Stel je persoonlijke vraag #11

Ik zat een beetje aan het land van ooit te denken hahaha
Omdat @Insouciance het had over een een specifieke plek in NL, ik vind een streek niet echt een specifieke plek

3 likes

Dit had ik gewoon kunnen schrijven. Denk ook mede hierdoor dat ik ADD heb.
Bij sommige vriendinnen lijkt het allemaal zo makkelijk. Werken even hun huis door. Leggen idd alles op dezelfde plek. Daar is het altijd netjes, wanneer je ook komt. Dan voel je je tekort schieten en whyyy lukt het mij niet?
Tja, ik kan weer andere dingen. (Alleen is dit wel een ding waar je tegenaan blijft lopen. Ik moet ook veel meer weg doen eigenlijk)

Jij heb zojuist al mijn dromen aan gort geholpen. Ik dacht ik woon op een goeie plek. In mijn dorp vinden ze me niet als de oorlog uitbreekt en als de dijken breken zit ik droog. Tiel is freakin dichtbij…

2 likes

Ik ook, vond het wel poëtisch klinken!

1 like

Haha, snap ik ook weer wel. Ik vind een streek best specifiek, ik dacht altijd meer aan een soort wuif wuif daar ergens vaags (/half zuidelijk Nederland) in plaats van een specifieke streek

3 likes

Ohh ik ben toen met mijn ouders geëvacueerd maar had geen idee dat het zoiets groots was.

Ze hebben de laatste jaren de dijken verbreed/verzwaard. Maar het kan inderdaad zo zijn dat je een keer moet verkassen…

Ik vraag me af of ik de enige ben… Stofzuigen jullie je slaapkamer ook minder vaak dan de woonkamer enz?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik heb de batterij laten vervangen en daarna deed ie het weer, dus dat viel uit eindelijk mee haha

1 like

Heb jij al je verstandskiezen nog?

• Ja, ik heb ze allemaal nog
  • Nee, er zijn enkele getrokken/ze zijn allemaal getrokken

0 stemmers

Ik ben wel benieuwd hoe dat trekken is gegaan voor mensen? Ik hoor altijd zoveel verschillende verhalen haha de een vindt het echt een nare ervaring en anderen vonden het totaal niet erg

Ik moest er laatst één laten trekken (de eerste dus). Vond het vooraf echt verschrikkelijk, heb me er dagenlang druk over gemaakt. Toen ik binnen vijf minuten weer buiten stond lachte ik mezelf echt uit. Ik vond het zó meevallen. Thuis zat ik daarna een beetje in angst af te wachten tot de verdoving uitgewerkt zou zijn, maar ik heb letterlijk niks gevoeld. Enkel wat bloed in mijn mond. Ik vond het dus enorm meevallen. Ik weet dat het ook anders kan, maar maak je alsjeblieft niet te druk want het kan dus ook écht niks voorstellen.

1 like

Bij mij moesten ze er allemaal bij de kaakchirurg uit, er kon er geen één gewoon getrokken worden. Kwamen er ook allemaal in meerdere stukken uit, en ben er beide keren redelijk ziek van geweest na de tijd, koorts en alles. Maar het eruit halen zelf vond ik niet perse vervelend, hooguit die verdovingsprik die pijn doet en verder is het vooral een hoop herrie

Bij mij is er 1 uit gehaald bij de kaakchirurg (dus niet getrokken, maar echt open gesneden etc). Ik was bloed nerveus, maar ik vond het echt meevallen. Prettig is anders, maar van het eruit halen zelf voel je alleen druk. Pijn erna etc. heb ik niet gehad. Het enige waar ik lang last van heb gehad is dat mijn kaak gekneusd is. Doordat ze zo moesten wrikken om die kies eruit te krijgen.

Ik heb überhaupt geen verstandskiezen haha! Ze zijn (nog) niet doorgekomen.

2 likes

Bij mij zijn ze alle vier bij de kaakchirurg eruit gesneden en ik vond het een hel. De behandelingen zelf deed bij mij super veel pijn en ik heb twee keer een week lang met een hamster wang rond gelopen die helemaal blauw/groen was geworden haha.

Maar dan heb je ze toch wel haha. Alleen nog in je kaak. Kan trouwens ook dat je er überhaupt geen heb, maar dat zien ze dan vaak wel op een röntgenfoto.

Ja dat is waar! Ik weet van 2 dat ze er zitten en dat ze misschien nog gaan komen, de orthodontist is niet heel zeker of ze gaan komen. Maar van de andere twee heb ik eigenlijk geen idee.

Ach je merkt het vanzelf wel als ze doorkomen hahah. Bij mij bleek toen uit de foto dat die kies horizontaal in mijn kaak lag, daarom moest ik toen naar de kaakchirurg. Bij mij zijn er ook nog geen doorgekomen.

1 like
Verstandskiezen

De eerste moest bij de kaakchirurg omdat die scheef lag, vond dat vooraf heel eng maar viel me echt heel erg mee! Het engste vond ik zo’n doek over je gezicht, dus je zag helemaal niks, maar na 2 min was hij al klaar. Was in mijn onderkaak en die ontsteken sneller omdat daar etensresten makkelijker in blijven, is dus ook gaan ontsteken en omdat ik de week erna naar Amerika ging moest ik even langs komen en toen duwde hij een spuit er in om de ontsteking eruit te zuigen, dat deed echt fucking veel pijn. Kreeg toen 500mg paracetamol mee, heb nog nooit zo lekker geslapen.

Tweede keer ging ik naar de tandarts omdat ik er last van had en verwachtte dus een doorverwijzing, maar toen zei hij “oh ik haal ‘m er wel ff uit joh!” Nja 5 min later stond ik weer buiten met mijn tand in een zakje. Was in mijn bovenkaak en tuurlijk voel je wel dat er een tand uit is getrokken, maar heb er verder totaal geen last meer van gehad!

1 like

Ik had echt niet verwacht dat die kiezen er echt binnen een paar minuten al uit waren, ik dacht echt dat het wel even zou duren haha