Oh ja, dat vind ik ook heerlijk. Het wordt gelukkig wel lekker koud in de slaapkamer, maar niet koud genoeg voor dubbel dekbed.
Alleen dat uit bed komen is idd heeeeeel lastig dan.
Mijn date is opgevoed met engels en frans. Want hij heeft wat frans sprekende familie. We praten gewoon engels. Toen in hem een keer in het frans aan de telefoon hoorde lullen dacht ik echt, wat isss dit. Verstond er geen fuck van, ook supersnel. Daar wil ik niet aan beginnen.
Wat at je vroeger dan wel als er besteld/afgehaald werd? (tenzij je precies dat nooit deed natuurlijk)
Mijn man spreekt beter Nederlands dan ik zijn taal. Beide leren we elkaars taal, maar hij is er wat beter in dan ik, vind het zo knap hoe snel hij de Nederlandse taal oppikt. We spreken vooral Engels tegen elkaar, maar gebruiken ook veel Nederlandse woorden en woorden uit zijn taal. Tegen ons kind praat ik altijd Nederlands, en hij wisselt af.
Geen partner, maar mijn date nam zijn speaker echt overal mee naar toe. Als eerste moest er muziek opstaan, anders ging hij niet autorijden/douchen/whatever.
Ik vind muziek soms wel leuk, maar zelf kies ik liever voor stilte. Ik ben snel overprikkeld. Na zo’n dag bij hem met de hele tijd muziek zette ik die speaker uit als hij even weg was. Op een gegeven moment vind ik het zoooo lastig als ik geen moment stilte aan mijn hoofd heb.
Ik heb een donsdekbed en die gebruik ik het hele jaar. Ben echt een koukleum dus waarschijnlijk is het een winterdekbed het hele jaar. Haal m alleen voor een paar dagen eruit als het 30+ is. Maar met dit weer heb ik ook alweer koude voeten, ik vind 9 maanden van het jaar gewoon teringkoud altijd.
Mijn vriend spreekt Zeeuws. Kan er nauwelijks een woord van verstaan. Met mij praat hij Nederlands maar soms zegt hij toch iets op een bijzondere manier. Ik ken z’n familie nog niet maar ik vraag me af hoe ik straks met ze kan communiceren.
Zonde!
Je vraagt het niet aan mij, maar bij ons thuis werd er pizza, shoarma of Chinees gehaald. Iets anders was er toen ook niet. Toen ik nog heel klein was en we geen frituur hadden haalden we wel eens friet bij een friettentje, maar dan alleen friet.
Er zit het nodige Belgische accenten in de Zeeuwse taal. Ik. Vind zijn accent wel grappig.
Ik heb een vraag over mannensokken. Welke sokken voor mannen zijn acceptabel voor onder een korte broek? Kleur? Lengte? Ik heb gekeken wat mannen nu dragen maar ik kom er niet uit.
Happy socks
Oh bah ja ik word daar nu ook overprikkeld van. Het lijkt me ook echtniet goed als je altijd geluid om je heen moet hebben. Het ergste was toen ik voor het eerst bij hem was hij muziek opzette maar niet uitzette toen we gingen slapen?! Of nog erger was dat hij dat nummer op repeat had gezet. Trey songz - slowmotion. Echt zo’n sensitive slijmnummer. Huilen.
Ik zou zeggen of enkelsokken of halfhoge sokken/hoge sokken maar niet helemaal opgetrokken (zoals de rechtse op dit plaatje). En dan in een neutrale kleur, zwart, wit, grijs of blauw ofzo.
Wij aten bijna nooit patat en als we het aten nam if óf patat pinda óf patat met tot ik 3 jaar geleden eindelijk bedacht dat ik ook gewoon patatje oorlog kon bestellen. En dan een kaassoufle.
En na uitgaan at ik altijd Turkse pizza’s omdat een vriendin me had overtuigd dat dat vega was lol, ze zei dat dat gehakt gewoon kruiden waren. Inmiddels was ik na Mn vegatijd zo gewend dat ik altijd Turkse pizza ben blijven bestellen.
Oh. Dit is precies wat hij draagt. In het zwart. Oeps, ik ga er niks meer over zeggen.
Goed idee. Kerst kadootje
Leer je snel genoeg! Mijn ex is Zeeuws en de eerste periode verstond ik NIKS. Later verstond ik alles, nog later kon ik het zelf ook redelijk.
Ik spreek Zeeuws met mijn familie, en mijn vriend vond dat in het begin best lastig om te volgen (vooral m’n vader, die praat dan ook nog eens best wel binnensmonds). Na een paar keer bij hen langs te zijn geweest ging het steeds beter en nu kan hij het redelijk goed volgen. Denk dat dat bij jou en je vriend ook wel goed komt! In het begin deed m’n familie ook nog redelijk hun best om Nederlands te praten tegen hem, maar dat is nu eigenlijk helemaal niet meer nodig.
Ik vraag me dan weer af hoe het zal gaan als we ooit misschien kinderen hebben. Tegen mijn neefjes en nichtjes praat ik Zeeuws en Ik betrap me er zelfs op dat ik bijvoorbeeld tegen huisdieren Zeeuws praat, weet niet zo goed waarom. Omdat dialect bij huiselijke situaties past of zo? Maar ik kan me dus echt niet voorstellen dat ik met mijn eventuele kinderen Nederlands ga praten, terwijl die kans toch redelijk groot is denk ik met een niet-dialectsprekende vriend en wonend in de Randstad. Daarom een dialectpoll:
- ik spreek een dialect, heb een partner die dialect spreekt en wil dit aan mijn kinderen doorgeven
- ik spreek een dialect, mijn partner niet maar ik wil wel dialect met mijn kinderen spreken (of doe dit al)
- ik spreek een dialect, maar niet met mijn (toekomstige) kinderen
- ik sprak vroeger een dialect, nu niet meer
- ik spreek geen dialect
- je bent iets vergeten en ik ga jou effetjes vertellen wat
0 stemmers
@Mokie11 Het ligt er denk ik ook heel erg aan waar uit Zeeland iemand komt. Ik kan sommige schoonfamilie uit Zeeuws Vlaanderen na vier jaar nog steeds niet verstaan