Spruitjes wilde ik vroeger niet eten, maar als mijn ouders dan zeiden dat het kleine kooltjes waren at ik ze wel 
Aargh ik wil polls maken maar krijg steeds een bullshitfoutmelding
Als iemand zin heeft om een poll te maken over de films van Hayao Miyazaki: graag! 
Ze zijn trouwens in de bonus tot en met zondag.
Mijn pims mijn leven.
Ik zou af en toe een bosje bloemen krijgen wel echt waarderen! De laatste bos bloemen wat ik kreeg was volgens mij in 2017 en het waren zonnebloemen. Die vind ik echt lelijkš en dan ābij jou denk ik aan zonnebloemen!ā Maar het gebaar is natuurlijk al heel lief.
Een keer in mijn leven gekregen: toen de relatie uit was en hij het wilde lijmen. Dus mijn eerste bosje bloemen is niet zoān geweldigde herinnering.
Moet zeggen dat eigenlijk mijn vader dan de eerste was, voor een verjaardag een keer.
Ik denk dat ik het ook op 1 of misschien net 2 handen kan tellen hoevaak ik een bosje bloemen heb gekregen. Dat van je ex is echt zo herkenbaarš mijn ex stond ook eens voor de deur met een heel afgezaagd bosje bloemen en een lunch. Maar het lijkt mij leuk om het gewoon eens uit het niets te krijgen. Mijn vader deed dat volgens mij vroeger best wel eens bij mijn moeder, nu ook niet meerš .
Nee, maar die huilemoji is niet van toepassing want ik ga verschrikkelijk niezen van bloemen, en mijn omgeving weet dat 
Zelfs gemeld bij de medewerkers van de winkel. Maar ze hadden er geen tijd voor. 
Een man bij de Douglas en hij rende ook echt weg gewoon maar volgens mij ging er niemand achteraan? Het ging in zoān split second. Maar het alarm ging af en ik hoorde die medewerkers roepen.
Is echt niet meer op handen te tellen hoe vaak, ook op de meest gekke manier. Werkte in een winkel en daar had een vrouw gewoon 18(!!!) shirtjes over elkaar aangetrokken en dr jas weer aan gedaan.
Vorig jaar een man in Amsterdam. Die liep de H.ema in meteen draagzak en begon die vol te laden met van die kleine opvouwbare paraplus die vlakbij de deur stonden. Paar seconde later liep hij weer naar buiten en was spoorloos. Echt iedereen zag het ook gewoon gebeuren. Zelfs personeel
Wat fijn dat je ouders met de tijd iets soepeler zijn geworden en kunnen inzien dat hoe ze dat bij jou hebben gedaan misschien niet helemaal de beste manier was. Lijkt me echt heel moeilijk als je zo beschermd wordt opgevoed dus kan me heel goed voorstellen hoe een shock het dan is geweest toen je naar de middelbare school ging. Zeker als puber als natuurlijk alles sowieso al ingewikkeld is. Heftig hoor.
We aten wel eens haas/konijn bij mijn grootouders. Mijn ouders noemden dat dan āvierpotenkipā, omdat ze dachten dat we het zielig zouden vinden. :ā)
Hutspot lustte ik niet (nog steeds niet) en weigerde ik te eten, maar als mijn ouders zeiden dat het niet hutspot maar āgemengde groentenā was, at ik het grotendeels wel op 
Ik heb dus een zelfde soort beschermde opvoeding gehad, voor mij kwam de schok op de middelbare school, maar ook toen ik ging studeren. Pas toen hoorde ik bijvoorbeeld waar je nou echt zwanger van kon worden. En toen kwam ik ook in aanraking met mensen die ook geloofden (dus die je niet als vanzelfsprekend weg kon zetten als heidens en goddeloos, zoals me geleerd was), en die wel bijvoorbeeld Harry Potter hadden gelezen. Het was echt heftig. Ik zou mijn kinderen (mocht ik die ooit krijgen) wel een beetje beschermend opvoeden, maar niet wereldvreemd. Mijn ouders hadden mazzel met het feit dat wij bang genoeg waren om braaf te blijven, anders was sowieso een van ons wel zwanger geraakt omdat we het gewoon niet begrepen.
Inmiddels is vooral mijn vader wel iets verschoven
Welke van de meest bekende Studio Ghibli film(s) heb jij gezien?
- NausicaƤ of the Valley of the Wind
- Castle in the Sky
- Grave of the Fireflies
- My Neighbor Totoro
- Kikiās vliegende koeriersdienst
- Porco Rosso
- Pompoko
- Prinses Mononoke
- My Neighbors the Yamadas
- Spirited Away: De reis van Chihiro
- The Cat Returns
- Howlās Moving Castle
- Tales From Earthsea
- Ponyo
- Arrietty the Borrower
- From Up on Poppy Hill
- The Wind Rises
- The Tale of the Princess Kaguya
- When Marnie Was There
- The Red Turtle
0 stemmers
Welke zijn jouw favoriet? (Max. 3!)
- NausicaƤ of the Valley of the Wind
- Castle in the Sky
- Grave of the Fireflies
- My Neighbor Totoro
- Kikiās vliegende koeriersdienst
- Porco Rosso
- Pompoko
- Prinses Mononoke
- My Neighbors the Yamadas
- Spirited Away: De reis van Chihiro
- The Cat Returns
- Howlās Moving Castle
- Tales From Earthsea
- Ponyo
- Arrietty the Borrower
- From Up on Poppy Hill
- The Wind Rises
- The Tale of the Princess Kaguya
- When Marnie Was There
- The Red Turtle
0 stemmers
Yaaay thanks!
En dan voor de geen-liefhebbers:
- Ik heb minstens ƩƩn Ghibli-film gezien
- Ik heb geen enkele Ghibli-film gezien
0 stemmers
Man, ik kom er door dit topic achter dat ik echt nauwelijks films heb gezien
Een kind, deed een pakje kauwgum bij de kassa in zn schoen en liep weg. Ik was zo flabbergasted dat ik niets kon doen 
Goedzo! Ik wilde alleen maar aanbieden om je nagels te lakken haha. Vind dat heel leuk om te doen. Als iemand anders in regio Utrecht het wil laat maar weten!