We aten wel eens haas/konijn bij mijn grootouders. Mijn ouders noemden dat dan ‘vierpotenkip’, omdat ze dachten dat we het zielig zouden vinden. :’)
Hutspot lustte ik niet (nog steeds niet) en weigerde ik te eten, maar als mijn ouders zeiden dat het niet hutspot maar ‘gemengde groenten’ was, at ik het grotendeels wel op 
Ik heb dus een zelfde soort beschermde opvoeding gehad, voor mij kwam de schok op de middelbare school, maar ook toen ik ging studeren. Pas toen hoorde ik bijvoorbeeld waar je nou echt zwanger van kon worden. En toen kwam ik ook in aanraking met mensen die ook geloofden (dus die je niet als vanzelfsprekend weg kon zetten als heidens en goddeloos, zoals me geleerd was), en die wel bijvoorbeeld Harry Potter hadden gelezen. Het was echt heftig. Ik zou mijn kinderen (mocht ik die ooit krijgen) wel een beetje beschermend opvoeden, maar niet wereldvreemd. Mijn ouders hadden mazzel met het feit dat wij bang genoeg waren om braaf te blijven, anders was sowieso een van ons wel zwanger geraakt omdat we het gewoon niet begrepen.
Inmiddels is vooral mijn vader wel iets verschoven
Welke van de meest bekende Studio Ghibli film(s) heb jij gezien?
- Nausicaä of the Valley of the Wind
- Castle in the Sky
- Grave of the Fireflies
- My Neighbor Totoro
- Kiki’s vliegende koeriersdienst
- Porco Rosso
- Pompoko
- Prinses Mononoke
- My Neighbors the Yamadas
- Spirited Away: De reis van Chihiro
- The Cat Returns
- Howl’s Moving Castle
- Tales From Earthsea
- Ponyo
- Arrietty the Borrower
- From Up on Poppy Hill
- The Wind Rises
- The Tale of the Princess Kaguya
- When Marnie Was There
- The Red Turtle
0 stemmers
Welke zijn jouw favoriet? (Max. 3!)
- Nausicaä of the Valley of the Wind
- Castle in the Sky
- Grave of the Fireflies
- My Neighbor Totoro
- Kiki’s vliegende koeriersdienst
- Porco Rosso
- Pompoko
- Prinses Mononoke
- My Neighbors the Yamadas
- Spirited Away: De reis van Chihiro
- The Cat Returns
- Howl’s Moving Castle
- Tales From Earthsea
- Ponyo
- Arrietty the Borrower
- From Up on Poppy Hill
- The Wind Rises
- The Tale of the Princess Kaguya
- When Marnie Was There
- The Red Turtle
0 stemmers
Yaaay thanks!
En dan voor de geen-liefhebbers:
- Ik heb minstens één Ghibli-film gezien
- Ik heb geen enkele Ghibli-film gezien
0 stemmers
Man, ik kom er door dit topic achter dat ik echt nauwelijks films heb gezien
Een kind, deed een pakje kauwgum bij de kassa in zn schoen en liep weg. Ik was zo flabbergasted dat ik niets kon doen 
Goedzo! Ik wilde alleen maar aanbieden om je nagels te lakken haha. Vind dat heel leuk om te doen. Als iemand anders in regio Utrecht het wil laat maar weten!
Ik snap het vanuit jullie echt volkomen, je zit nooit met spullen die je niet wil of gaat gebruiken. Maar als gever vind ik het echt gaar, je kunt iemand nooit verrassen met iets waar je zelf goed over na hebt gedacht.
Maar je hebt haar net 40 betaald, waar is die dan gebleven?
Nog niet. Wil ze wel kijken, maar de films zijn zo moeilijk te verkrijgen. Hopelijk kan ik ze zien als Disney+ er eindelijk is
Je brengt me op ideeën! Ik ga nu zomaar bosjes bloemen halen voor mn zus en moeder 
Oeeeh ik hoop dat je mijn zus bent
Ik ook!
Discussie met mijn man over of het normaal is om op beide kanten van je broodje boter te smeren.
- Boter op beide kanten smeren
- Boter op één kant smeren
- Ik lust geen boter maar wil toch stemmen
0 stemmers
Als je een halfuur geleden iets hebt gehad moet je het maar is vragen! 
Omdat ik zin heb in polls over series 
Favoriete personage uit Breaking Bad
- Walter
- Skyler
- Jesse
- Hank
- Marie
- Flynn
- Jimmy/Saul
- Gus
- Ehrmantraut
- Todd
- Lydia
- Howard
- Kim
- Jane
- Gale
- Iemand anders
- Ik heb de serie niet gezien
0 stemmers
Vermist huisdier:
Wij liepen een keer met een kratje bier op weg naar een tuinfeestje in Utrecht en zagen een briefje van een vermiste kat die op Garfield leek.
Paar uur later stond die kat ineens in de tuin.
Wij gauw terug gerend naar die paal en dat nummer gebeld, is de eigenaar zn kat komen halen en is nog gezellig een biertje blijven drinken!
Jij snapt het 
Ik heb altijd het idee dat zwangere vrouwen heel nodig moeten (of in elk geval heel vaak, dus moeilijker op kunnen houden) dus ik zou wel vragen of ze eerst wil. Kan zelf altijd heel goed ophouden.