Stel je persoonlijke vraag #11

Ik denk dat de aarde nog miljarden jaren in leven blijft maar ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing hahaha😂

Wij mensen weten niet beter dan dat de aarde bewoonbaar is. Maar in de toekomst gaat dat – door toedoen van de zon – veranderen. Wanneer? Wetenschappers hebben dat nu berekend. Ze schatten in dat onze planeet nog zeker 1,75 miljard jaar leefbaar blijft. Over 3,25 miljard jaar zal het laatste leven op aarde zeker uitsterven, maar daar zijn wij mensen geen getuigen meer van

Wel fijn en duidelijk die laatste zin, ik dacht namelijk dan nog misschien wel te leven maar ik ben nou voorbereid. :+1:

3 likes

Geloof ook wel dat de aarde het nog een tijdje uithoudt, de vraag is meer hoe lang deze beschaving het nog volhoudt :neutral_face:

15 likes

Ik vraag me af hoe je als individu voldoende gedaan kunt hebben om dit te voorkomen

10 likes

De helft zit dan op mars (sarcastisch) Wat ik ook al zo’n idioot idee vind.

Ik denk altijd dat ik dingen kan verkopen, maar zodra ik het dan aan een vriendin geef en ze vragen of/hoeveel geld ik er voor wil dan zeg ik “nee joh, hoeft niet”. Maar vervolgens zit ik wel weer thuis te balen want kan geld goed gebruiken. :joy:

2 likes

Nou ja een betere wereld begint bij jezelf. Mijn poll gaat meer om je eigen gevoel erover. Ik vind nu zelf dat ik niet voldoende gedaan heb want ik koop fast fashion, ik eet af en toe nog vlees en ik vlieg minstens één keer per jaar maar misschien vind een ander bijv: ik heb voldoende gedaan als ik 1x per week vlees laat staan of juist pas als ik helemaal ‘off the grid’ leef. Dat is allemaal een beetje te moeilijk voor in een poll (althans voor mij) dus heb het nu maar gehouden bij wat je van jezelf vindt.

Omdat ik me zo voel ben ik wel bezig met mezelf te verbeteren trouwens dus misschien inspireert het anderen ook.

2 likes

Geloof jij dat de mens eerder uitsterft dan het leven op aarde?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee
  • Ze gaan gelijk ten onder
  • Weet ik niet

0 stemmers

Ik heb het in deze poll specifiek over de mens, niet over allerlei andere dieren.

Maar wat is er onduidelijk aan dan? Er kan nog zoveel leven op aarde zijn als de mens is uitgestorven?

Als de mens (deels) zou uitsterven welk percentage van de mens zou denk je overblijven? rare cijfers maarja keuzemiddelen zijn beperkt.

• 0
  • 6
  • 12
  • 18
  • 24
  • 30
  • 36
  • 42
  • 48
  • 54
  • 60
  • 66
  • 72
  • 78
  • 84
  • 90
  • 96

0 stemmers

Huh is dit een echt beestje?

Ik denk trouwens dat dit het aller laatste is dat alles ‘overleeft’:

https://live.staticflickr.com/7820/33664181718_c0d3efa14e_b.jpg

Die oude volvo’s gaan echt nooit stuk.

40 likes

Ik denk dit

49 likes

De nokia 3210 is ook nog springlevend!

Leukste natte beer

• Waterbeertjes
  • Wasbeertjes
  • IJsbeertjes

0 stemmers

Leukste natte hond?

• Zeehond
  • Portugese waterhond
  • Wasbeerhond

0 stemmers

1 like

Vandaar mijn voorliefde voor beren. Ik ben onsterfelijk. Wel lellik maarja.

1 like

Leukste natte kat

• Meerkat
  • Zeekat
  • ‘verzopen’ huiskat door de regen

0 stemmers

Ik vind dit ook raar om toe te geven maar ik vind het dus helemaal niet erg als wij uitsterven. Gewoon 0.0. niet dat ik de mens haat. Maar vind het gewoon totaal niet erg.

1 like

Voor mijn gevoel doe ik best veel ‘goed’ (veganistisch eten, geen nieuwe kleding kopen, voornamelijk met de fiets en trein reizen, niet met het vliegtuig gaan etc), maar als ik Ă©cht iets zou willen veranderen zou ik misschien moeten proberen de politiek in te gaan, me er echt op grotere schaal mee bezig houden. Zolang ik niet zoiets doe denk ik niet dat ik het gevoel zou hebben genoeg te hebben gedaan eigenlijk

6 likes

Omg hoe raar zou het moment zijn dat de laatste mens op aarde het loodje legt. Of is dat dan weer met zo’n soort apocalypse. Gewoon hup snel allemaal weg lekker efficient en op naar een nieuwe planeet. WE WILL NEVER KNOW.

2 likes

Je kan me vanalles wijs maken maar dat is geen beertje hahaha. Wat een naam voor zon engerd.

3 likes

Dit geeft me een existentiële crisis.

8 likes