Stel je persoonlijke vraag #11

Haha die nieuwe versie kende ik niet. Whaha dat accent hilarisch. “Dan moej iedere keer met dat beest sleepm”. :joy: Omg ze plakt haar hoofd op jonge vrouwenlichamen.

2 likes

Haha ja ik ook. Dacht middenmoot, maar blijkbaar weet ik niks :woman_shrugging:

1 like
Ik weer met mn verstandskies-trekken-promotiepraatje

Ik heb ze alle 4 laten verwijderen bij de kaakchirurg omdat ze dwars lagen. 2 tegelijk (eerst rechts, daarna links), er zat twee weken tussen. Mijn kiezen waren onder nog niet door, boven wel deels. Gelukkig heb ik er vrijwel geen last van gehad. De verdoving werkte heel goed, de tweede keer voelde ik nog wel iets maar toen ik dat aangaf krijg ik meer verdoving. De chirurg gaf ook aan dat het echt niet de bedoeling is dat je pijn voelt, alleen druk mag je voelen. Na de ingreep was ik wel gaar, de chirurg moest wel flink duwen en trekken, maar de dag erna kon ik alweer vast voedsel eten. Ik denk dat ik de pijnstillers tot ongeveer 4 dagen na de ingreep gebruikte, maar meer omdat het beurs voelde en ik een ‘spiegel’ wilde opbouwen, mocht het nog erger worden, niet omdat het echt heel veel pijn deed. Wel belangrijk om de wonden goed schoon te houden. Na het eten kun je het beste met een spuitje wat water richting het gat spuiten, zodat je etensresten wegspoelt. Als je gevoelig bent voor ontstoken tandvlees raad ik je aan om alvast waterstofperoxide en gaas in te slaan, dat kun je dan eventueel 3 minuten per keer op de ontstoken wond leggen.

1 like

Ligt aan bakken (recept) of koken (improviseren)

10 likes

Gisteren heb ik na een minuut een recept weggegooid en alles gewoon gekookt tot het gaar was en toen bij elkaar gepleurd. Werkte prima. :sweat_smile:

3 likes

Ik volg wel de basis van het recept, maar theelepeltje kruiden en dat soort dingen doe ik altijd maar wat en ik doe ook vaak extra’s toevoegen die me lekker lijken of juist iets vervangen

4 likes

1 teen knoflook in het recept = 3 a 4 tenen knoflook in mijn pan.

28 likes

Grappig dat de Rotterdammer er ook bij anderen (@DeFourneau, @Bathwater, @grace, @Evenveel) weer uit komt als ze boos zijn. Hier dus ook, ik praat in het dagelijks leven A(B)N, maar als ik pislink ben dan is heel erg duidelijk te horen waar ik vandaan kom :sweat_smile:

1 like

Volgens mij klink ik als ik boos ben weer heel Limburgs, wat jammer genoeg niet heel imponerend is (i.t.t. Rotterdams vind ik)

Heb jij wel eens je was laten doen bij een wasserette? Ik mocht altijd mijn kleding van een huisgenoot bij in zn zak proppen wat erin paste.Wij hadden toen geen wasmachine. Was echt klote. En mijn kleding lag altijd bovenaan in de zak heel netjesopgepropt zo klein gevouwen (zo kregen we het terug he) dat wij altijd erover grapten dat ik weer nieuwe kleding voor mn barbies had.

• Ja zovaak
  • Een enkele keer/zelden
  • Nee nooit

0 stemmers

Ik ken wasserettes alleen als plekken waar je muntjes in een machine moet gooien om te kunnen wassen, waar je dus wel gewoon zelf je was doet. Heb dat wel eens moeten doen toen ik net verhuisd was en nog geen wasmachine had.

Katkets

2 likes

Ik vroeger op de basis- en middelbare school, aangesproken door docenten etc en het heeft echt wat met mijn zelfvertrouwen gedaan. Ik dacht altijd van jahaaa ik weet het nu wel en waarom zeg je dit? Had toen niet het idee dat ik er iets opbouwends aan had iig.

Ik krijg het nu niet echt meer te horen, probeer ook bewuster te praten. Vroeger zei ik bijvoorbeeld werrek ipv werk en mellek ipv melk en rekte woorden heel erg uit. “Noujaaaah”. Zo zeuriger werd het dan.
Nu praat ik rustiger ook, dan is m’n accent ook minder heftig. Maar als ik geïrriteerd of moe ben, wauw dan wordt het ook lekker plat/Rotterdams.
Heb trouwens meerdere spraakmemos teruggeluisterd van afgelopen jaar, maar ik spreek de r echt elke keer anders uit. Kan mijn vinger er niet echt op leggen welke dominant is.

Hè bah.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik weet er echt geen een… :open_mouth:

Haha het was vroeger dus wel zo maar nu niet meer echt! Weet ook niet of het echt Rotterdams is :thinking: Vriendinnen hebben ook allemaal een accent, maar het is niet het typische Rotterdams maar wel invloeden daarvan. Denk ik.

1 like

Welk pak trek jij aan als je meedoet aan the masked singer?

• Bidsprinkhaan
  • Eiffeltoren
  • Sap de Aardwortel
  • Ingeslagen meteoriet
  • Knock off Charizard
  • Cheetos (de mascotte)
  • Vleerhond
  • Karaktuur van Ron Bransteder
  • Vliegend tapijt a la Aladdin
  • Maya de Bij
  • Lavendelzakje
  • Zeekoe
  • Pardoes
  • Meneer Kikker
  • Frikandellenbroodje
  • Artis de partis
  • Kalkoen
  • Draaiorgel

0 stemmers

3 likes

Die doet me denken aan de vader van mijn vriend. Dat is echt zo’n conservatieve oude Engelsman, die nooit zelf kookt. Toen ging hij een keer in het begin van de relatie met zijn nieuwe vrouw voor haar koken, volgens recept. Denk echt 1 van de eerste keren dat hij ging koken. Had die dus ipv 4 tenen knoflook oid, 4 bollen knoflook erin gedaan. Hij dacht dat 1 teen, 1 bol was hahaha

32 likes

Deze. Minimum effort maximum results
3 likes

Ik met mijn ondertitel moet even reageren

3 likes