Ik snap het wel hoor, naar een sollicitatie gesprek trek je doorgaans ook geen gescheurde korte spijkerbroek aan. Als je er lang over nadenkt slaat het natuurlijk helemaal nergens op en zou iedereen altijd en overal moeten kunnen dragen wat ie wil.
Ik draag vaak genoeg strakke shirtjes zonder bh, jammer dan als mân tepels zichtbaar zijn. Niet mijn probleem.
Ik ging specifiek in op dit gedeelte
In bepaalde situaties (professionele settings ook) mag toch een bepaalde etiquette qua kledingkeuzes verwacht worden (vind ik dan).
De tepel kwestie heb ik niet eens over nagedacht. En ja wat je zegt over tepels ben ik het mee eens.
Op een rationeel niveau ben ik het ook eens met âhet zijn maar tepelsâ, maar in de praktijk denk ik toch altijd weer: âHEE TEPELSâ.
Ja ik hebt dat ook, dan zie ik dat ik denk ik ugh meid ik zie alles. En dan 5 seconden later is het van waar maak ik me druk om eigenlijk?
Hmm die gedachtestap zit er bij mij niet in, maar ik denk dat we er gewoon aan moeten wennen? Ik denk ook âhee iemand blauw haarâ als ik iemand met blauw haar zie, namelijk.
Er zijn gewoon nog te weinig tepels/blauwharigen in het straatbeeld.
Ja dit. Een decolleté is iedereen wel gewend, maar tepels zie je zo weinig dat dat ongepast voelt om te zien (voor mij). Beetje alsof je het niet mag zien.
Wat vind jij van shirtjes waarin je in het dagelijks leven (dus nietttt zwembad/strand) loopt met een zichtbare navel?
- Alleen leuk voor vrouwen
- Alleen leuk voor mannen
- Beide niet leuk
- Ik heb hier geen mening over
- Nee een naveltruitje vind ik niet kunnen
- Niet mijn smaak maar veel plezier ermee
- Leuk en ik draag het zelf ook graag
- Het ligt eraan
0 stemmers
Maar waarom vind je dat?
Is het niet gewoon gewenning? We zijn gewend dat zakenmensen in pak lopen, als je belangrijk bent verkleed je je zodat de rest van de wereld kan zien dat je belangrijk bent. Terwijl die kleding zo ontzettend weinig zegt over wie je tegenover je hebt. Letterlijk iedereen kan zoân pak aantrekken. Dus wat is dan nog het doel van bepaalde kleding etiquette behalve dat we het wel makkelijk vinden omdat we het zo gewend zijn?
Echt? Wat vind je hier dan ongepast aan? Ik vind het meestal niet zo relaxed als iemand erg grote borsten heeft en dan een laag decolleté of een enorme push up bh. Bij mij heeft de hoeveelheid huid ofzo best invloed of ik het gepast vind of niet.
Ik zei dat ik het begreep, niet dat ik dat ook vind. En ja gewenning zou het grootste deel zijn lijkt me. We weten niet beter.
Ah excuus, ik las je bericht verkeerd.
Ik zag een keer een meisje uit groep 7/8 op een school rondlopen met zoân naveltruitje en ik vind dat toch eigenlijk niet kunnen, zo bloot. Gewoon in je vrije tijd, prima, maar op school/werk vind ik het echt teveel huid eigenlijk. Maar goed als iedereen er standaard zo bij liep had ik vast een andere mening gehad.
Ik heb daar veel minder moeite mee dan een 11 - 13 jarige die in de stad, winkelend een hotpants draagt waar echt een grot deel van haar bilpartij uithangt. Op of nabij het strand/zwembad zou ik dat geen probleem vinden. Trek dan gewoon een iets bedektere hotpants aan.
Oh ik vind shorts dan weer minder sexy/bloot dan crop tops (dan niet waar je bil half uithangt ofc), maar misschien komt dat dan weer omdat ik zelf wel shorts draag maar geen crop tops. En als ik dan bij hoge uitzondering wel iets draag waar je een stukje buik ziet voel ik zo bloot haha
Ja dit!!! Mijn eeuwige struggleâŠ
Oh man, mijn moeder heeft vroeger zo vaak mijn shirtjes omhoog gehesen omdat ze vond dat ik teveel decolletĂ© had terwijl al die shirtjes bij mân zusje natuurlijk superleuk waren volgens haar
Na lang hierover te hebben nagedacht kwam ik erachter dat ik hier geen mening over heb. Het doet me alleen denken aan een leraar op mân basisschool die een plattegrond van Amsterdam in het lokaal had hangen en vaak benoemde waaaar in Amsterdam hij dan geboren was terwijl niemand dat volgens mij boeide.
Oh en nog over lengte gesproken ik las dit, wtf.