Stel je persoonlijke vraag #10

mijn vriend en ik gaan samenwonen op een plek waar wij beide niet ‘bekend’ zijn maar wat voor ons totaal geen probleem is. nu krijgen wij van mensen waar we het tegen vertellen wel eens een opmerking in de trant van ‘huh hoezo daar?’ ‘maar jullie kennen dat toch helemaal niet?’ ‘dat is toch super ver?’ (±20 min van onze ouders).

waar wonen jullie?

• plek waar ik ben opgegroeid
  • plek waar mijn partner is opgegroeid
  • in de buurt van (een van) onze/mijn ouders (<30 min)
  • verder van onze/mijn ouders af (>30 min)
  • in een ander land
  • ik woon nog thuis
  • anders, namelijk…

0 stemmers

en zijn jullie plaatsvast? dus dat je perse in een bepaalde stad/dorp wil wonen?

• ja ik wil perse in plaats x wonen
  • mwah zolang het maar in de buurt van plaats x is
  • nee ik kan overal wonen, plek maakt mij niet uit

0 stemmers

Ah ja dit commentaar heb je aaaaltijd en heb ik ook over plaatsen waar andere mensen gaan wonen haha. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik ben van mn ouders naar een studentenstad verhuisd en nu wonen we net samen in een dorp tussen onze ouders en die stad in. Waren hier ook niet bekend verder, maar is dus voor een deel ook uit praktische keuze. Veel plezier alvast in jullie nieuwe huis!

1 like

Ohhh god, ik heb sowieso sterk het gevoel dat mannen veel meer ‘honkvast’ zijn dan vrouwen en dan dat ‘het vrouwtje’ maar mee moet. Zo is 1 vriendin van mij in echt een godvergeten dorp gaan wonen omdat haar vriend per se daar wilde wonen. Het zit voor Nederlandse begrippen wel dichtbij een grote stad (1 van de 4 grootste steden van nl) maar dat dorp heeft echt helemaal niks?! Ben er een paar keer geweest voor haar maar ik word direct depressief hoe weinig voorzieningen het heeft wtf. Volgens mij niet eens een supermarkt?! Ik zou daar never mee akkoord gaan maargoed dat is een ander verhaal. Bij nog een andere vriendin is dit hetzelfde verhaal. Echt dikke hell no.

Heb jij ook het idee dat mannen sneller ‘honkvast’ /gehecht zijn aan hun geboorteplaats/waar ze zijn opgegroeid?

[poll type=regular results=always public=true]

• Nee ik denk dat dit gelijk op gaat
  • Ik denk dat mannen over het algemeen meer honkvast zijn
  • Ik denk dat vrouwen meer honkvast zijn
    [/poll]Cursieve tekst

Oh kut m’n poll is weer eens verkloot. En mijn date heeft overigens echt 0 idee hoe groot de “grote” steden in Nederland zijn. Hij vroeg hoeveel miljoen inwoners Amsterdam dan had. Ik zei 0. Ik vroeg weer wat hij dan dacht. Zijn antwoord was, 5 miljoen ofzo?

4 likes

Ik wilde per se in Rotterdam wonen, omdat ik Utrecht te klein vond worden qua vibe na een flink aantal jaar en Amsterdam totaal niet in de smaak is gevallen na er even gewoond te hebben en ik wilde per se in een grote/bereikbare stad.

1 like

Wie vind jij het leukste personage uit de serie Family Guy?

• Stewie
  • Brian
  • Meg
  • Lois
  • Peter
  • Chris

0 stemmers

Ben jij trots op jezelf in het algemeen?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Soms
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

Heb jij het gevoel dat anderen trots op je zijn?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Soms
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

Ik weet dat m’n ouders trots op me zijn qua studie, maar verder zou ik niet zo goed weten wie er trots op me is. Ik ben ook niet specifiek trots op m’n vrienden, maar meer blij voor ze, denk ik.

Interessante vraag wel om over na te denken. Naast praktisch nut, is kledij vooral een manier om jezelf te uiten. En dat is een mooie zaak; het maakt ons in staat persoonlijkheid en uniciteit in je uiterlijk te leggen. Kledij spreekt en bepaalde kledij geeft een bepaalde uitstraling. Daarom vind ik het ergens ook logisch je kledij aan te passen naargelang de situatie, net zoals je je gedrag in bepaalde situaties aanpast: al ben je in het dagelijks leven een jolige grappenmaker, op een begrafenis, of wanneer je als dokter met patiënten werkt, houd je je in. Een kwestie van beleefdheid en respect tonen. Maar ja, dat is voornamelijk hoe ik mij er bij voel, ik kan me voorstellen dat je daar een andere mening over hebt, het is vooral gevoelsmatig denk ik.

2 likes

M’n nichtje vertelde laatst dat m’n pa heel trots aan haar ging vertellen wat ik had meegemaakt op coschappen en dat hij er helemaal bij glunderde. Zo lief. :heart:

13 likes

Hebben jullie ook zo vaak keelpijn in de zomer?

• Ja
  • Nee
  • Anders…

0 stemmers

Alleen met airco in de zomer

vind dit echt te leenbakker/xenos maar ik hou van antieke prints van steden haha

1 like

Ik ben begonnen met mijn billen te trainen om wat meer vorm te krijgen. Ik weet niet of ze zijn veranderd maar ben er wel een stuk trotser op omdat ik er hard voor werk ofzo haha. Maar misschien gewoon placebo dus.

1 like
  • Ik sta op om af te vegen na het poepen
  • Ik blijf zitten om af te vegen na het poepen

0 stemmers

• Ik sta op om af te vegen na het plassen
  • Ik blijf zitten om af te vegen na het plassen

0 stemmers

Mijn moeder zei vroeger altijd dat we naveltruitjes aan mochten tot we naar de middelbare school gingen. Niet dat ik ooit die ambitie heb gehad, maar ik vind het ergens wel logisch. Basisschool is dan toch wat informeler, daar heb je ook verkleedmiddagen en een schoolknuffel, en kinderen die zichzelf aankleden (of vaders die kinderen aankleden, kwam bij ons ook niet goed).

1 like

Zo lang ik in een stad kan wonen, vind ik het prima

Klik aan waar je allemaal blij/tevreden mee bent in je leven

• Inkomen
    • Sociaal leven
    • Je gehoor
    • Je vader
    • Je moeder
    • Lippen
    • Woonsituatie
    • Kindertijd/jeugd
    • Opleidingsniveau