Stel je persoonlijke vraag #11

Ligt aan de persoon :stuck_out_tongue: Als het compatibel is: dan ben ik er goed in. Maar als de ander ook issues heeft, dat maakt het een stuk lastiger.
Over daten zou ik trouwens volmondig nee zeggen.

1 like

Oh dit bedoel ik ja! Echt wat een teksten staan er bij. En dan kon je ook nog zelf wat invullen en toen heb ik wel ongepaste dingen van een oudere collega ontvangen. Had het mijn ouders nog laten lezen en die waren ook half over hun toeren :stuck_out_tongue:

1 like

Oh ik zou zoiets nooit aan mn ouders durven laten zien haha. Ik had er ook zoveel ongepaste shit op staan. We stuurden ook krabbels als “hee hoe is het? Gisteravond was ik echt dronken heb alles ondergekotst in de taxi! Blababla” Of gewoon romantische berichtjes wat iedereen dan gewoon kon lezen. Dus je wist altijd precies wie er met elkaar aan het scharrelen waren enzo. Of zelfs ruzieen via krabbels. Wat goedkoop allemaal :sob:

@En_17_Anderen welke artiest?

1 like

Ik had het laatst over LGBTQIAP met een vriendin en zij heeft veel meer mensen in haar kringen die zichzelf hieronder scharen dan ik, dus ik ben benieuwd naar hoe dat zit op het forum.

Ken jij mensen die of ben jij iemand die:

• Homoseksueel zijn (m/v)
    • Biseksueel zijn
    • Transseksueel zijn
    • Queer zijn
    • Interseks zijn
    • Aseksueel zijn
    • Panseksueel zijn

0 stemmers

Ik denk niet dat ik weet wat queer is nu dit zo apart genoemd wordt

4 likes

Ik weet het ook niet precies, ik dacht altijd dat het iets anders ‘anders dan normatief hetero’ betekende, maar volgens mij kan het ook betekenen dat je het niet precies weet. Misschien kan iemand het uitleggen?

2 likes

Ik dacht dat queer eigenlijk ‘gewoon’ homoseksueel is, man of vrouw.

Queer is een soort parapluterm. Het wordt door mensen in de gemeenschap vaak gebruikt als ze zich niet fijn voelen bij de bestaande labels, en queer geeft dan aan dat ze niet cis of hetero zijn. Queer kan bij de ene persoon iets anders betekenen dan bij de ander (als je de labels aanhoudt zou de ene queer persoon dus homo kunnen zijn en een andere bi) maar je kan door dat te zeggen wel meteen aangeven dat je dus niet onder de cis/hetero norm valt.

Maar er zijn dus ook mensen die het als tijdelijk label gebruiken als ze er nog niet uit zijn. Het is wel een scheldwoord dat gereclaimt is en nu een soort veilig label is geworden in de community. Tegelijkertijd zijn er ook een hoop LGBTQ+ mensen die het juist door die historie geen fijn woord vinden en het liever niet gebruiken, dat verschilt per persoon.

Zo kan ik het het beste uitleggen, denk ik!

11 likes

Haha nou ik had zoiets van moet ik dit melden bij m’n baas en moet ik hem persoonlijk aanspreken. Vond het wel belangrijk dat m’n ouders ervan wisten (was 16/17 ofzo).
Haha echt hĂš, niks was geheim. Heb ook eens ruzie door Hyves gekregen, door wat er in een krabbel stond.
Maar op Facebook waren mensen ook open hoor, 10 jaar terug. Geen beschaantelijke dingen maar toch. Toen dat beetje afnam zette iemand een keer onder een bericht van “kunnen jullie geen privĂ© berichten sturen?” :rofl:

2 likes

Net als bij Facebook nieuwsgierig wat “het is ingewikkeld” precies inhoudt.

Superhelder, dankje! En cis is dan weer het tegenovergestelde van trans, toch?

1 like

Nouja ik wil er liever nu geen stempel opdrukken. We daten wel exclusief en hij heeft wel vragen gesteld als “hoe wil je dat ik je noem?” Volgens mij hintte hij naar “girlfriend” maar ik antwoordde heel droog met m’n voornaam. Maar ik kan het ook niet echt de date fase noemen maar hem m’n vriend noemen wil ik nu niet. En nu zit ie in het buitenland wat het ook weer gecompliceerd maakt. Ik zoek ook altijd types uit die veel moeten reizen/onderweg zijn. Dus ik vind het ingewikkeld haha.

Haha die vraag van hem en jouw antwoord.past wel mooi bij het de Speld artikel dat ik gisteren las:

2 likes

Yes, klopt, je bent cis als je gender overeenkomt met je geslacht!

1 like

waar is de optie [x] heartbroken
(( @Zemraluani ))

4 likes

Vind jij het raar als iemand zijn/haar huisdier geen naam geeft?

• Ja heel raar
  • Dat ligt aan wat voor huisdier het is, bijv. bij een vogel niet maar bij een hond wel
  • Nee boeie
  • Ja wel een beetje vreemd

0 stemmers

Toen ik nog een aquarium had, hadden niet al mijn vissen een naam.

1 like

Haha nee dat kan ik me voorstellen. Ik ken zelf iemand die echt zo’n vette papegaai heeft maar hij heeft geen naam. Vind ik echt zoo stom, juist omdat die beesten nog wel eens willen praten en veel woorden kunnen overnemen.

Alle dieren bij ons thuis hadden geen naam. Schildpadden, vissen, kippen, eenden, duiven, konijnen, ratten. Wel een beetje onpersoonlijk eigenlijk. Niet echt liefdevol. Maar waren ook niet echt knuffeldieren. Behalve de konijnen, maar die werden ook niet geknuffeld : $

1 like

Ik ken best wel veel biseksuele/gay mensen, ik weet niet wat het is maar raak gewoon sneller bevriend met mensen die ook gay zijn haha

1 like