Aangezien we hier zoveel “woke” mensen hebben.
Vind jij jezelf “woke”?
- Ja!
- Nee
- Hou eens op met dat stomme “woke”
- I woke up like this
0 stemmers
Aangezien we hier zoveel “woke” mensen hebben.
Vind jij jezelf “woke”?
0 stemmers
Er is een hitje van de jeugd van tegenwoordig. Ik zing dat heel vaak in de auto en dan heb ik ook echt in mijn hoofd dat ik bij de voice sta en Anouk is onder de indruk, en lil kleine natuurlijk ook.
Ik dacht altijd dat het betekende dat je op de hoogte bent van maatschappelijke problemen en daar een onderbouwde mening over kan vormen
Sommige mensen hebben geen andere keuze dan hun hele leven bezig zijn met deze onderwerpen. Omdat ze bijvoorbeeld gediscrimineerd, aangevallen of erger worden om wie ze zijn en wat ze doen. Dan snap ik best dat ze er een lifestyle of hun levenswerk van maken.
Daarnaast is het helaas helemaal niet zo vanzelfsprekend om het moreel juiste te doen. Als dat zo was zouden al deze bewegingen (en het woord woke) helemaal niet hoeven bestaan.
Wat zijn dan precies de onderwerpen waar woke betrekking op heeft? Is dat een beperkt lijstje?
Stel je vind een heel leuk shirt of bloesje of paar schoenen. Het past, het staat leuk, de kleur en/of print is leuk, helemaal prima. Maar het komt van de mannen afdeling. Vind jij dat bezwaarlijk?
0 stemmers
Ik kocht gisteren namelijk hele leuke gele vans van de mannen afdeling (ze passen en ze zijn geel en er zat iets van 70% korting op) en heb meerdere leuke bloesjes van de mannen afdeling van old navy gekocht. Een paar jaar terug had ik dat echt heel erg gevonden ofzo? Ik kan me nog herinneren dat ik per se zwarte gympen van de vrouwenafdeling wilde (ik was 13) ookal was het enige verschil met die van de mannen de zool (blauw bij mannen, roze bij vrouwen. Waarom maak je überhaupt dat verschil) en moest ik dan langer wachten
Misschien interessant om te lezen, om te zien waar de term woke vandaan komt.
Toen ik nog samenwoonde; in onze studentenstad (ook die van onze ouders) dichtbij (15 minuten met auto of trein) van onze ouders vandaan. Maar wel allebei een andere kant op.
Ouders hadden een vergelijkbaar verhaal allebei: die wilden graag dicht bij de studentenstad blijven wonen, maar de dorpen eromheen waren en zijn beter te betalen. Denk dat ook best veel mensen zoiets doen.
Bij schoenen sowieso niet, ik heb zoveel schoenen die officieel ‘mens’ zijn. Bij kleding ook niet als het goed past, maar ik wil het liefst beetje getailleerde bovenkleding en goed aansluitende broeken. Dus de mannen kleding voldoet meestal niet aan het criterium ‘past goed’
Wat mij betreft mag alles officieel “mens” zijn haha. Maar ik snap je wel, shorts en broeken enzo zou ik ook niet bij de mannen afdeling zoeken
Ik koop eigenlijk best veel van de mannenafdeling omdat ik het vaak veel comfortabeler en betere kwaliteit vind dan van de vrouwenafdeling! De stoffen zijn vaak zwaarder en zachter vind ik. En met tshirts en truien bevalt de pasvorm me beter, ik vind het vaak veel mooier dan voor vrouwen.
Hahaha als je ouders idd ook totaal niet plukbaar zijn scheelt ook een hoop
. En idd snap ik dat de woningnood heel veel meespeelt om bepaalde keuzes wel/niet te maken!
@Salmiak haha gek dat mensen er altijd zon mening over hebben, zij hoeven er niet te wonen haha. Dankjewel!
@Pendule ja ik vind 20 minuten ook niet superver, dus snapte ook niet waarom die persoon dat zij haha 
@Damnatio ik denk dat veel mensen dat doen idd, ik wil graag in een dorp wonen in de buurt van een stad. En we wilde als het kon graag in het grote dorp waar mijn vriend vandaan komt wonen, maar dat is gewoon niet betaalbaar voor ons op dit moment. Dus vandaar dat wij zijn uitgeweken naar een dorp redelijk in de buurt. Waar wij allebei onbekend zijn maar het gevoel gelijk prima was
Ik zou poppy kiezen omdat het ook een griekse naam is.
Heb jij een brandmelder in je woning?
0 stemmers
Ben jij “goed” met planten?
0 stemmers
Ik voel me altijd echt een loedermoeder als ik in het plantentopic kijk en zie wat voor een attributen ze daar allemaal gebruiken. Ik heb een gieter en water
Ik vind poppy ook best wel een schattige naam, all een het past totaal niet bij m’n karakter 
@Xiomara ik flikker er vaak gewoon een glas water in haha
Mn oma in griekenland had(heeft? Geen idee) een overbuurvrouw die poppy heet en die is totaal niet schattig hahaha.
Ik heb best veel spullen van de mannenafdeling. Schoenen, sokken, riemen, shirts en een panterprint bomberjack waarvan de Zaraverkoper steeds bleef benadrukken dat ik op de mannenafdeling was. Vaak is de kwaliteit beter, waardoor ik liever daar iets koop.
Mijn ouders noemden me vroeger altijd poppy, tot ik op mijn derde heel resoluut zei: “ik heet geen Poppy, ik heet Acculader.” Vind ik best jammer soms, want ik vind het een leuke bijnaam.
Mijn zusje heeft hetzelfde gehad. Iemand noemde haar steeds ‘darling’, toen zei ze “Ik heet geen darling, ik heet naamzusje”. We zijn blijkbaar nogal gehecht aan onze eigen naam.