Stel je persoonlijke vraag #10

Wij woonden eerst in Amsterdam omdat mijn man daar vandaan komt. Vond ik vreselijk en de huizenprijzen vonden we allebei ook te hoog om te kopen. Dus nu zijn we richting mijn dorp gegaan. Soort gulden middenweg, maar hier woonden ook vriendinnen van mij, dus we kenden wel mensen toen we hier kwamen.

En nu wil ik niet meer weg uit deze stad.

1 like

Als je met iemand hebt afgesproken en na afloop vraagt: ‘‘Hoe heb jij het gevonden’’ denk je dan aan:

• Hoe heb je de locatie gevonden
  • Hoe vond je het gaan

0 stemmers

Mijn vader is chef :drooling_face:

7 likes

Sokken zitten sowieso veel lekkerder in teenslippers :muscle:t4:

1 like

Haha zijn dit echt de namen van zijn kinderen? Vind ik echt heel grappig. Buddy bear klinkt zo knuffelig.

1 like

Als je gedwongen wordt om mee te doen aan the voice of Holland, welk liedje zou je dan zingen?

Sowieso Celine Dion - it’s all coming back to me now. Lekker dramatisch en vals dan.

8 likes

Wist je dat Meatloaf dat liedje heeft geschreven en dat het eigenlijk als duet bedoeld was? Hij heeft hem zelf ook uitgebracht met Marion Raven.

4 likes

Ja I know, maar die vrouwenstem kan ik echt niet handelen en Celine vind ik zo goed. Wil echt naar een concert.

1 like

Mag ik dan op een paar olievaten meppen als muzikale begeleiding?

14 likes

Aangezien we hier zoveel “woke” mensen hebben.
Vind jij jezelf “woke”?

• Ja!
  • Nee
  • Hou eens op met dat stomme “woke”
  • I woke up like this

0 stemmers

Er is een hitje van de jeugd van tegenwoordig. Ik zing dat heel vaak in de auto en dan heb ik ook echt in mijn hoofd dat ik bij de voice sta en Anouk is onder de indruk, en lil kleine natuurlijk ook.

7 likes

Ik dacht altijd dat het betekende dat je op de hoogte bent van maatschappelijke problemen en daar een onderbouwde mening over kan vormen

4 likes

Sommige mensen hebben geen andere keuze dan hun hele leven bezig zijn met deze onderwerpen. Omdat ze bijvoorbeeld gediscrimineerd, aangevallen of erger worden om wie ze zijn en wat ze doen. Dan snap ik best dat ze er een lifestyle of hun levenswerk van maken.

Daarnaast is het helaas helemaal niet zo vanzelfsprekend om het moreel juiste te doen. Als dat zo was zouden al deze bewegingen (en het woord woke) helemaal niet hoeven bestaan.

1 like

Wat zijn dan precies de onderwerpen waar woke betrekking op heeft? Is dat een beperkt lijstje?

Stel je vind een heel leuk shirt of bloesje of paar schoenen. Het past, het staat leuk, de kleur en/of print is leuk, helemaal prima. Maar het komt van de mannen afdeling. Vind jij dat bezwaarlijk?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

Ik kocht gisteren namelijk hele leuke gele vans van de mannen afdeling (ze passen en ze zijn geel en er zat iets van 70% korting op) en heb meerdere leuke bloesjes van de mannen afdeling van old navy gekocht. Een paar jaar terug had ik dat echt heel erg gevonden ofzo? Ik kan me nog herinneren dat ik per se zwarte gympen van de vrouwenafdeling wilde (ik was 13) ookal was het enige verschil met die van de mannen de zool (blauw bij mannen, roze bij vrouwen. Waarom maak je ĂŒberhaupt dat verschil) en moest ik dan langer wachten

Misschien interessant om te lezen, om te zien waar de term woke vandaan komt.

4 likes

Toen ik nog samenwoonde; in onze studentenstad (ook die van onze ouders) dichtbij (15 minuten met auto of trein) van onze ouders vandaan. Maar wel allebei een andere kant op.

Ouders hadden een vergelijkbaar verhaal allebei: die wilden graag dicht bij de studentenstad blijven wonen, maar de dorpen eromheen waren en zijn beter te betalen. Denk dat ook best veel mensen zoiets doen.

1 like

Bij schoenen sowieso niet, ik heb zoveel schoenen die officieel ‘mens’ zijn. Bij kleding ook niet als het goed past, maar ik wil het liefst beetje getailleerde bovenkleding en goed aansluitende broeken. Dus de mannen kleding voldoet meestal niet aan het criterium ‘past goed’

1 like

Wat mij betreft mag alles officieel “mens” zijn haha. Maar ik snap je wel, shorts en broeken enzo zou ik ook niet bij de mannen afdeling zoeken