Stel je persoonlijke vraag #11

Over die sleutelvraag: ik wil dus echt niet dat iemand onze sleutel heeft. Vind ik gewoon echt niet prettig. Bij ons kun je jezelf gelukkig ook niet buitensluiten want je moet de deur van buiten op slot draaien.

In de 1 zits.

Of zijn die er niet meer in de nieuwere treinen?

17 likes

De lonerstoel :heart_eyes:

25 likes

Ja dit! Of anders de driezits en dan de stoel die geen stoel tegenover zich heeft.

3 likes

Tweezits aan de kant die vooruit gaat en met niemand naast me, dat vind ik ideaal

Hm en wat dan als jij je sleutels verliest en je vriend op vakantie is ofzo? Mijn ouders hebben onze sleutel om die reden, en bij ons kun je je wel buitensluiten dus dat speelt ook mee, maar mijn ouders zullen NOOIT zo maar binnenkomen. Ze komen niet eens hierheen zonder dat even te laten weten. Vind het ook wel fijn dat als wij een dagje weg zijn en we zijn later thuis dan gepland, dat ik dan even mijn moeder kan bellen of ze de katten eten kan geven ofzo.

Dan ga naar de stichting die mijn huis verhuurt denk ik? In het weekend zou ik dan wel een probleem hebben.

Nee hoor, je krijgt dan gewoon een nieuwe sleutel! Als ik ze in het weekend verlies en mijn vriend is er niet ga ik wel bij mijn ouders slapen.
Afkloppen maar ik denk niet dat de kans heel groot is dat ik mijn sleutels verlies en dat mijn vriend er niet is.

Ik wil mijn sleutel gewoon niet afgegeven ok. :sweat_smile: Het is me nog nooit overkomen dus ik zou voor die ene keer kosten van de slotenmaker er wel voor over hebben.

1 like

Hier niet, de woningstichting heeft geen reservesleutels en vervangt dan direct de sloten. En de kosten worden doorberekend.

Volgens mij doe ik dit wel eens, vooral wanneer de polls lijstjes zijn van dingen die je hebt/hebt gezien/hebt bezocht/hebt gegeten, etc. Dan doe ik heel erg mijn best om de eerste poll zorgvuldig in te vullen (ik heb niet zo’n denderend geheugen), maar heb ik geen zin om dat ook voor de erop volgende polls te doen, haha!

3 likes

Maar bij haar wel. Ik heb ook wel eens in het weekend mn sleutel aan de binnenkant van de deur laten zitten. Toen heb ik een soort weekend-hulplijn van de woningbouwvereniging gebeld die een slotenmaker heeft gestuurd. Nooit een rekening van gehad. Kan toch overal anders zijn?

Ja hier is dat geloof ik ook niet zo en anders heb ik dat er dus voor over. Heb bijna het idee alsof ik dit niet mag vinden ofzo. :flushed:

1 like

Ja tuurlijk kan het overal anders zijn.
Het ging me er ook niet om dat het niet zou kunnen.

Zou het zelf alleen totaal niet prettig vinden als anderen (buiten mensen waar ik zelf voor heb gekozen) een reservesleutel van mijn woning zouden hebben.

Maar de woningbouw moet toch een sleutel hebben voor als ze bijv. een noodreparatie moeten verrichten als jij er niet bent?

Nou ja hoe dan ook, ik ben (afkloppen) nog nooit een sleutel kwijtgeraakt dus vind het niet nodig om om die reden een sleutel aan een ander te geven. Vind dat gewoon geen prettig idee en betaal dan serieus liever een slotenmaker.

1 like

Ik heb sinds een jaartje ook een losse huissleutel in mijn portemonnee zitten. Dat kan ik iedereen aanraden haha. Stelt me zo gerust, mocht ik mijn sleutelbos kwijt raken of ergens laten liggen en (savonds laat thuis) komen… Heb ik in ieder geval nog eentje in m’n portemonnee! Ik heb wel mensen in de buurt die ook een huissleutel van mij hebben, maar toch vind ik dit ook wel echt een fijn idee.

2 likes

Nee dan breken ze de deur open onder begeleiding van de politie

1 like

Vind het bij andere mooi. Ik lijk dronken met eyeliner op.

6 likes

Heb zelf een koophuis, dus geen idee hoe het er nu aan toe gaat.

Maar heb 2 haar bij een woningstichting gewerkt, en daar hadden geen reservesleutels van woningen Alleen van een aantal portiekdeuren.
Maar het kan per organisatie weer verschillen natuurlijk. En ik kan me ook voorstellen dat als je particulier hiirt dat ze sowieso een sleutel achter houden.

Ik krijg een mooi dun lijntje nooit voor elkaar, ik lijk meteen op een halve panda als ik eyeliner probeer te zetten.

2 likes

Nee hoor Mascha gaat nog elke keer voor de smokey eye aka de glam look.

1 like