Stel je persoonlijke vraag #10

Ja ik heb echt vaak gehoord " ik heb een Nutella om!" Wel bij echt kleine kinderen - max 4 jaar.

Ze benoemde bijvoorbeeld dat mijn moeder ziek zou worden. Dat is een tijd later ook gebeurd. En ook heb ik nogal een voorgeschiedenis met het zwanger raken en ze noemde hele specifieke medische dingen die er aan de hand zouden zijn, wat dus uiteindelijk allemaal heeft geklopt.
Wat overigens niet klopte was dat ze zei dat ik twee kinderen met een groot leeftijdsverschil zou krijgen. (Ben na 1,5jaar zwanger van nr 2) dus dat klopt niet, maar tussendoor wel miskramen gehad en steeds als ik een miskraam had dacht ik: ja tuurlijk, want er zit zoveel leeftijd tussen mijn 2 kinderen.
Maargoed ben er nog niet helemaal gerust op, ben nog niet bevallen van een gezonde 2e.

Ik weet het op dit moment zeker. Maar het kan best dat ik op een later moment in mijn leven hele andere dingen geloof.
Dus dat ik nu iets zeker denk te weten (ik denk dat het ook meer berusting dan overtuiging is) betekent niet dat ik niet opensta voor andere ideeën.

1 like

Nee, maar ik “tan” ook niet.

haha idd, zou vreemd zijn als je zelfbruinvlekken in je bed had als je niet zelfbruinde

15 likes

Ik zag deze ad op insta en ik vroeg me hierdoor af: scheren jullie je buik? Ik ken namelijk volgens mij geen enkele vrouw die dit doet of wil

Advertentie

• Nee doe ik niet
  • Ja dit doe ik
  • Ik doe dit nu niet maar ga het door deze advertentie wel doen

0 stemmers

Nee, ik mocht dit niet kijken, hahaa

Ik trek wel de 3 opvallende zwarte haartjes eruit waardoor de haarzakjes gaan irriteren en het nog meer opvalt :thumbsup:

Mochten jullie vroeger bepaalde dingen niet kijken/lezen van je ouders?
Ik mocht bijvoorbeeld het huis Anubis niet kijken, en Harry Potter niet lezen vanwege de geloofsovertuigingen van mijn ouders. Maar ik mocht ook Spangas niet kijken, omdat dit me een vertekend beeld zou geven van de middelbare school. Disney mocht (zeker in het begin) alleen onder begeleiding. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik echt strenge ouders heb

• Nee, ik mocht alles kijken/lezen
  • Ik mocht alles kijken/lezen wat bij mijn leeftijd paste
  • Ik mocht sommige dingen niet kijken/lezen omdat ze geen goede invloed zouden hebben
  • Ik mocht sommige dingen niet kijken/lezen omdat ze in strijd waren met de geloofsovertuigingen van mijn ouders
  • Ik moest eerst dingen aan mijn ouders voorleggen voordat ik ze mocht kijken/lezen

0 stemmers

Ben je van mening dat gevoel ook kan bestaan zonder concrete aanleiding? Dus dat je je zomaar verdrietig of boos kan zijn?

• Ja ik denk dat dit wel kan
  • Nee ik denk dat dit niet kan

0 stemmers

Wel even toevoegen dat tv-tijd héél strikt gereguleerd was en we maar 2 kanalen hadden, dus tot al die commerciële zenders had ik sowieso geen toegang. Maar ik las bv. wel erg veel en ik kan me niet herinneren dat m’n ouders me ooit iets verboden hebben op dat vlak.

2 likes

Ja ben chronisch depressief met zelden een aanwijsbare aanleiding. Maar als je gaat graven waarschijnlijk wel maar toch.

1 like

Mijn moeder keek alleen naar de boeken die ik bij de bieb had gehaald of ze niet voor veel oudere kinderen waren. Maar als dit dan wel was dan mocht ik ze meestal wel alsnog lezen als ik dat echt wilde, maar dan ging mijn moeder er een beetje over praten met me over het betreffende onderwerp. Volgens mij om beetje te pijlen of ik het wel goed interpreteerde en geen verkeerde conclusies trok.

1 like

Ik mocht geloof ik wel alles kijken en lezen wat ik wilde, maar niet alle muziek luisteren. M’n vader brandde vroeger altijd cd’s voor me en toen ik ongeveer 11 was begon ik van rock en metal te houden, toen wilde hij sommige cd’s niet aan me geven haha. Achteraf begrijp ik dat ook wel, maar toen vond ik dat heeeel stom.

Edit: ik bedenk me nu ook dat mijn moeder een keer die pagina’s met een fictief seksverhaal in de break out had dichtgeplakt hahaha, die ik heb ik toen vakkundig weer opengemaakt en toch gelezen.

16 likes

Ik denk niet een directe aanleiding maar wel onderbewust.

1 like

Ik mocht geen spongebob en soortgelijke programma’s kijken omdat mijn moeder niet tegen het geluid van de neppe hysterische stemmetjes kon

16 likes

Haha, wel grappig. Dat valt toch sowieso op, dus dan zou ik nog veel meer geneigd zijn om het te lezen (zelfs als het me anders misschien niet eens interesseerde).

1 like

Het heeft even geduurd, maar ik heb mezelf aangeleerd om aan niets te kunnen denken. Ik kan echt op een ‘‘knop’’ drukken en dan aan niets denken. Heel chill om even tot rust te kunnen komen. Als ik muziek luister denk ik ook vaak aan niets.

3 likes

Ja ze had het ook wel tegen mij gezegd geloof ik, maar inderdaad, dan wil een kind het juist nog liever lezen. Misschien dacht ze dat het niet meer kon om te bladzijdes los te maken.

1 like

Ik ging elke week naar de bibliotheek en dan verstopte ik boeken over loverboys, drugs of webcamseks tussen wat meer ‘brave’ boeken haha. Ook keek ik op tv stiekem naar programma’s zoals bevallingsverhalen omdat ik dacht dat dat niet mocht, maar in principe mocht ik alles lezen en kijken

5 likes