Ja enorm veel verwarring , wanneer eet je een quiche ? En in welke gelegenheid? Op welk tijdstip van de dag? Welke quiche is het best? Wat is een quiche? Heb vorige week nog een kwart quiche opgegeten in bed. Was lekker haha maar pff word je wel snel vol van.
Misschien was ik wat te sarcastisch maar ja dat zou ik echt een quiche noemen hoor! I love it, ik word er alleen supersnel vol van.
Haha ja herinner me direct “pistoleee”
Wij Nederlanders verzinnen sowieso altijd maar wat. Net als bij panini. Dat zijn dus twee broodjes, niet zo’n kleffe ‘tosti’ met pesto uit de schoolkantine.
Ik zeg trouwens meer pistoleh o.i.d.
Een quiche is toch gewoon een hartige taart?
Yes gelukkig toch nog verwarring! 
Ik (en waarschijnlijk het hele forum) heb deze discussie wel vaker gevoerd over praline
- Pralinuh
- Pralinee
0 stemmers
Dat zijn toch gewoon twee verschillende dingen?
Ik ken een praline (zonder accent) alleen als een bonbon, niet als een aparte benaming voor een specifiek soort bonbon. Voor mij doelen beide uitspraken op hetzelfde.
Pralinee is hazelnoot vulling toch?
Daar zeggen ze pommes frites
Zou jij ook meer Vlaamse woorden in Nederland willen hebben?
- ja
- nee
0 stemmers
Mijn schoonouders noemen dat een ‘kits’, maar ze zullen wel quiche bedoelen…
Ik word bijna agressief van botten en kleedjes.
Nou ik vind het niet per se mooi klinken, maarja dat doet nederlands ook niet. Meer omdat ik dagelijks meerdere talen moet schrijven/spreken en soms het me wel wat zwaar valt. Als er dan ook nog Vlaamse woorden/gezegden tussen zouden komen vind ik het schakelen steeds lastiger worden en ook om met alle regels rekening te houden. Mn vader zegt vaak dat ie wil dat heel Europa gewoon alleen Engels sprak en dat dan overleggen, deals sluiten etc. Al veel makkelijker zou zijn. Misschien waar maar lijkt me weer saai.
Wel als het een taal naast de oorspronkelijke taal is trouwens. 
Maar als heel de wereld 1 taal zou spreken dan zou dat helemaal niet bestaan
Ik denk wel dat als de hele wereld al vanaf begin afaan dezelfde taal had gesproken het leven er nu heel anders had uitgezien. Maarja dat is weer zo’n zinloos ding om over te denken want dat is nooit gebeurd.
Denk jij dat over 1000 jaar, en de mens leeft nog, veel talen van nu zouden zijn uitgestorven?
- WEETIKVEEL
- Ja heel veel
- Ik denk dat er meer bij zijn gekomen
- Ik denk zo ongeveer hetzelfde
- Ik denk dat dan de 1e wereldtalen alleen nog bestaan
- Anders:
0 stemmers