Haha, ik ben ook iemand die dat doet. Ik probeer wel ook altijd meer algemene dingen erop te zetten (nu klinkt het alsof ik heel vaak zoān lijst maak
), maar ik heb meestal hele specifieke wensen
. Ik koop/heb zelf ook gewoon heel weinig spullen, ik vind heel veel dingen ābrolā of onnodig, en als ik iets koop, is dat vaak na vergelijking en āonderzoekā. Het risico is dan ook best groot dat cadeaus, zelfs binnen een bredere noemer (bv. āeen vaasā), niet gebruikt zullen worden en in de kringloop belanden. Ik zou op zoān lijst ook dingen durven zetten die ik sowieso wel voor mezelf zou kopen, na opzoeken en vergelijken, dus dan is het heel specifiek. Ik wil dat ding dan toch, dan kan het prima als cadeau, toch? En ik krijg graag boeken, maar ik heb er al zoveel, dus dan geef ik ook liever wat hints (ook omdat ik niet alles (graag) lees).
Ik apprecieer het sowieso wel als ik cadeaus krijg en ik ben ook altijd blij, maar in realiteit krijg ik erg weinig cadeaus waar ik Ć©cht iets mee ben. Dat klinkt nu superondankbaar, maar ik hou niet van een overload aan spullen en ik ben heel specifiek in wat ik wĆ©l heb/hou. Ik vind iets āorigineelsā geven onnodig, ik krijg liever iets dat ik echt wil. Of niets, ik word niet gelukkig van die spullen, geef me maar gewoon een beetje extra aandacht/tijd
.