Stel je persoonlijke vraag #10

wel de pil. Maar dat is voor mij niet noodzakelijk. dus ik kan makkelijk zonder. Ik zie het persoonlijk zelf niet als medicatie.

Ik tel dat ook niet mee. Ik slik die als keuze, niet als noodzaak

Ook al is het uit eigen keuze en geen pure noodzaak, dan alsnog is het medicatie (of je ritalin slikt bijvoorbeeld is ook nog altijd een eigen keuze, maar dat noem je toch ook medicatie) @Nox

8 likes

Ja, ik reken ritalin ook zeker tot mijn medicatie. Voor mij voelt het aan de ene kant wel als mijn eigen keuze, maar aan de andere kant functioneer ik Ă©cht veel minder als ik het niet slik. Ik kan dan bijvoorbeeld niet studeren. Ik vind dat een soort grijs gebied als het gaat om ‘eigen keuze’. Voor mezelf zie ik het wel als een soort noodzaak.

2 likes

Tsja ik heb toch op nee gestemd op de poll, haha. Als ik het niet neem word ik niet ziek ofzo dus ik beschouw het niet als medicatie

1 like

Waarom zo weinig stemmen voor oktober? Oktober is echt top, het is net rond de tijd dat ‘alles weer draait’ na de zomer, en dan heb je weer wat om op te verheugen. Plus, dat wat je wilt als kind en niet krijgt qua cadeautjes kan je daarna weer vragen voor sinterklaas of kerst. Het is soms nog lekker genoeg om buiten je verjaardag te vieren en je kan doorgaans dus doen wat je wilt op je verjaardag. Ik ben echt oktoberfan.

9 likes

Ik ook! Ik vind het echt een geweldige maand. De ene dag kan je picknicken, de andere dag is er een mooie storm. Ik vind de natuur ook zo mooi in de herfst. En in oktober is het ook nog niet zo taffeskoud. Daarnaast natuurlijk ook de cadeautjesvoordelen!

2 likes

Maar je hoeft de pil niet te slikken? Er zijn ook andere manieren van anticonceptie?

Nou ja, maar niks gebruiken is niet echt een optie? Tenminste, voor velen niet. En dan kun je wel voor een nuvaring of pil A of pil B kiezen maar ik beschouw dat nog steeds wel als een keuze tussen verschillende medicijnen.

1 like

Hahaha precies dit allemaal! Alleen betekent het wel dat m’n kind later in dezelfde maand jarig is. Scheelt wel weer een familiefeest haha

Ja haha ik snap je wel maar nee, vooral omdat die kinderen altijd ‘late leerlingen’ waren/zijn. Ik vind dat ook zo’n nietszeggende maand. Maargoed ik vind blijkbaar bijna elke maand gewoon stom haha. :joy: was altijd wel blij dat ik als januari kind veel geld kreeg na de dure decembermaand.

1 like

Maar als je een spiraal hebt bijvoorbeeld dan zeg je toch ook niet dat je elke dag medicatie inneemt? Dat zit er toch gewoon?

1 like

Maar dat klopt dus niet. Er is niet echt een keuze ofzo hierbij :stuck_out_tongue: Anticonceptie Ă­s gewoon medicatie. Om wat voor reden je het ook slikt.
Als de tandarts vraagt of je medicatie slikt, zeg je dan ook nee?

2 likes

Ja!

1 like

ik ben jarig in oktober en het regende altijd

2 likes

Ik slik niet dagelijks medicatie, maar ik gebruik wel elke dag medicatie :stuck_out_tongue: Ik smeer namelijk elke dag medicinale zalf. (en dat noem ik ook altijd als een tandarts ofzo vraagt of ik medicatie gebruik).

Ja, same. Ik zou dan de verjaardagen combineren voor de familie. Fun fact: in Scheveningen was vroeger bijna iedereen in oktober jarig, omdat de vissers in januari aan land kwamen :wink:

25 likes

Hahaha maar uiteindelijk wordt een maand ook leuk door je verjaardag, toch? Plus een late leerling zijn is in sommige opzichten juist wel voordelig (cognitief/ onderwijsgerelateerd gezien)

2 likes

Ik vond het fijn een late leerling te zijn

4 likes

Ja hier ben ik het wel mee eens! Het lijkt mij veel voordeliger om een late leerling te zijn. Ik was altijd jaloers op kinderen die eerder dan ik jarig waren in de klas haha. Dus eigenlijk al met al nu ik er zo over nadenk is midden januari nog niet eens zo kut. :speak_no_evil: @Mhysa

3 likes