Stel je persoonlijke vraag #10

Oh dit doet me trouwens denken aan 1 van m’n exen (ik heb er 2 anders klinkt het misschien alsof ik een dozijn aan exen heb). Hij vertelde dat hij op de basischool wel eens had gehuild omdat hij nog steeds niet jarig was geweest en ook niet kon trakteren want het was altijd in de zomervakantie. En dat moest dan na de zomervakantie in de volgende groep.

1 like

Ja bij een late leerling ben je de oudste toch? Of haal ik het weer door elkaar :sweat_smile: ik zou het ook leuk vinden 1 van de oudste te zijn, als basisschoolkind dan.

Ja, dan ben je de oudste. Op de basisschool is dat chill, daarna maakt het precies niks meer uit

2 likes

De basisschoolvakanties verschillen van Noord midden tot zuid maar, ben jij wel eens als basisschoolkind jarig geweest in een schoolvakantie?

• Ja standaard
  • Een enkele keer
  • Nee nooit

0 stemmers

Ik kon nooit trakteren :frowning:

1 like

Ik ken iemand die een wekkertje had voor de pil en dat vet interesant deed “Oh ik moet mn medicijnen innemen”

18 likes

Ja in Nederland loopt het dan volgens mij vanaf 3 oktober tot 3 oktober, ipv geboortejaar :slight_smile:

2 likes

Ah ja dat vind ik eigenlijk wel best zielig omdat basisschoolkinderen echt nog zo hyped op hun verjaardag zijn en als ze dan bijv. Wekenlang moeten wachten om te trakteren. @anon24802271 nee dat is niet tijdens de basisschoolzomervakantie! En @Eddie ik zit zo :scream: volgens mij was in mijn tijd tot 30 september de laatste “vroege” leerling. En vanaf 1 oktober dan weer de late leerlingen. Ik weet niet meer hoe het tegenwoordig zit.

2 likes

Nou ja als je letterlijk vraagt “neem je medicatie” niet nee, maar als de vraag is “gebruik je medicatie” zou ik wel ja antwoorden. Want je krijgt gewoon elke dag een dosis medicatie toegediend in zekere zin.

Ja op vakantie jarig zijn was wel leuk! Dan mocht ik kiezen wat we gingen doen en ik koos altijd hetzelfde. We gingen ook altijd naar hetzelfde vakantiepark (dit jaar kan ik niet mee :cold_sweat:)

3 likes

Allebei lijken mij niet leuke data om jarig te zijn maarja, shit happens :ghost: welke dag zou jij liever als geboortedatum hebben?

• Oudjaarsdag 31 december
  • Nieuwjaarsdag 1 januari

0 stemmers

In het geval je de uitrekendatum van je moeder weet bij jouw geboorte. Ben jij voor die datum geboren of na die datum of exact op die dag?

• Ervoor
  • Erna
  • Precies op de uitgerekende datum

0 stemmers

Ik ben 1 januari jarig en vooral als kind was het geweldig dat iedereen vuurwerk af stak zodra ik jarig was. Nadeel is dat het moeilijker vieren is, maar vind het nog steeds gezellig.

9 likes

1 dag eerder, dus eigenlijk heel erg netjes.

1 like

Nieuwjaar is iedereen brak, moe, mocht je die avond een feestje/etentje willen geven oid, dus dat lijkt me superkut. Maar dan kan je het natuurlijk de 31e vieren, maar dan zijn veel mensen weg dus lijkt me beide niet zo fantastisch eigenlijk.

Mijn moeder was uitgerekend op 5 december! Maar gelukkig is ze erna bevallen :+1:t3:

1 like

Wij zijn iig beide dus 2 supergezellige steenbokken. :partying_face::revolving_hearts:

1 like

Kan jij van losse velletjes afblijven?

• Meestal wel
  • Meestal niet

0 stemmers

Kan jij van pukkels afblijven?

• Meestal wel
  • Meestal niet

0 stemmers

Kun jij van korsten/wonden afblijven?

• Meestal wel
  • Meestal niet

0 stemmers

Kun jij van haakjes aan nagels afblijven?

• Meestal wel
  • Meestal niet

0 stemmers

nooit niet

21 likes

Ik heb echt medelijden met m’n moeder dat ik zoveel te laat ben geboren. De planning was de volgende ochtend als het NOG niet begon. Maar die avond ervoor besloot ik toch maar te komen Ze zei ook dat ze dacht dat ze de enige was ter wereld die met een kind bleef zitten. Haar buik was echt enorm en ze kreeg vaak de vraag of het niet een tweeling was, en anders zou er dan wel een flinke jongen uitkomen. Nou er kwam een meisje uit in een overload aan vruchtwater :joy:. 3 dagen na en voor klinkt best wel prima! Maar ik kan er verder weinig uitspraken over doen, ik ben namelijk nog nooit bevallen. Hopelijk komt je baby ook in die dagen na je uitgerekende datum.

1 like