Stel je persoonlijke vraag #10

Hmm als ik een fysiek boek heb dan moet ik het echt uitlezen van mezelf ja. Haha, echt dwangmatig. Ebook kan ik wel makkelijker laten, maar ik herinner me nu dat ik daar ook nog een half gelezen boek op heb staan en daar krijg ik toch wel jeuk van eigenlijk haha

6 likes

@FrauHelga ik heb nooit koekjes over want bodemdrift, dus dit is geen dilemma voor mij HAHA

1 like

Ik vind dat ook. Onpopulaire mening maar ik vind een kind ‘nemen’ redelijk egoïstisch en zou het zelf ook nooit doen. Maar ik heb ook geen kinderwens dus dat maakt het wel makkelijker.

4 likes

Ik vind dat moeilijk om te zeggen op een forum waar zoveel lieve moeders zitten :cold_sweat:

1 like

Nou ja, ik wil het liefst natuurlijk niemand beledigen. Maar dat heb ik misschien ook al gedaan door redelijk egoĂŻstisch te zeggen, haha

Uhm. Ik vreet ze direct allemaal op :joy:

1 like

Volgens mij is het zelfs afgeleid als sodemieter, inwoner van het bijbelse Sodom (van Gomorra) waar alles wat God verboden was gebeurde, en vooral (gay) sex ergo sodomie (anaal penetreren) Dus dat mieter niet van mietje afkomt, maar mietje van sodemieter.

Edit: spuitelf

1 like

Het zal natuurlijk vast voorkomen dat adoptieouders zo denken (dat zou ik dan niet scharen onder problematiek met adoptie, maar eerder als problematiek van de ouders wat net zo goed voorkomt bij niet geadopteerde kinderen), maar vanuit mijn ervaring is deze redenatie krom omdat een adoptiekind niet “een adoptiekind” is maar “gewoon” je eigen kind. Dus de gevoelens van een betere toekomst geven is iets wat ik vanuit buitenstaanders wel kan begrijpen dat je denkt dat dat er bij komt kijken, maar vanuit mijn ervaring iets wat zo enorm ver af staat van het werkelijke leven. Ik bedoel natuurlijk niet dat er geen aandacht is voor roots en herkomst, juist wel en dat is iets waar je juist mee bezig bent en wat altijd meespeelt, soms meer op de voorgrond dan in andere perioden. Maar het “betere leven geven” idee is naar mijn idee iets wat enorm ver van de werkelijkheid afstaat.

Ik twijfel wel om dit te delen want ik wil hier geen mensen mee tegen hun hoofd stoten, want is puur gericht op eigen ervaring in gezin en elke adoptie is anders. Maar ik vind het zelf best wel lastig om (niet perse hier, gewoon in media algemeen) best wel wat vooroordelen te lezen. Omdat soms naar mijn idee best wel wordt vergeten dat het om echte kinderen en mensen gaat en wordt best wel “gelabeld” en veel adoptiekinderen en families over een kam geschoren en dat kan best lastig zijn voor betrokkenen.

Sorry heel verhaal geworden. Niet perse op jou reactie gewoon even iets wat ik toch even wilde neerzetten.

6 likes

Ah ik snap je wel, maar het is toch zo? Ik ben moeder geworden omdat IK (oke en mijn man😅) kinderen wilde? Das 100% egoistisch toch? Zit geen enkele ‘nobele’ reden achter

1 like

Dat is waar, zo zie ik het ook.

1 like

Vind dit heel goed uitgelegd. Eigenlijk is het zo met alles wat je wilt hebben. Al voelen spullen er niet zoveel bij dat jij ze neemt omdat jij ze wilt haha. Ego is in het Grieks ik ( wel korte e) en ik vind egoistisch niet perse een heel negatief iets. Omdat je je eigen leven moet leiden en soms dan egoistische keuzes “moet” maken om jouw geluk te behalen.

3 likes

En huisdieren dan?

Ligt eraan wat voor een naam het kind heeft. Als het heel ingewikkeld is dan zou ik het of afkorten of toch aanpassen met een wat makkelijkere naam bijv uit dat land (of een naam met betekenis uit dat land) Maar ik zou niet een donker of een aziatisch kindje Hans noemen.

2 likes

@anon50122296 bedoelde ik ook dieren mee. Van spullen zei ik zovan die voelen er niks van maar kinderen en dieren dus wel.

Om wat voor vrijwilligerswerk gaat het?

4 likes

Heb je een lesbevoegdheid? Anders vind ik niet dat je dat kunt gaan doen. Lesgeven is een vak waar mensen minimaal een aantal jaar voor studeren. Dat kun je niet zomaar gaan doen in een ontwikkelingsland. Die kinderen/scholieren verdienen ook goed onderwijs. En zes weken is te kort om echt een verschil te maken, zelfs al heb je een lesbevoegdheid.

Plus voluntourism kan heel erg schadelijk zijn.

56 likes

Love dit forum. Als je kinderen neemt ben je kut en als je vrijwilligerswerk wilt gaan doen ben je ook kut!

82 likes

En @Banananana ik ben me hier inderdaad bewust van, maar ik dacht dat dit alleen gold bij 3e wereldlanden/weeshuizen etc. Ik ga het artikel eens lezen!

Beetje flauw dit. Ik snap het sentiment, maar dit is net zoiets als roepen dat “je helemaal niks meer mag (zeggen) tegenwoordig!!!”

Sommige keuzes zijn nou eenmaal moreel beter dan andere keuzes. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

7 likes

Nee hoor alleen vind ik het altijd grappig dat ik dit soort meningen eigenlijk in het dagelijks leven bijna nooit hoor over dit soort onderwerpen

14 likes