Mijn ouders hebben geen televisie omdat ze dachten dat dat een slechte ‘wereldse’ invloed op ons zou hebben.
Verder was er wat betreft lezen en muziek luisteren ook van alles verboden, maar ze hadden geen idee waar ze over praatten. Dan hadden ze in één of ander tijdschrift voor christelijke ouders weer gelezen dat je je kind absoluut geen Harry Potter moest laten lezen. En dan waren ze er zelf helemaal van overtuigd dat je daarvan in de macht van de duivel zou komen.
Maar Narnia, waar net zo goed magie in voorkomt, was dan wel weer goed - daar gingen ze ons zelfs uit voorlezen - omdat ze daarover hadden gehoord dat er mooie bijbelse metaforen in voorkomen.
Dit alles werkte overigens behoorlijk averechts. Ik wilde juist per se iets lezen als ik wist dat het niet mocht, dan haalde ik het stiekem bij de bieb en verstopte ik het in mijn kamer.
Op mijn (reformatorische) basisschool kregen we ook wel eens gastlessen van een organisatie die tegen populaire muziek en dan specifiek housemuziek was. Daar waren mijn ouders dan ook ook heel bang voor, terwijl ze geen flauw idee hadden (hebben) wat housemuziek nou eigenlijk precies is.
pech voor zeeee. Toen was het over, mochten we alles kijken.