Stel je persoonlijke vraag #11

Ja beetje wel ja haha

1 like

Ik praat niet fatsoenlijk ABN, maar ook niet echt met een erg accent.

2 likes

Ik praat ABN (denk ik) maar als ik met familie ben een beetje Brabants. Toen ik nog in het zuiden woonde praatte ik ook meer Brabants. Het gaat trouwens een beetje vanzelf maar ik doe het ook wel een beetje expres, om eerlijk te zijn, maar ik had nooit een mega accent.

2 likes

Hahaha wat een leuke baan heeft die man die al die r’en uit mocht spreken

1 like

Als ik boos ben, wordt het zoiets:

Samenvatting

https://youtu.be/P3WcK9Y6w28

Verder wel ABN :grin:

8 likes

Ik wilde mijn Nokia 3310 graag in het paars hebben, want dat was mijn lievelingskleur. Toen heb ik met zo’n graffiti spuitbus mijn Nokia paars gespoten, heeft ie dus niet overleefd :joy:

8 likes

Niet getrokken, maar ook nooit gehad. Zaten gewoon niet in mn kaak.

Ik heb 2 jaar geleden mijn iPhone in de wc laten vallen op een voetbalfeest. Ik kon hem nog vrij snel eruit grissen (had gelukkig nog niet geplast) en deed de deur open en gaf hem aan een vriendin. Er stonden alleen nog wat meiden in die wc en ik hoorde dat eentje zei “Oh ik weet wat je moet doen!! Je moet hem zo…” en toen hoorde ik een doffe klap. Ik snel mn broek omhoog en die wc uit, stond alleen m’n vriendin nog in de wc, met hele grote ogen naar die telefoon te kijken. Had dus een van die meiden mijn telefoon uit de handen van mijn vriendin gegrist en ze wilde een soort van ‘wapperen’ met die telefoon om het water eruit te wapperen. Alleen toen sloeg ze hem dus keihard tegen de wasbak aan, waardoor de hele behuizing van mijn telefoon krom was en het scherm in duizend stukjes was gebroken. Die meid was 'm toen snel gepeerd uit schrik, maar kwam toen ik de wc uitliep wel naar me toe en toen hebben we alles via de verzekering kunnen regelen gelukkig.

1 like

Sinds ik een ebook can Fumio Sanaki heb gelezen ben ik gestart met weggooien en weggeven. Het gaat soms snel en soms langzaam. Maar het werkt wel. Link: https://themagicofsimple.com/home/2/28/goodbye-things-by-fumio-sasaki/2018

Ik wissel eigenlijk af? Ik heb op rollend geklikt maar dat is ook niet altijd. Soms plak ik er een soort H tussen maar ik kan niet horen welke R dat dan moet zijn

1 like

@grace net als @DeFourneau en @Bathwater klink ik als ik boos ben gewoon graftakketeringgofferredommetyfusboos op z’n Rotterdams. Maar volgens mij heb ik altijd wel een accent, alleen dan gewoon veel erger.

2 likes

Wil je ajb ff “Godgodverredomme altijd dat gezeik met jou” inspreken?

Mis Tiny en Lau

7 likes

Hoewel ik maar 1 verstandskies in aanleg heb, maar die ene heb ik dus nog :no_mouth:

Ik ben “aan het werk” en op zich denk ik niet dat mijn collegae er vreemd van opkijken, maar wel als ik een voicememo opneem. Misschien vanavond als ik het niet vergeet!

Wow, ‘netjes’ van jou! En je huis is meteen ook netjes :sweat_smile:

1 like

Love deze discussie over de r, dit was mijn scriptie begeleider:

1 like

Moet dan steeds denken aan deze voicememo’s over Rabarber Barbara:

2 likes

Ah waar hij op afgestuurd is vind ik nog interessanter:

rrrrr

de Engelse r die wegvalt aan het eind van een woord, maar terugkomt als verbindings-r als het woord erna met een klinker begint (als in: „ that’s my ca, that’s my ca rover there ”).

.
Ik heb zelf denk ik de verdwijnende R waar hij het over heeft, die stond er niet in de poll bij :no_mouth: Dus dat “Hilvesum” uit de titel haha. En “Mihte”.

5 likes

Dat krijg je als je 24/7 op het internet zit.

4 likes

Ook interessant ja! Intrusive r is mn fave, als ie er gewoon uit het niks tussen komt (law and order - lawrand order ( - Laura Norder))

5 likes