Stel je persoonlijke vraag #10

Haha ik heb dat al eens gedaan, vind hij niet zo grappig.
Was op een privéfeest dus was gewoon met hem aan het praten, niet het meest geschikte moment :see_no_evil:

13 likes

Ja voor school! Ik kwam toen foto’s tegen van de opa en oma van mijn opa. Opa in tranen. :sob::heart:

15 likes

Ik had laatst en horroridee waar ik bij deze even patent op wil leggen:

Vrouwen worden ontvoerd door een tepelfetishist en bezwangerd. Als het kind is geboren wordt het weggehaald om de vrouwen te melken en opnieuw te bezwangeren. Alle meisjes die worden geboren worden in leven gehouden om later ook te bezwangeren en alle jongetjes worden vermoord.

Dit idee kwam tot mij toen ik voor het zuivelschap stond.

20 likes

Mijn vader was vroeger heel veel bezig met stambomen, zowel van onze familie als van andere families in het dorp waar wij wonen. Hij heeft z’n hele eigen collectie en wordt tot op de dag van vandaag een paar keer per jaar nog door random mensen uit het dorp gebeld voor informatie over hun stamboom. Ik ging vroeger ook wel eens met hem mee naar gemeentearchieven, vond ik interessant. De stamboom van mijn familie is dus tot zo ver mogelijk helemaal uitgeplozen en daar kwamen wel eens grappige dingen uit. Bijv dat een meisje waar ik al jaren mee in de klas zat een niet al te verre achternicht van mij was, of dat mijn Engelse over-over-over-over(zoiets)grootvader in de gevangenis heeft gezeten voor het mishandelen/vermoorden(?) van een schaap in een dronken bui.

4 likes

Ben jij geadopteerd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ken jij iemand die geadopteerd is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Waarvan?

• In mijn directe familie (broers,zussen)
  • In mijn familie (neven,nichten,ooms, tantes)
  • In mijn verre familie (achter-familie)
  • In mijn aangrtrouwde familie
  • In mijn directe vriendengroep
  • In mijn kennissenkring
  • In mijn werkomgeving
  • In mijn sport/hobby
  • Ik ken niemand zei ik toch?

0 stemmers

Zou jij zelf adopteren?

• Ja dat zou ik doen omdat ik het nobel vind om een kind zonder ouders te “redden”
  • Ja dat zou ik doen omdat het me zelf leuk lijkt
  • Ja dat zou ik alleen doen als ik zelf geen kinderen kan krijgen
  • Ik weet het niet zeker, ik neig naar ja
  • Ik weet het niet zeker, ik neig naar nee
  • Ik zou het niet doen omdat ik vind dat kinderen in hun eigen omgeving moeten opgroeien (buitenlandse adoptie)
  • Ik zou het niet doen omdat ik daar geen behoefte aan heb
  • Ik zou het niet doen omdat ik liever biologische kinderen heb die op mij lijken
  • Ik heb daar nou nog nooit over nagedacht eigenlijk!
  • Anders

0 stemmers

Als je zou adopteren zou je dan binnen of buiten het land zoeken?

• Uit mijn eigen land
  • Uit het buitenland
  • Maakt me niks uit

0 stemmers

Je mag dit ook hypotethisch invullen:
Als je uit het buitenland zou adopteren, hoe zou je de naam van het kind beslissen?
(Edit: eigengekozen en zelfgekozen is hetzelfde, ik bedoel dat jij dus de naam zelf kiest.)

• Ik zou het kind een eigen gekozen naam geven ook al is dat een heel NL/BE naam
  • Ik zou het kind de naam laten houden waarmee het daar leefde, ook al is dat een heel aparte naam voor in NL/BE
  • Ik zou het een zelfgekozen naam geven maar niet een heel NL/BE klinkende naam
  • Ik weet niet wat ik zou doen/Anders

0 stemmers

Mijn vader is geadopteerd en dat is behoorlijk gedoe geweest. Hoewel ik wel heel veel liefde aan het kind zou kunnen bieden weet ik hierdoor niet of ik ooit zou willen adopteren.

2 likes

Yo, die naam. Ik vind dat bij puppy’s al raar, laat staan bij kinderen. Je gaat toch niet zomaar de naam veranderen?

1 like

Ik weet niet wat ik zelf zou doen qua naam, heb daar zelf nooit over nagedacht. Je eerste instinct is dat het kindje natuurlijk gewoon zijn/haar/hun eigen naam mag houden. Maar discriminatie op basis van (voor)naam is iets wat echt veel voorkomt in Nederland, vooral op de arbeidsmarkt. Als ouder wil je toch het beste voor je kind dus ik heb er denk ik ook wel begrip voor als ouders uit die overwegingen voor een Westerse naam kiezen.

Het hangt natuurlijk wel helemaal van de situatie en vooral leeftijd af. Een kind van 5 dat zijn eigen naam al echt kent en begrijpt geef je niet zomaar een andere naam, bij een klein baby’tje is het wel iets wat je kan overwegen.

3 likes

Haha super toevallig, mijn vader heeft dat een paar jaar geleden ook gedaan en ik zou 28x achter nichtje van Karel de Grote zijn. Of juist geen toeval en inderdaad onbetrouwbaar onderzoek.

Alle Europeanen stammen af van Karel de Grote :+1:t2:

9 likes

Zal het doorsturen naar mijn vader, die zal zich nu sowieso minder speciaal voelen :joy:

3 likes

En wat vind je dan bijvoorbeeld van mensen die kinderen van vrienden/familie in huis nemen en later adopteren omdat de biologische ouders er zelf niet meer voor kunnen zorgen? Bijvoorbeeld door ziekte of overlijden.

Gewoon benieuwd!

Ik zou niet adopteren vanwege veelvoorkomende hechtingsproblematiek

5 likes

Dat zou je ook kunnen scharen onder ‘adopteren om een kind te redden’, vandaar dat ik het me afvroeg.

Ja zou ook goed kunnen. Maar vind het ook wel weer iets menselijks om te zeggen dat het zoiets is omdat we alles proberen te verklaren.
Echte geesten zoals in films ofzo bestaan niet denk ik, maar ik vind het ook te makkelijk om te denken dat wij het enige zijn in het universum. Ik geloof best dat ieder mens/dier een energie bij zich draagt en dat dat (even) kan blijven hangen na overlijden. Of ze dan echt gaan spoken zou ik niet weten, maar ik kan er met m’n hoofd niet bij dat zoiets niet bestaat. :see_no_evil:

Dat laatste, ik zou bang zijn dat dat een hechting met het kind in de weg zou staan

1 like

Als jij een ei bakt breek je dan de dooier?

• Ja
  • Nee
  • Soms wel soms niet

0 stemmers

Ik ben voor

1 like

Past prima thuis in het rijtje. Ik zou zeggen Nederlandse filmmaatschappijen neem contact met ons op en we maken al jullie gruwelijke dromen waar.

1 like

Als jij koekjes gekocht hebt, doe je die dan in een koektrommel?

• Ja
  • Soms
  • Nee ik laat ze lekker in de verpakking
  • Anders
  • Ik koop geen koekjes

0 stemmers