Stel je persoonlijke vraag #10

Heb je weleens met alcohol op gereden? 1 glas alcohol telt ook mee (Anoniem)

• Ja, 1 keer
  • Ja, meedere keren
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, heb je daar spijt van? (Anoniem)

• Ja, heel veel spijt
  • Ja, spijt maar het viel wel mee wat ik op had
  • Nee, geen spijt
  • Een beetje dom van mezelf maar geen spijt

0 stemmers

Zo ja, ben je gesnapt door de politie? (Anoniem)

• Ja, 1 keer
  • Ja, meerdere keren
  • Bijna, maar wist te ontkomen
  • Nee

0 stemmers

Heb je weleens meegereden met iemand onder invloed? (Teveel op)

• Ja, 1 keer
  • Ja, meerdere keren
  • Nee

0 stemmers

Ken je in je omgeving mensen die rijden onder invloed? (Teveel op)

• Ja, dichtbij
  • Ja, kennis
  • Ja, meedere mensen dichtbij
  • Ja, meerdere kennissen
  • Nee

0 stemmers

Wat vind jij van rijden onder invloed? (Min. 1 drankje op) (Anoniem)

• Nooit doen!
  • Kan weleens een keertje als je niet tè veel op hebt
  • Kan alleen als je maar een klein stukje hoeft
  • Kan wel als het ècht niet anders kan
  • Ik zie het probleem niet

0 stemmers

Wat voor straf vind jij passend? (Teveel op)

• Rijontzegging voor x aantal maanden
  • Rijontzegging voor altijd
  • Taakstraf voor x aantal uur
  • Gevangenisstraf, met behoud rijbewijs
  • Gevangenisstraf, verliezen rijbewijs
  • Geen straf, waarschuwing is voldoende

0 stemmers

Heb jij weleens wat gestolen uit een winkel?

• Ja als kind
  • Ja als puber
  • Ja als twintiger
  • Ja als dertiger
  • Nee nooit
  • Per ongeluk wat vergeten af te rekenen
  • Nee maar heb er weleens aan gedacht maar durfde niet

0 stemmers

@Croky Bedoel je hiermee überhaupt gedronken, of boven de toegestane limiet?

1 like

Eigenlijk wil ik de combinatie van rijontzegging en taakstraf stemmen, denk dat dat meer effect heeft dan alleen een rijontzegging.

Hmmm ik denk gedronken zodat je officieel niet meer mag rijden. Want je mag wel 1 biertje geloof ik?

Ik ben nu uitgegaan van überhaupt onder invloed, dus ook één drankje. Daarom ook gestemd op mensen iemand dichtbij, want mijn vader zou wel rijden als hij één biertje heeft gedronken. Wat volgens de limiet ook mag, maar je bent wel onder invloed. Maar misschien heb ik het nu ook wel fout ingevuld haha!

Oh edit haha, zie nu het antwoord boven mij. Dan ga ik mijn stem aanpassen!

1 like

Haha ik heb de vraagstellingen een beetje aangepast. Had zelf niet eens nagedacht dat je wel met wát alcohol op mag rijden. Zelf drink ik nooit. Mijn vriend zou niet gaan rijden met 1 druppel op omdat hij net nieuwe bestuurder is.

1 like

Ja ik snap hem ook niet. Ik heb wel eens gereden als ik eerder op die dag 1 drankje heb gehad, maar ik denk dat er niet eens meer 1 heel drankje in mijn bloed zat. Maar ik heb dus wel op meerdere keren gestemd!

3 likes

Ik kan echt zo ziek worden van alcohol, ook als ik niet veel op heb. Dus ja dit gebeurt helaas te vaak, dat het toch net verkeerd valt ofzo.

1 like

Als jij een koffiezetapparaat hebt met een waterreservoir (geen ouderwetse koffiepot), hoe vaak ververs jij dan het water?

• Bij elk gebruik doe ik er vers water in
  • Als het reservoir leeg is/ik vul aan zodat er genoeg water in zit voor mijn koffie

0 stemmers

Bij mij uit stress zich door alles er via de boven-of onderkant uit te gooien :thumbsup:

1 like

Maar dit ligt er denk ik ook aan hoe vaak je koffie drinkt. Stel ik zou meerdere keren per dag koffie zetten, zou ik niet iedere keer vers water pakken. Maar in mijn geval zet ik ongeveer om de dag 1 kopje koffie. Dan vind ik het wel chill om het water te verversen.

4 likes

Waarom doen al die mensen die stemmen dat dan niet? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik heb sporten aangevinkt, maar dat doe ik al. De rest hoef/wil ik niet zo nodig elke week te doen.

Uitstelgedrag, algehele passieve natuur

6 likes

aanvullende vragen: hoe lang moet de diarree duren om te tellen? Ik kan soms slecht tegen voedsel en dan heb ik na het eten diarree, maar duurt nooit langer dan een avond en dan 1-3x.
En overgeven heb ik inderdaad ook vrijwel uitsluitend na alcohol. En vaak een keer voedselvergiftiging per jaar omdat ik weiger me aan houdbaarheidsdatums te houden. Meestal gaat het goed, soms een keertje niet. Ik denk wel graag dat ik goede weerstand heb hierdoor.

5 likes

Denk dat je poll niet betrouwbaar is :stuck_out_tongue: Ik ken namelijk meerdere mensen die onder invloed rijden en/of waarbij ik in de auto heb gezeten, maar dat is dan 1 á 2 drankjes. Wat wettelijk gezien mag. Heb hem zo ingevuld want onder invloed is onder invloed. Maar echt te veel gezopen, dat zijn er gelukkig een stuk minder :’)

Ja het is een lastige om polls over te maken denk ik…

Ik ben ook passief en lui dus eigenlijk kon ik het ook zelf wel bedenken, maar bij deze opties was toch m’n eerste ingeving: ok waarom doe je het niet gewoon.
Kan even niks bedenken wat ik zelf elke week zou willen doen maar niet doe uit passiviteit. Opruimen/het huishouden eerder :’)

1 like

Ik heb sporten gekozen, dat doe ik inderdaad al. Alhoewel het geen bootcamp meer is, dat heb ik vroeger wel gedaan. En werken in mijn eigen moestuin. Helaas woon ik in een appartement zonder tuin of balkon, dus dat is er eentje voor in de toekomst haha!

1 like

Tijd vooral. Ik heb sporten juist niet aangevinkt, omdat ik dat al doe. Niet per se omdat ik het leuk vind, maar omdat het voor mij echt een noodzakelijkheid is om 3-4x per week te sporten. Nouja, ik VIND het heel belangrijk om in vorm te blijven en daarom zorg ik dat het gebeurt.
Maar als ik de tijd had zou ik graag meer tekenen/schilderen en een taal leren. Zo heb ik de poll geïnterpreteerd, volgens mij stond dat er ook bij als voorwaarde (dat je de tijd had). Als ik meer tijd had, had ik denk ik al wel in ieder geval een taalcursus gestart (denk er echt vaak over) en hopelijk ook meer getekend/geschilderd, alhoewel ik daar echt rust voor nodig heb dus dat is wat moeilijker af te dwingen.

2 likes