Stel je persoonlijke vraag #11

Ik zeg ook rijstewafel

1 like

Heb jij een realistisch/haalbaar droomberoep dat je graag zou willen uitoefenen?

• Ja
  • Nee, niets specifieks
  • Anders

0 stemmers

Werk je er bewust naartoe om dat te kunnen realiseren?

• Ja
  • Nee
  • Nog niet
  • Ik weet niet zo goed wat ik wil
  • Ik oefen mijn droomberoep al uit
  • Anders

0 stemmers

Lijkt me sterk dat ze bij mijn master orthopedagogiek hierover hebben gelogen :wink:

Hier wat screenshots uit m’n college aantekeningen

Ik zeg trouwens ook niet dat je met zo’n scan “autisme kan aantonen” maar wel dat dus de hersenen van iemand met ASS anders werken dan iemand zonder ASS en dat je dat dus ook op scans kan zien.

5 likes

Ik zou heel graag banketbakker willen worden, maar de mbo opleiding wordt helaas niet in deeltijd aangeboden en particuliere opleidingen zijn verschrikkelijk duur. En gezien ik op mezelf woon is het niet haalbaar om een full-time opleiding te doen en niet meer te werken. Dus ik blijf maar lekker taarten bakken in het weekend haha!

12 likes

Dit. Als ik nu 15 was en opnieuw mocht kiezen, koos ik ook hiervoor.

1 like

Ik wilde altijd al bij de radio werken, en dat doe ik nu. :radio:

21 likes

Ik zou heel graag het nieuws willen lezen op de radio, maar dat is een sidejob. ‘Echte’ baan weet ik nog niet.

1 like

Wie krijgt er nu de kriebels van de vrijmibo. Lekker bieries drinken en bibas eten.

6 likes

Nou ik zeg rijstewafel

14 likes

In een museum werken en onderzoek doen voor nieuwe tentoonstellingen + alle teksten in alle musea controleren zodat er geen spelfouten meer zijn, en dat combineren met een PhD en lesgeven aan de uni :nerd_face:

11 likes

Er zijn ook studies gedaan naar de hersenen, het is niet alleen meer iets van psychologen.

Ik zou een PhD willen halen, de academische wereld ingaan en als deskundige overal workshops en lezingen geven. Probleem is alleen dat ik geen onderwerp voor een PhD kan verzinnen.

3 likes

Ik heb eigenlijk 2 droomberoepen: (zelfstandig) florist en (medewerker bij een) uitgever. Voor dat eerste ben ik net begonnen met een opleiding, en het is vet leuk! Verder voelt het voor mij ook realistisch om te behalen. Dat tweede wordt lastiger. :nerd_face:

7 likes

Ik zou graag worth it van tasty willen presenteren. Haha nee gekheid maar wat een droomberoep hebben die jongens.

3 likes

Als PhD ben je voornamelijk bezig met artikelen publiceren en zorgen voor de volgende aanstelling. Wat ik hoor van vrienden iig.

1 like

Ik heb nu de pabo zo goed als afgerond en zou later graag nog een master pedagogische wetenschappen doen om meer één op één met kinderen te mogen werken. Nu eerst een baan zoeken, daar een tijdje blijven zodat ik die master met een baan kan combineren.

1 like

Ik heb qua droomberoep een beetje hetzelfde verhaal als @Truitje en @Zemraluani. Het liefst zou ik bij een tijdschrift werken, en dat heb ik ook een paar jaar gedaan. Maar voor nu zit het er niet echt meer in. Redacties zijn zo uitgedund en als freelancer vind ik het niet makkelijk om echt goed te verdienen.

4 likes

Mijn droomwerkleven is elke 5 jaar ofzo van sector wisselen, maar is niet echt realistisch haha.

12 likes

recherchekundige opleiding? Leuk!

En de sporttest is echt kwestie van doorzetten, dat komt echt wel goed! ik spreek uit ervaring.

Een vriendin zei vroeger een keer dat ik x benen had, dus ik denk dat. Ik kijk alleen nooit naar mn benen🧐 heb ook geen lange spiegel. Let er gewoon nooit op.

1 like