Stel je persoonlijke vraag #11

Het is niet dat ik het niet wil, ik zou graag een net huis willen…

Alleen ik ben gewoon heel slecht in opruimen, ik heb er de discipline niet voor en als ik een of day heb dan kun je zowat struikelen hier…

Het is gewoon lastig, ik wil wel wat hij wilt maar ik ben al een chaoot sinds kind zijnde

Ah oke als je het zelf vervelend vindt kan ik het mij voorstellen dat het confronterend is ja! Wellicht kan je vriend helpen met opruimen? Of dat hij het grove doet uitzoeken en jij het vervolgens op zijn plek zet en/of weg doet?

Misschien kan je kast voor kast, of hoek voor hoek beginnen? Of beginnen met iets wat je leuk vindt. Ik vind mijn kledingkast opruimen heel leuk, dus daar begin ik vaak mee.

4 likes

Ik heb gestemd op dat ik heel netjes ben, maar ik moet er ook bij zeggen dat ik in een klein appartement woon. Zonder extra kamer, of inbouwkasten om rommel in te bewaren. Dus een tijdschrift op tafel laten liggen ziet er hier al uit als rommel, ik moet wel opruimen haha!

1 like

Wat trouwens mij ook wel eens helpt is een doos pakken en daar dingen in doen waar je over twijfelt of je het wel nodig hebt. Als ik die doos in 2 mnd niet geopend heb, gooi ik hem weg zonder hem nog een keer uit te zoeken. (Ik zoek hem wel uit ivm afval scheiden/kringloop etc. maar dus niet echt uitzoeken of ik nog iets wil houden)

2 likes

Ik ben een omgekeerde optie, haha. Mijn kasten en zo zijn heel netjes en m’n slaapkamer ligt 0 troep, maar m’n eettafel en m’n bijzettafel liggen vol met spullen. Het oogt nu dus wel redelijk rommelig, terwijl ik maar twee plekken niet heb opgeruimd.

3 likes

Ik dacht dit als klein kind al en nu nog steeds wel eens: wat als dit nou een droomwereld is? Dat ik elke dag opnieuw mijn leven droom en dit allemaal niet echt is. Dat ik alles verzonnen heb. Dat ik niet eens besta. Wie zal het zeggen. “Ik denk, dus ik ben” kan ook in een soort gedroomde werkelijkheid zijn.

7 likes

Weer een high five!
Heb dit ooit gedaan en tegelijkertijd rode wijn gedronken uit elkaars navel en het was heel grappig en warm en fijn.
Oja tent bleek na een tijdje wel lek, dat was iets minder, maar alsnog romantische ervaring :+1:t4:

In hoog gras lijkt mij dan weer niks? Dat prikt? Je ziet geen hol maar alleen (dor) gras om je heen? Misschien mooie sterren dan.

1 like

Maar dat is toch persoonlijk? Ok mijn huis is waarschijnlijk totale chaos in jouw ogen, maar een tijdschrift op tafel is toch geen probleem en maakt het niet meteen rommelig? Lekker laten liggen zou ik denken/zeggen. (En tegelijkertijd denk ik: wow was het maar een tijdschrift hier).

Af en toe kregen we een druppel op ons maar was niet heel erg! Hadden hem niet strak genoeg opgezet bleek trouwens, maakt al veel uit.

1 like

Haha oh shit ik dacht van nee ik trip niet hoor, maar het duizelt wel ja als je er over gaat nadenken. Al die existentiële vragen.
Ik kan dus naast personen in mijn “echte” leven (want wie zegt dat het echt is) en een hele geschiedenis, ook dit hele forum hebben bedacht, inclusief 100 personages.

1 like

Ja dat is waar! Ik bedoelde meer dat zoiets gelijk in het oog springt omdat ik niet zo groot woon. Vandaar dat ik veel moet opruimen, maar het is wel goed voor me!

Same :joy: in my defence, heb net onverwacht bezoek gehad :sweat: dus vandaar de glazen etc.

5 likes

Defense :sweat_smile:

1 like

Dankje hahaha! Offence ook echt haha :sweat_smile:

1 like

Nouja moet van niemand :stuck_out_tongue: Je kan ook wennen aan “rommel”. Want een losliggend ding is geen rommel. Maar lekker doen wat je zelf fijn vindt natuurlijk! Maar klinkt in mijn oren wel een beetje dwangmatig als niet eens een tijdschrift ergens mag rondslingeren.

1 like

Ongeveer elk oppervlak in mijn huis ziet er zo uit haha, in 2 minuten heb je zo’n tafel toch leeggeveegd.

1 like

Ik heb een vrij opgeruimd huis. Maar heb wel bepaalde plekken waar het rommel “mag zijn”.

• een rommel la: vooral kunstwerken van mijn kind
  • een rommel mandje: oordopjes sleutels losgeld etc
  • een rommel zolder: krijg ik gewoon niet netjes. Ligt altijd troep wat achter de muren moet en hoopjes gesorteerde was.

Misschien kan je aan iemand in je omgeving vragen of die kan helpen om op te ruimen en wijs voor jezelf een plek aan waar je wat rommeltjes mag hebben.

Verder is het echt een kwestie van bij houden.

2 likes

Ja zeker! In de kastje proppen :smirk: haha. Nee is zeker zo opgeruimd.

1 like

Mijn ouders zeggen ook altijd dat je alles een vaste plek moet geven en als je het gebruikt hebt, leg je het meteen weer terug op die plek. Ja sorry mama, maar zo werkt dat in mijn hoofd gewoon niet. Heb het al zooooooo vaak geprobeerd en als alles opgeruimd is denk ik ook wel ‘dit is wel lekker, laat ik het zo houden’, maar ik kan het gewoon niet.

Dus mocht je ooit bij mij thuis komen: laat de kelderdeur dicht en loop vooral niet naar boven, de woonkamer is netjes. :upside_down_face:

8 likes

Ik heb op de basisschool mijn Nokia 3310 weten te slopen.
Ben ik de enige die deze telefoon heeft kunnen breken?

• Ja, wtf heb je gedaan?!
  • Nee, ook ik ben sterker dan een Nokia

0 stemmers

2 likes