Ik vond t wel grappig.
Maar naast hechtingsproblematiek is het grote probleem met adoptie uit het buitenland dat er mensenhandel plaats vindt, waarbij kinderen die helemaal geen wees zijn, bij hun ouders worden weggeroofd. Deze âmarkt van vraag en aanbodâ wordt, vaak totaal onbewust, in stand gehouden door westerse mensen die graag een kind uit een ontwikkelingsland willen adopteren. Dus je veroorzaakt wel degelijk een probleem door te adopteren. Heel veel geadopteerde kinderen zijn helemaal niet verlaten door hun ouders of in weeshuizen gestopt, ze zijn onder valse voorwendselen weggehaald bij hun eigen gezin. Dat is het hele probleem.
Ik zeg niet dat dit bij elke adoptie zo gaat en er zijn ongetwijfeld organisaties waar wel in het belang van het kind gehandeld wordt, maar dat wil niet zeggen dat het helemaal niet gebeurd.
Ja maar mijn hele punt was juist dat de hele âeen kind helpenâ redenatie naar mijn idee iets is wat een logische reactie is voor buitenstaanders, maar voor betrokkenen niet aan de orde is. Je wilt een kind. Niet een kind helpen. Het is dus niet zo zwart wit dat je op een ochtend wakker wordt en denkt: ik wil iets goeds doen voor deze wereld en dus pak ik het vliegtuig en breng ik een kindje hier naartoe. Ik begrijp natuurlijk wel dat er vast uitzonderingen hierop zijn. Maar juist dit idee vind ik schadelijk.
Ja, dan kan ik het me voorstellen. Ik hoor het in mijn omgeving wel veel maar dat is natuurlijk ook een stukje perceptie/type werkomgeving.
Sorry ik haat het foutief gebruik van smileys zo erg dat ik hier verder niet op kan reageren
Maar niemand heeft hier toch gezegd tegen alle adoptie te zijn en het helemaal te willen afschaffen? Alleen dat er een heel donker gebied achter zit wat je niet zomaar over het hoofd mag zien.
wat is er volgens jou mis met deze smiley in deze context? oprechte vraag want ik zie het kwaad er niet van in
Oke, maar ik reageerde op je opmerking over dat als je een kind wilt helpen dat je dan pleegouder moet worden. Dat dat in mijn ogen een verkeerde en te simplistische manier is om er naar te kijken wat juist veel kwaad doet voor geadopteerde kinderen en adoptieouders, in ieder geval in Nederland. Dus dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met illegale handel.
Volgens mij zijn we het er allebei (allemaal?) over eens dat buitenlandse adoptie niet altijd slecht of problematisch is. Maar vaak wel, en dat mensen daarom gewoon echt goed moeten nadenken over wat ze doen en waarom. Ik ben persoonlijk niet voor afschaffing maar wel voor (veel) meer voorlichting en transparantie.
Ligbad samen voor zusjes/broertjes:
- Ik ging vaak met mijn oudere broer/zus in bad
- Wij hadden we eens onenigheid in het ligbad
- Het was altijd gezellig
- Ik mocht altijd het bekertje wat ik wilde hebben
- Ik ben niet opgegroeid met een ligbad als kind.
- We hadden vaak ruzie in bad op de speeltjes waardoor je eerder eruit werd gehad
- Soms vond ik het leuk
- Geef mij een douche!
- Zelfs mini kinderen moet je alleen in bad doen
0 stemmers
Waarom maar 1 keuze?
Hahaha mijn zus en ik hebben allebei vaak in bad gepoept. Die van mân zus bleef erboven, want ze had er blijkbaar schijt aan. Maar als mân moeder me optilde zat er een paar keer een drol onder want ik leerde net zindelijk te zijn. Staat nog op video. Hahahaha. En ik vraag âis niet erg hĂš?!â
Hahaha mijn nichtje heeft dat een keer gedaan met mij en mn broertje in bad
Ja er zijn altijd op en aanmerkingen over de keuzes van een poll. Dit kwam bij mij op. Je mag best een volgende poll doen, je mist namelijk altijd een optie.
Nogmaals , ik begrijp het wel maar dan moeten die mensen zelf een poll aanmaken. Dat doe ik vaak genoeg en het is zo simpel om het aan te passen naar jouw idee/stijl smaak etc.
Nou volgende poll voor jou 
Kwam er laatst achter dat Venezuela staat voor âklein VenetiĂ«â en toen dacht ik echt hoe de fuck heb ik dat nooit bedacht.
Want langs de kust zit het dus ook helemaal vol met steden met heel veel kanalen etc.
Ik zat heel vaak met mijn broertje in bad, maar het was lang niet altijd even leuk. Hij vond het leuk om te poepen in bad terwijl ik ook in bad zat en dan dreef er ineens een drol voorbij. 
Haha aan de reacties te lezen was het dus best normaal om in bad te poepen? hahaha.
Welk personage was het leukst?
- Blair
- Serena
- Dan
- Nate
- Chuck
- Jenny
- Vanessa
- Georgina
- Iemand anders
- Heb deze serie nooit gezien
0 stemmers
Dan Humphrey werd gespeeld door
- Penn Badgley
- Een konijntje
0 stemmers
Haalde jij vroeger ~fashion~ inspiratie uit deze serie? Wie inspireerde jou?
- Ja, Blair
- Ja, Serena
- Ja, Jenny
- Ja, anderen / in het algemeen
- Nee
- Ik keek niet
0 stemmers
Kijk je uit naar de spin-off?
- Ja
- Nee
- Nee en ik keek het vroeger ook niet dus tyf op
0 stemmers