Stel je persoonlijke vraag #11

het is wel lekker maar echt zo’n geval van je eet er één keer teveel van en je kunt het een jaar lang niet meer aanzien haha

Minus (studie)schuld?

Oh, ik ging van spaarrekening uit. Heb idd minder op mijn lopende rekening

Geen idee, ik heb toch nooit genoeg opties. Maak zelf een poll aan!

Ohh maar dat maakt niet uit want je hebt dan toch nog 30 jaar om je hypotheek af te betalen, voordat je met pensioen mag! :slightly_smiling_face:

4 likes

Ik zou je studieschuld hierin niet meerekenen. Ik ben gewoon uitgegaan van het bedrag wat op dit moment op mijn spaarrekening staat. Dat ik later iedere maand een bedrag moet betalen om mijn studieschuld af te lossen staat hier los van. Dat bedrag betaal ik uiteindelijk ook van mijn lopende rekening. Tenzij ik een keer een groot bedrag wil aflossen, dan gaat het wel van mijn spaarrekening. Maar dan zou ik volgens mijn redenatie pas op het moment dat ik dat bedrag van mijn spaarrekening afboek een ander bedrag in deze poll invullen.

6 likes

Ze staan op YouTube :joy: laatst nog gekeken

1 like

Welnee want dan moet je verplicht 3 dagen per week op diverse kleinkinderen oppassen (al dan niet van jezelf).

4 likes

Als ik die er af moet aftrekken sta ik 30k in de min

2 likes

De buurvrouw van mn ouders riep altijd als "(…) met pensioen is (zij heeft never ever gewerkt) “DAN GAAN WE GENIETEN”. Is natuurlijk wel een heel andere situatie dan waar jij over praat maar na je pensioen ineens het leven echt te kunnen vinden enzo vind ik maar vreemd. En in realiteit passen ze nu zo ongeveer de hele week op hun kleinkinderen.

@360 dat is dus echt zo wat ik bij die buren zie haha

2 likes

Ik heb iets te snel gestemd maar hangt er vanaf hoe groot het geldbedrag is. Met een miljoen zou ik in 1x aflossen, 50.000 niet.

6 likes

Er zijn niet genoeg opties. :crazy_face:
Ik zie het echt als een extra dus ik zou alles in die schuld stoppen want anders had je het ook niet gekregen. Denk dat ik mezelf dat later in dank zou afnemen.

SORRY😭. Ik kon me niet vinden in de hoeveelheid opties (nee ging wel prima).

Oehhh thanks!

Oooh wat een fantastische outfit! Beetje zo’n boho-stijltje, heel leuk! Heb ook net weer cowboylaarzen gekocht haha terwijl ik 10 jaar geleden zei dat ik die dingen nóóit meer zou gaan dragen :sweat_smile: waar is je jurk van?

Waarom? Uiteindelijk loont het veel meer om naar inkomen te blijven betalen dan alles in één keer af te betalen of meer te betalen per maand dan je verplicht minstens moet. Belastingtechnisch gezien. Dacht ik tenminste maar misschien zit ik fout.

1 like

Ik werk vaak iets langer door (15-30 minuten) en ik doe regelmatig 's avonds of op mijn vrije dag nog wat mails vanuit huis. Ik compenseer dat door af en toe een uurtje vrij te nemen, maar pas als ik echt een halve of hele dag extra werk zou ik het -misschien- indienen (en er eventueel betaald voor kunnen krijgen/officieel compenseren). Vind het wel prima zo hoewel ik probeer minder met werk bezig te zijn als ik echt vrij ben.

Haha ik vind altijd wel grappig hoe serieus jij alles lijkt te over analyseren. Het komt als een extra dat geld toch, het is dus een verrassing waar ik/je niet vanuit ging. Ja, dat geld zou ik dan in mn eventuele schulden stoppen. Ik mis het geld niet want het was een verrassing en ik doe er direct iets mee wat mij het meest effectief lijkt.

Deense dog moet duitse dog zijn toch

Huh dat valt hierbij wel mee hoor? Ik denk gewoon van wat is het meest praktisch en levert het meeste op netto gezien. Hoef ik niet te overanalyseren ofzo :stuck_out_tongue: En ben dan wel benieuwd waarom mensen voor een andere optie kiezen die eigenlijk minder voordelig is. Maar lig er verder niet wakker van; meer geld in de staatskas, ook prima :stuck_out_tongue: