Stel je persoonlijke vraag #10

Ik heb dit zelf 1 keer gedaan (op vraag van enkele vrienden) en toen kreeg ik niets van het lijstje, omdat die vrienden blijkbaar allemaal laat waren met een cadeau ook werkelijk te kopen dat ze bang waren dat een ander al datgene van de lijst had gekocht, haha :joy: (en blijkbaar communiceren ze onderling ook niet :roll_eyes:).

Maar ik vind het idee van een lijstje wel heel tof en gemakkelijk.

Edit: oh, met Secret Santa in een andere vriendengroep heb ik het ook een keer gedaan en toen kreeg ik iets heel specifieks van m’n lijstje (had algemene en specifieke ideeĆ«n ertussen gezet). Dat vond ik wel erg fijn.

1 like

Met Secret Santa vind ik het wel fijn, maar ik ken iemand die elke verjaardag een heel specifiek lijstje maakt met echt bijna tot aan het serienummer alle details erop, en dan kun je aanvinken wat je hebt gekocht zodat niemand het dubbel koopt. Dat vind ik op een manier zo kinderachtig, ze is ook gewoon in de dertig. Je kunt toch gewoon zeggen ā€˜iets lekkers voor in bad’ of ā€˜een spannend boek’ ofzo, maar ze schrijft echt specifieke items van bepaalde winkels op. Vind dat stom want ik wil gewoon iets origineels aan haar geven dat ze niet verwacht. Nu is eigenlijk de enige verrassing wat ze van wie krijgt en wanneer.

3 likes

Nu niet direct ten nadele van jou, maar ik vind het juist een verademing om een poll te zien waar ā€œik ben/heb/kijk/lees/doe nooit x, maar ik wil toch stemmenā€ niet een van de opties is, die dan met meer dan de helft van de stemmen bovenaan staat

11 likes

Zo mooi! Leuk om te zien.
Volgens mij was er ook zoiets op instagram, die had @Evenveel ooit gedeeld, kan dat?

1 like

Ik haal Wes Anderson en Tim Burton wel eens door elkaar :’)

Heb lang niet alle films uit je lijstje gezien, maar die ik heb gezien vond ik heel goed! Melancholia heb ik zelfs 3x in de bios gezien. Ik weet nooit welke films ik wil kijken, maar denk dat dit lijstje een mooi uitgangspunt is, thanks!

1 like

Wikipedia zegt dat Melancholia van Lars von Trier is, hoort ie dan wel in het lijstje te staan?

Die lijst was toch niet van een regisseur, dat was in een poll eronder. Toch?

Oh shit, niet goed gekeken excusesss.
Maar ieder bedankt voor de lijsten: meer films op mijn to watch lijst.

3 likes

Haha, ik ben ook iemand die dat doet. Ik probeer wel ook altijd meer algemene dingen erop te zetten (nu klinkt het alsof ik heel vaak zo’n lijst maak :roll_eyes:), maar ik heb meestal hele specifieke wensen :sweat_smile:. Ik koop/heb zelf ook gewoon heel weinig spullen, ik vind heel veel dingen ā€˜brol’ of onnodig, en als ik iets koop, is dat vaak na vergelijking en ā€˜onderzoek’. Het risico is dan ook best groot dat cadeaus, zelfs binnen een bredere noemer (bv. ā€˜een vaas’), niet gebruikt zullen worden en in de kringloop belanden. Ik zou op zo’n lijst ook dingen durven zetten die ik sowieso wel voor mezelf zou kopen, na opzoeken en vergelijken, dus dan is het heel specifiek. Ik wil dat ding dan toch, dan kan het prima als cadeau, toch? En ik krijg graag boeken, maar ik heb er al zoveel, dus dan geef ik ook liever wat hints (ook omdat ik niet alles (graag) lees).

Ik apprecieer het sowieso wel als ik cadeaus krijg en ik ben ook altijd blij, maar in realiteit krijg ik erg weinig cadeaus waar ik Ć©cht iets mee ben. Dat klinkt nu superondankbaar, maar ik hou niet van een overload aan spullen en ik ben heel specifiek in wat ik wĆ©l heb/hou. Ik vind iets ā€˜origineels’ geven onnodig, ik krijg liever iets dat ik echt wil. Of niets, ik word niet gelukkig van die spullen, geef me maar gewoon een beetje extra aandacht/tijd :sweat_smile:.

2 likes

Hebben de mensen waarbij je bent opgegroeid wel eens gelogen over je eten? Bijvoorbeeld dat je vis ā€˜zeekip’ was ofzo?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik weet niet wat ik moet stemmen. Het was niet echt liegen, maar verzwijgen of pas later vertellen ofzo? Als m’n moeder iets nieuws gemaakt had, moesten we vaak gaan raden wat er allemaal in zat en dan vertelde ze de ingrediĆ«nten pas als we ons eerste bord op hadden. Soort spelletje dus, om ons eerst te laten proeven, zonder dat we vooraf konden zeggen dat we het niet lusten. Maar ik herinner me bv. 1 keer dat het een stoofpotje met vis was, waarvan m’n broer niet dacht/wist dat het vis was (dat wilde hij nl. nooit eten), dus hij zat alles smakelijk op te eten en vroeg zelfs een tweede bord. Tot m’n moeder de ingrediĆ«nten verklapte en hij dus hoorde dat er vis in zat. Toen moest hij z’n eten plots niet meer hebben :joy:.

1 like

Plausibel. Maar de ene was niet in NL, en er zat 10 jaar tussen, dus ik denk niet dat dat het geval was.

1 like

Mijn moeder zei gewoon altijd ā€˜Niet zeuren, is paprika.’ Hahaha

9 likes

Haha wel een slimme vraag.
Denk wisselgeld voor de eerste klant van de dag.

4 likes

Ik vind het hebberig, omdat degenen die dat doen vaak degenen zijn die dan voor mij een prul kopen :rage:

Ja die heet ook zo! Echt een heerlijk account

5 likes

Haha heerlijk he?
Ik ben trouwens wel eens in oktober langs het huis van Bep gefietst. Was toen al helemaal in kerstsferen, net een kermis :joy:

1 like

Krijg jij wel eens een bosje bloemen?

• Nee😭
  • Zelden
  • Af en toe
  • Ja regelmatig

0 stemmers

Als ze vaak bellen wel. Anders niet