Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat mensen van het forum dat hebberig vinden en sindsdien durf ik het niet meer 
Ja precies! Ik heb een groepsapp voor mijn verjaardag en ik twijfel al een paar dagen of ik wel of niet mn verlanglijstje moet doorsturen, want misschien zijn mensen helemaal niet van plan iets te geven en dan kom ik met een lijstje. Zo lastig!
Ik zelf vind het ook niet hebberig. Ik heb zelf ook zo’n lijstje voor mn dochtertje, omdat ze nogal een aparte smaak heeft voor dr leeftijd ivm geestelijke beperkingen. Maar als ik bijv mensen uitnodig en ze dan dat lijstje stuur denk ik wel van Zouden ze me hebberig vinden? Gelijk over cadeautjes beginnen. Ik zeg er altijd bij dat alles welkom is, ook kleinigheidjes, en dat dit meer een lijstje met voorbeelden is van wat ze zoal leuk zal vinden. Dus hoop niet dat ze zo denken.
Maar ja bij een kinderverjaardag draait t toch okk vooral om cadeautjes eigenlijk?
Jij wilde toch een picknick houden dat mensen zelf dingen meenemen ofzo? Wat heb je besloten? Of had jij dit
‘dilemma’ niet al tijdje terug hier gepost?
Ja indd, ik doe er dingen van 5 tot 40 euro op omdat sommige familieleden wel meer willen uitgeven en anderen minder. Prima toch.
Als je twijfelt zou ik niet zeggen “dit is mijn lijstje en jullie moeten dit kopen”, maar je kunt natuurlijk wel zeggen dat je het leuk vind als zij een cadeau uit zoeken, maar mogen ze niks weten dat dit dan dingen zijn die je graag nog wil hebben.
Ja klopt maar ik heb toch gekozen voor een bbq uiteindelijk haha (waarbij ik de boodschappen doe)
Soms willen mensen misschien ook samen dingen geven, dus wat duurdere dingen erop kan prima vind ik.
Ik vind zo’n lijstje echt heel handig. Ben altijd wel blij als ik t krijg. Weet je zeker dat je iets geeft wat de jarige graag wil en door het afstralen hoort de jarige niets dubbel te krijgen
Maar als je goed bevriend bent dan weet je toch wat diegene leuk vindt? Daar heb ik geen lijstje voor nodig.
Oh ik niet, ik vind dat ook super leuk altijd om te kopen omdat ik precies weet van m’n vrienden wat ze leuk vinden etc
Ik houd voor het eerst een lijstje bij op m’n telefoon en wanneer iemand vraagt wat ik wil hebben stuur ik iedereen iets anders van het lijstje en vink in het af😂
Sorry dubbel post, maar ik ben al 10 jaar samen met m’n man. Echt m’n beste maatje op de aarde en ik vind het elke verjaardag/sinterklaas/kerst weer moeilijk om te bedenken wat ik hem moet geven haha😂 Kwam hij maar met een lijstje, zou het me een stuk makkelijker maken
Ik neem het mijn ouders niet meer actief kwalijk. Ze waren er oprecht van overtuigd dat dit het beste voor hun kinderen was, ze zien nu ook in dat dit beter anders had gekund en ze zijn in de loop der jaren - ik ben de oudste - ook veel soepeler geworden.
Toch kijk ik er wel op een vervelende manier op terug. Ik kwam uit zo’n beschermde en gecontroleerde omgeving dat ik er behoorlijk wereldvreemd van ben geworden. De eerste paar jaar op mijn openbare middelbare school (of nouja, het was officieel een katholieke school, maar dat was totaal niet te vergelijken met mijn reformatorische basisschool) liep ik totaal verdwaasd rond.
Ik ben heel blij dat ik niet ook op een reformatische middelbare school heb gezeten, dan had ik die cultuurshock op mijn 18e pas gehad. Dat lijkt me vrij laat voor een eerste kennismaking met de grote boze buitenwereld.
Goeie smaak!
Ik kan hier echt geen lievelings uit kiezen??? werk ohne autor, melancholia en moonlight staan allemaal hoog bij mij
Ik zou het lijstje pas doorsturen wanneer iemand naar je wensen vraagt.
Ik hou van zulke lijstjes. Heb altijd enorme keuzestress en ga over alles twijfelen. Geef liever iets wat de jarige echt wilt hebben.
Welke Wes Anderson films heb jij gezien?
- Bottle Rocket (korte film) (1994)
- Bottle Rocket (1996)
- Rushmore (1998)
- The Royal Tenenbaums (2001)
- The Life Aquatic with Steve Zissou (2004)
- Hotel Chevalier (korte film) (2007)
- The Darjeeling Limited (2007)
- Fantastic Mr. Fox (2009)
- Moonrise Kingdom (2012)
- Castello Cavalcanti (korte film) (2013)
- The Grand Budapest Hotel (2014)
- Isle of Dogs (2018)
0 stemmers
Welke vond jij het leukst? (1 kan er de beste zijn)
- Bottle Rocket (korte film) (1994)
- Bottle Rocket (1996)
- Rushmore (1998)
- The Royal Tenenbaums (2001)
- The Life Aquatic with Steve Zissou (2004)
- Hotel Chevalier (korte film) (2007)
- The Darjeeling Limited (2007)
- Fantastic Mr. Fox (2009)
- Moonrise Kingdom (2012)
- Castello Cavalcanti (korte film) (2013)
- The Grand Budapest Hotel (2014)
- Isle of Dogs (2018)
0 stemmers
Mijn favo is The Royal Tenenbaums 
Ik mis polls waar je gewoon op geen kan stemmen!
Hoeveel Wes Anderson films heb jij gezien?
- Allemaal
- Veel
- Weinig
- Geen
0 stemmers
Nee ik kijk nooit reddit! Maar moooooi 
Dank!