?
oh huisgenoten 
Ik vind dit altijd zoân interessante vraag. Heb ook heel lang getwijfeld wat ik moest stemmen. Als ik naar mijn vriendinnen kijk, dan denk ik zeker dat monogamie mogelijk is. Of ik het zelf zou kunnen weet ik niet. Ik heb wel eens een paar jaar gewoon helemaal niks gedaan, dus niet daten of zoenen etc. Dat kan ik prima. Maar op het moment dat ik dan wel date raak ik eigenlijk meteen in paniek van het idee dat dan de optie om ook iets met anderen te doen weg is. Op de één of andere manier vind ik het een (te) grote belofte.
Haha dan zou het kunnen, maar je hoeft er dan niks mee te doen natuurlijk. En het gevoel van 10 jaar relatie is toch anders dan spanning met een onbekende of zoenen met uitgaan of snelle seks met een collega achter het fietsenhok. Noem maar even wat opties haha. Zeg niet dat het moet, maar als het echt geheim bleef, wie zou dat dan (stiekem) wel willen.
(Heb het hier wel eens met vriendinnen over gehad dus ik denk ik gooi m er even in, nu het toch over monogamie gaat)
Ik zou het dan in mijn eigen hoofd nog heel moeilijk vinden, omdat het dan toch voelt alsof ik geheimen heb voor mijn partner en het niet oké is. Als ik het zou kunnen doen onder de garantie dat mijn partner het prima vindt, zou ik het wel doen. Maar dan is het dus al niet echt vreemdgaan meer.
Ja, zou ik ook hebben. Dat gaat toch tussen jullie in staan idd.