Stel je persoonlijke vraag #10

Word jij de afgelopen tijd ook steeds heel warm en benauwd wakker?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

Stel, je bent al een paar weken van plan je verjaardag te vieren met een etentje op zaterdagavond, in gezelschap van een select groepje vrienden. Een van die vrienden heeft toegezegd, maar blijkt later een weekendje weg (in Nederland) te willen gaan. Dat weekendje weg kan niet worden verplaatst. Wat vind jij daarvan?

• Jammer als diegene niet komt, maar ik snap het volledig
  • Ik zou het vervelend vinden als diegene afzegt vanwege een weekend weg, gezien ik eerder wat gepland heb
  • Anders?

0 stemmers

Maar dat is toch niet jouw verantwoordelijkheid hoeveel aandacht haar hond krijgt? Ik zou het juist leuk vinden als mijn zus hetzelfde ras zou nemen. Als je het echt wilt zou ik het gewoon doen en anders kan je het er toch met haar over hebben? Misschien ga je nu wel allemaal dingen bedenken die er helemaal niet zijn.

1 like

Zolang ze ruim op tijd afzeggen zodat je er rekening mee kan houden met de boodschappen etc zou ik het geen probleem vinden

1 like

Teach me master

Ik snap van die vriend wel dat hij een weekendje weg niet gaat skippen omdat er een verjaardag gepland staat, maar snap ook wel dat het voor jou wel vervelend is. Als hij een andere keer langskomt en het op tijd aangeeft moet het niet zo’n probleem zijn toch?

7 likes

Had het er misschien even onder moeten zeggen, maar ik ben de derde persoon in dit verhaal! We gaan een weekendje kamperen en een vriendin gaat helaas niet mee, omdat ze dus al beloofd had om naar een verjaardag te gaan. We hadden het hier eerder over op het forum, maar voor een weekend weg zou ik het eigenlijk wel snappen als een vriendin toch niet meer op mijn feestje komt.

@Axolotl ruim voor de boodschappen haha!

2 likes

Vinden jullie het handig als de jarige een digitaal verlanglijstje heeft waar je iets kan uitkiezen en afstrepen?

Volwassen

• Ja heel handig, altijd het goede cadeau!
  • Wel handig maar ik verzin liever zelf iets
  • Maakt me niet zo uit, ik kijk wel of ik er wat mee doe
  • Nee dit vind ik hebberig overkomen
  • Nee dit vind ik niet handig want dan voel ik me bezwaard als ik wat anders koop
  • Nee, niet handig, ik wil altijd zelf iets verzinnen.
  • Anders

0 stemmers

Kinderfeestje:

• Ja heel handig, altijd het goede cadeau!
  • Wel handig maar ik verzin liever zelf iets
  • Maakt me niet zo uit, ik kijk wel of ik er wat mee doe
  • Nee dit vind ik hebberig overkomen
  • Nee dit vind ik niet handig want dan voel ik me bezwaard als ik wat anders koop
  • Nee, niet handig, ik wil altijd zelf iets verzinnen.
  • Anders

0 stemmers

Heb je dit al eens meegemaakt?

• Ja best vaak
  • Wel eens
  • Nooit

0 stemmers

Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat mensen van het forum dat hebberig vinden en sindsdien durf ik het niet meer :joy:

1 like

Ja precies! Ik heb een groepsapp voor mijn verjaardag en ik twijfel al een paar dagen of ik wel of niet mn verlanglijstje moet doorsturen, want misschien zijn mensen helemaal niet van plan iets te geven en dan kom ik met een lijstje. Zo lastig!

Ik zelf vind het ook niet hebberig. Ik heb zelf ook zo’n lijstje voor mn dochtertje, omdat ze nogal een aparte smaak heeft voor dr leeftijd ivm geestelijke beperkingen. Maar als ik bijv mensen uitnodig en ze dan dat lijstje stuur denk ik wel van Zouden ze me hebberig vinden? Gelijk over cadeautjes beginnen. Ik zeg er altijd bij dat alles welkom is, ook kleinigheidjes, en dat dit meer een lijstje met voorbeelden is van wat ze zoal leuk zal vinden. Dus hoop niet dat ze zo denken.
Maar ja bij een kinderverjaardag draait t toch okk vooral om cadeautjes eigenlijk?

1 like

Jij wilde toch een picknick houden dat mensen zelf dingen meenemen ofzo? Wat heb je besloten? Of had jij dit
‘dilemma’ niet al tijdje terug hier gepost?

Ja indd, ik doe er dingen van 5 tot 40 euro op omdat sommige familieleden wel meer willen uitgeven en anderen minder. Prima toch.

1 like

Als je twijfelt zou ik niet zeggen “dit is mijn lijstje en jullie moeten dit kopen”, maar je kunt natuurlijk wel zeggen dat je het leuk vind als zij een cadeau uit zoeken, maar mogen ze niks weten dat dit dan dingen zijn die je graag nog wil hebben.

Ja klopt maar ik heb toch gekozen voor een bbq uiteindelijk haha (waarbij ik de boodschappen doe)

2 likes

Soms willen mensen misschien ook samen dingen geven, dus wat duurdere dingen erop kan prima vind ik.
Ik vind zo’n lijstje echt heel handig. Ben altijd wel blij als ik t krijg. Weet je zeker dat je iets geeft wat de jarige graag wil en door het afstralen hoort de jarige niets dubbel te krijgen

2 likes

Maar als je goed bevriend bent dan weet je toch wat diegene leuk vindt? Daar heb ik geen lijstje voor nodig.

Oh ik niet, ik vind dat ook super leuk altijd om te kopen omdat ik precies weet van m’n vrienden wat ze leuk vinden etc

Ik houd voor het eerst een lijstje bij op m’n telefoon en wanneer iemand vraagt wat ik wil hebben stuur ik iedereen iets anders van het lijstje en vink in het af😂

2 likes

Sorry dubbel post, maar ik ben al 10 jaar samen met m’n man. Echt m’n beste maatje op de aarde en ik vind het elke verjaardag/sinterklaas/kerst weer moeilijk om te bedenken wat ik hem moet geven haha😂 Kwam hij maar met een lijstje, zou het me een stuk makkelijker maken

8 likes