Stel je persoonlijke vraag #11

Mijn vriendin spreekt Fries maar ik en mijn kinderen gaan daar dus mooi niet aan beginnen

6 likes

Ik bedoelde m’n opmerking ook niet om dat te ontkrachten hoor! Maar meer dat - los van het wetenschappelijk onderzoek naar HSP - die opmerking over ASS en dyslexie niet klopt.

1 like

Zo had ik het ook niet opgevat. Was meer een aanvulling. Want dat weten de meeste mensen ook niet.

1 like

Ik slaap al maanden lang onder alleen een dekbedhoes. En er ligt een fleecedeken in mijn bed voor als ik het een beetje koud krijg, maar die gebruik ik niet echt.

Als ik zin heb om keihard te gruwelen lees ik deze post weleens door: https://www.deondernemer.nl/nieuwsbericht/173762/77-kantoortermen-nooit-meer-horen?_sp=d30c60e7-55aa-43aa-aab1-40104ebc172d.1531055703470

2 likes

Ik hoor de woorden lean en agile altijd een reclames maar ik heb echt geen idee wat dat is??

Hahaha begrijpelijk! Hier hetzelfde dialect dus gelukkig dat issue niet

Vind het ook naar als mensen het hebben over bijvoorbeeld “een vruchtbare vergadering”, “een vruchtbaar jaar” of “een vruchtbare samenwerking”.

2 likes

Heb ik je getriggerd in het fototopic? :crazy_face:

Ik doe momenteel een soort mini-opleiding projectmanagement en het is allebei een bepaalde manier van werken in een project (misschien ook wel gewoon in een organisatie).

Maar wat dan precies?

Uit mijn boek: “Agile is een conceptueel raamwerk voor het flexibel en interatief doorvoeren van veranderingen als alternatief voor de traditionele (waterval-)methode. (
) Mensen en hun onderlinge interactie boven processen en hulpmiddelen; werkend resultaat boven allesomvattende documentatie; samenwerking met de klant boven contractonderhandelingen; inspelen op verandering boven het volgen van een plan.”

“Lean is een business-strategie en vooral een manier van werken waarbij alles en iedereen in de onderneming zich richt op het creĂ«ren van waarde voor de klant. (
) Hierdoor verbetert de kwaliteit, worden doorlooptijden verkort en verminderen de kosten.”

@Peachpuff @Chuckie lean is volgens mij gewoon zo efficiënt mogelijk werken?
Bij ons in t bedrijf gebruiken ze het ook, maar echt efficiënt wordt er niet gewerkt als je t mij vraagt

4 likes

Ja ik had die dingen wel eens geprobeerd op te zoeken omdat ik het best vaak hoorde maar geen idee had wat het was, maar ik vond wat ik op internet las niet heel erg verhelderend haha, bij agile zag ik ook vooral dingen als “flexibel” staan maar dat vnod ik ook vrij algemeen

Mijn collega vroeg mij altijd naar de “stavaza” (stand van zaken)

Ik vertelde dat een keer thuis, mn vriend dacht dat ik het over een lekkere, italiaanse wijn had.

36 likes

Agile heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik ken alleen Opel Agila, heel iets anders :joy:

5 likes

Ik ga morgen mijn man halen vanaf Eindhoven en wil daarvoor gaan winkelen. Waar zal ik dat doen? Den Bosch vind ik wel leuk, maar Eindhoven ken ik helemaal niet!

• Eindhoven
  • Den Bosch

0 stemmers

Hij komt uit Oostburg als ik het goed hebt. Het zuidelijkste deel. En ik hoop dat er een moment komt dat ik het een beetje onder de knie ga krijgen.

1 like

oh meerderheid den bosch. ik vind dat den bosch echt weinig keus heeft aan winkels vergeleken met andere steden haha

Het gaat redelijk gelijk op! Welke winkels mis je in DB?