Is jouw partner meer een katten of hondenmens?
- Kat
- Hond
0 stemmers
Ik wil hier zelf niet op stemmen omdat het hond is. Ik ben 3.
Is jouw partner meer een katten of hondenmens?
0 stemmers
Ik wil hier zelf niet op stemmen omdat het hond is. Ik ben 3.
Hmmmm dat vind ik zo lekker. Ik was volgens mij het enige blije kind met schoolreisjes omdat de witte bolletjes met kaas dan de hele dag in je tas zitten te zweten.
Slasoep? Is dat dan soep van koude groentes?
Want ik zie nu vooral geblenderde ijsbergsla voor me.
haha vind slaatje zo’n vies woord
Salade noem ik die dingen op jouw foto’s, alles met groene bladeren en andere groente-achtige toevoegingen.
Een slaatje in NL is dit:
Verwarrend is inderdaad dat we dingen die eigenlijk slaatjes zijn (zoals tonijnsalade, eiersalade etc, wat je op brood of een toastje doet en ook grotendeels mayonaise zijn) ook aanduiden met salade als achtervoegsel. Maar als je los zegt ‘ik koop een salade’ dan denk ik dat er bijna geen Nederlander is die dan doelt op zo’n slaatje, maar enkel op de variant met groene bladeren. Salade als achtervoegsel = dus mayonaise met shit erdoor en salade los = groene bladeren. De groene bladeren noemen we nooit slaatje.
Wie heeft dit eigenlijk ooit bedacht? Ik vind het zo’n raar iets. Dit is echt nederlands toch?
Klopt het dan dat jullie slaatje en salade als synoniemen beschouwen (voor de groene bladeren variant), of interpreteer ik dat fout uit jouw posts?
Het slaatje is ook wel echt een Hollandse delicatesse. Hoe noemen jullie dat?
Is slaatje niet ook vrij specifiek voor huzarensalade of rundvleessalade? Want ik zou slaatje nooit gebruiken voor tonijnsalade of krabsalade, om maar iets te noemen.
Verder sluit ik me aan bij @Lemongrab. Had er nooit zo specifiek over nagedacht, maar ben het wel met je eens.
Ah oke, dus wel logisch naar de naam. Heb alleen zelf nog nooit van slasoep gehoord.
Haha, het wordt ook wel een diepgravende etymologie van de sla inmiddels.
Ik zou je hoe dan ook maar verre houden van het Hollandse slaatje, want ongeacht hoe je het noemt is het niet te vreten.
Slasoep nooit van gehoord trouwens, ik geloof dat dat dan in NL niet echt een ding is?
maar als ik salades voor op toastjes of brood haal zeg ik ook salades terwijl het geen sla/groente bevat. Zoals zalmsalade, eiersalade, kip sate salade etc
Ik had nog nooit van slasoep gehoord maar blijkbaar heb ik onder een steen geleefd want Google levert genoeg resultaten op. Er is nog geen Wikipedia voor slasoep.
Alleen geen ijsbergsla in een salade. Zo smakeloos 
Heb jij het gevoel dat mannen vaker hondenmensen zijn en vrouwen vaker kattenmensen?
0 stemmers
0 stemmers
flippen!
Ja juist wel want dat ze het leuk vind weet ik, anders zou ik er niet over nadenken om te kopen.
Ik heb net geluncht (met een quiche, helaas bestaat er weinig verwarring over die naam, denk ik dan). Maar door al deze etensvragen heb ik echt intense honger gekregen.