Stel je persoonlijke vraag #11

Keek jij als kind naar Sesamstraat?

• Nee, nooit
  • Soms
  • Dagelijks
  • Niet echt, maar broertje / zusje wel en dan keek ik een beetje mee
  • Weet ik niet meer
  • Anders

0 stemmers

Ja, de meesten wel iig. Misschien allemaal wel. Sien, Paula, Lex, Lot, Gerda, (meneer) Aart heten iig allemaal echt zo.

4 likes

Ja! En Elvan en Hakim

1 like

Door je post ben ik even gaan checken, en mijn (Duitse) nummer heeft zelfs 12 cijfers.

Die weet ik wel uit mijn hoofd trouwens, verder geen enkel mobiel nummer, wel het vaste nummer van mijn ouders. En een hoop nummers waar ik niks meer aan heb, zoals van mijn opa en oma, van het huis waar mijn oma een jaar na het overlijden van mijn opa uit verhuisd is waarna ze een nieuw nummer kreeg want ander kengetal. In 1998. Heel nuttig dat dat 21 jaar later nog in mijn hoofd opgeslagen is :roll_eyes:

2 likes

Denk wel dat Ieniminie een artiestennaam was :shushing_face:

6 likes

Oh sorry lekker lame van mij :woman_facepalming:t3: Ik beschouw mezelf ook wel als iemand met heftige emoties, maar niet zoveel door elkaar denk ik. Of ik kan mezelf gewoon niet zo goed analyseren, misschien kan jij dat wel supergoed!

Nee vanaf 0 tellen is ook weer raar. Wat is dan het idee van een pauze eigenlijk? Dat je nog wel een relatie hebt maar geen contact?

Als ik geen kinderen zou hebben waarschijnlijk ‘na mij de zondvloed’.
Mocht ik wel kinderen krijgen nog dan zou ik me wel rottig erbij voelen. Schuldig weet ik niet, wel rottig omdat ‘wij’ in theorie nog wat hadden kunnen doen om dit te voorkomen, maar onze eigen luxe belangrijker vinden.

1 like

Had het hier een keer met een collega over, maar ik geloof niet dat ik echt Mn best zou doen om te overleven na een apocalyps. Lijkt me helemaal niet leuk maar vooral heel vervelend, koud, vies en stressvol en ik hoop dat ik bij de eersten zit die sneuvelen.

10 likes

Same. Als dat niet zo is zorg ik er zelf wel voor. Geen behoefte aan leven in een wereld vol plunderingen, moord, hongersnood, watersnood, armoede, dode geliefden. Veel succes ermee en de vriendelijke groeten en tot nooit.

9 likes

Ja ik snap heel goed dat het zo voelt hoor, maar toch vind ik een relatie waarin je uit elkaar bent geweest anders tellen qua tijd dan een relatie waarin je dat niet bent geweest. Alsof je het “zonde” vindt van je relatiejaren en het daarom maar door de vingers ziet dat je een tijd(je) vrijgezel bent geweest. Even afgezien van dat dit waarschijnlijk een zware periode is.
Ik kende iemand die was 4 jaar samen, 2 jaar uit elkaar en die zei een jaar later tegen iemand waar ik bijstond dat ze 5 jaar samen was met haar vriend. Dat is toch gewoon niet zo? Maar misschien ben ik hier te feitelijk in.
——————————————

Een vriendin van je heeft een relatie. Hoe lang zou je zeggen dat ze een relatie heeft in de volgende situatie: ze is 2 jaar samen met haar vriend, gaan 2 maanden uit elkaar en komen daarna weer 1 jaar samen.

• 1 jaar
  • 1,5 jaar
  • 2 jaar
  • 2,5 jaar
  • 3 jaar
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

Twee maanden vind ik nog wel een kort genoege break om het bij elkaar op te tellen. Bij een half jaar zou ik dat niet zo snel meer doen denk ik

9 likes

Zou gewoon haar daarin volgen, denk niet dat ik er zelf namelijk echt een mening over zou hebben

19 likes

Hmm het komt over alsof je hier best zwart/wit over denkt. Mijn ouders zijn voordat wij (de kinderen) waren geboren een halfjaar uit elkaar geweest. Als je dan weer bij elkaar terug komt (ze zijn nog steeds heel gelukkig met elkaar) moet je dan die voorliggende jaren maar niet meetellen? Nou nee maar iedereen denkt hier anders over.

2 likes

Het is voor mij relatief denk ik, want als je 10 jaar samen bent, een jaar uit elkaar bent en dan 25 jaar samen, dan zou ik ook zeggen dat je 35 jaar samen bent! Dus in t geval van je ouders is die break verwaarloosbaar vind ik. Als je 3 weken samen bent, 4 weken uit elkaar en dan weer 3 weken samen, dan zou ik niet zeggen dat je 3 maanden samen bent maar 3 weken.

Die break gaat anderen in principe niets aan (tenzij je het zelf fijn/essentieel vindt om te delen) en dan is het vaak makkelijker om de gehele periode te noemen. Tenzij er een heel groot gat tussen zit.

6 likes

Als je een relatie moest hebben met iemand die als beroep een professionele sport heeft, welke uit dit rijtje zou jij dan kiezen?

• Prof tennisser
  • Prof basketballer
  • Prof voetballer
  • Prof zwemmer
  • Prof schaatser

0 stemmers

Anoniem. Vind jij jouw ouders bij elkaar passen?

• Ze verschillen erg maar het past wel
  • A match made in heaven
  • Weet ik niet
  • Ja
  • Nee
  • Soms denk ik van wel soms denk ik van niet
  • Nee rampzalig

0 stemmers

Mijn ouders zijn heel verschillend, maar als mijn moeder met iemand zou zijn die net als zij is zou het dodelijk saai worden, en als m’n vader met een soortgelijk persoon zou zijn was het een gigantische chaos. Nu vullen ze elkaar precies mooi aan

6 likes

Voet- en basketballers zie ik als de typische vreemdgangers. Een schaatser zou ik niet kiezen want saaie sport en koud op de tribune. Het postuur van zwemmers is niet mijn ding. Dus dan blijft tennis over.

6 likes