Op mn oude werk deden we shotjes in het magazijn tijdens de kerstdagen. En 1x wiet.
Ik heb dit vast al eens verteld, maar we hadden op Mn oude werk een avond voor vaste klanten en die waren allemaal 70plus. Het ging om computerdingen en je weet hoe lang het duurt voor 70 plussers om iets nieuws te leren dus ik zag de bui al hangen.
Er zouden er 30 komen en ik was zo geërgerd door het vooruitzicht van 30 keer geduldig iets uitleggen dat ik dacht ik doe ff een hijsje van een joint. Collega wilde ook. Dus wij afspreken gewoon heel klein beetje nemen, even dat randje eraf.
Bleek ik andere wiet (amnesia) te hebben dan ik dacht (white widow) en we hadden natuurlijk ook dat hele ding opgerookt. Nou dat sloeg in, echt janken met de pet op. We hadden het allebei bloedheet, knalrode ogen, stonden te wiebelen, paranoïde af. Heb uiteindelijk letterlijk een collega die voor de deur stond om in de gaten te houden dat er geen ongenodigde mensen binnenkwamen met Mn elleboog weggewerkt en ben daar een half uur gestaan.
Toen ik weer op temperatuur was moest ik die kutwinkel weer door, heb ik schuifelend een blad met toastjes uitgeserveerd en driehonderd keer “eiersalade of zalmsalade” geoefend en dat zo serieus mogelijk herhaalt. Elke keer als iemand een gesprek aanging verwees ik ze naar een collega en uiteindelijk heb ik de halve avond met een alcoholist gepraat, Ik dacht die jodged vast niet.
Maar nooit meer.