Stel je persoonlijke vraag #11

Ik heb altijd al schijt gehad aan mn beenharen. Al ben ik uren aan het scheren vind ik alsnog ineens een pluk haar.

1 like

Lizzy! Ze had donkerbruin haar en een zalmroze pakje aan. Met speelgoedmiddag sleepte ik haar weer mee naar school.

1 like

Gaf jij je Barbies ook namen?

• Ja sommige
  • Allemaal
  • Nee
  • Ik speelde niet met Barbies
  • Weet ik niet meer

0 stemmers

Ja niet perse wat betreft lichaamshaar, maar wel met andere dingen, kleding, gedrag enz interesseert het me steeds minder wat andere mensen vinden

1 like

Heb jij al het herfstgevoel?

• Ja, heel erg
  • Ja, best wel
  • Een beetje
  • Nee, niet zo
  • Nee, totaal niet
  • Ik heb nooit seizoensgevoelens

0 stemmers

Oke fack it ik ga vanaaf friet halen.

15 likes

Hahaha ik proestte in mn thee

1 like

Ik heb er 2 op 50 meter afstand. Allebei chineze mensen die slecht nederlands spreken dus echte gesprekken heb je natuurlijk niet maar het verschil is zo ENORM groot in vriendelijkheid. De 1 is heel kortaf tegen alles en iedereen en echt heel chagrijnig. Ze bekt ook altijd tegen haar kinderen wat heel ongemakkelijk is. De andere snackbar heeft juist een enorm lieve eigenaar. Echt zoooo’n lieve man. Zijn vrouw ook wel maar die is wat afstandelijker. Maar wel vriendelijk. Het probleem is dat die mega chaggy onvriendelijke vrouw betere patat heeft haha. Mn ex bleef een keer buiten wachten omdat hij haar eng vond :joy:.

4 likes

Ahhw wij hebben ook 2 pattat zaken dichtbij en allebei chineze eigenaren. Bij de ene spreekt de man gebrekkig nederlands en de vrouw perfect nederlands en bij de andere andersom haha. Ze zijn allemaal heel aardig en lief alleen eentje zit dichterbij en hun hamburger vind ik lekkerder haha.
Al heeft die andere weg scheppijs .

1 like

Haha wow en jij stelt je dan geen vragen over hoe vaak (weinig in dit geval) het vet normaal gezien vervangen wordt, dat je het zo erg proeft? Lijkt me toch dat dit in een snackbar meerdere keren per week mag gebeuren of zeg ik nu iets raars.

3 likes

Maar hoe stelt je vriend dan eisen? Schopt hij je uit bed als je benen niet glad zijn of zegt ie er dan wat van ofzo?

Dat gepraat over snacken na het uitgaan doet me denken aan die keer dat ik met een vriendin compleet van de kaart om 5.30 van een achtergelaten half aangevreten kapsalon zat te eten omdat we te lang op onze bestelling moesten wachten. Never forget, voortaan bestel ik netjes een slaatje

17 likes

Oh hm, ik zou echt niet blij zijn als mijn vriend vraagt of ik niet ff makeup op zal doen, is toch mijn gezicht en dan bepaal ik toch wat ik er op smeer. Er is ook een verschil tussen gewoon netjes eruit zien zonder makeup en slonzy me in joggingbroek toch.

18 likes

Ik hoop dat niemand erbij stilstaat om na de bevalling aan make-up te denken. Wow.

98 likes

Maar zijn referentiekader is niet belangrijk als het om jouw gezicht en uiterlijk gaat.

Maar goed als jij het ok vindt is het ok.

2 likes

Hoelang doe jij gemiddeld over je make-up routine?

• 0-1 minuut
  • 2-5 minuten
  • 6-11
  • Een kwartier
  • Ergens tussen een halfuur en een kwartier
  • Meer dan een halfuur

0 stemmers

Maar dat hij bepaalde dingen gewend is/een bepaald referentiekader heeft, betekent toch niet dat jij daar ook aan moet voldoen? Of dat het normaal is dat hij jou daartoe ‘dwingt’?

Ik ben ook opgegroeid in een bepaald referentiekader waardoor ik op een bepaalde manier denk over dingen, maar dat betekent niet dat ik van de rest van de wereld verwacht dat zij daar ook aan moeten voldoen. En al helemaal niet van de mensen van wie ik houd. Ik ben gewend dat de mannen in mijn familie zich altijd scheren, ik heb ze dan ook nog nooit met gezichtsbeharing gezien, want dat werd als onverzorgd gezien (ben ik het niet per se mee eens hoor). Maar als mijn vriend graag zijn baard wil laten zien, ja prima, moet hij doen. Ik ga niet van hem verwachten dat hij dat niet doet omdat ik het zo gewend ben van huis uit.

Je brengt het allemaal alsof het normaal is, en ik wil zeker niet je relatie veroordelen, maar ik schrik er wel van hoe normaal je dit lijkt te vinden. Het klinkt in je posts alsof hij je niet gewoon accepteert zoals je bent en dat vind ik altijd moeilijk om te lezen, bij wie dan ook.

28 likes

Het is misschien inderdaad logisch dat dit zijn referentiekader is, als zijn moeder en zus altijd perfect in de make-up zitten en als hij wellicht opgevoed is met het idee dat vrouwen mooi en verzorgd moeten zijn.

Maar dat het begrijpelijk is waar zijn denkbeeld vandaan komt maakt zijn denkbeeld nog niet per definitie goed.

Ik zou het echt niet van iemand accepteren als hij mij gaat vertellen dat ik mijn benen wel weer eens mag scheren of dat ik er bleek en vermoeid uitzie als ik geen make-up opheb. Ook al zou ik dat zelf ook vinden, het gaat om het principe. Je vrouwelijkheid hangt hier echt niet vanaf, en als dat voor hem wel zo voelt is dat zijn probleem.

22 likes

En hoe gaat dat andersom dan? Maak jij ook opmerkingen naar je vriend toe zodat hij er in jouw ogen beter uitziet?

3 likes

Ik denk dat het punt nu wel duidelijk is en @anon23429397 heeft nu al een paar keer aangegeven dat ze zelf geen problemen heeft met de gang van zaken binnen haar relatie. Heb nu een beetje het idee dat mensen haar proberen te dwingen om de situatie als kwalijk te gaan zien?

21 likes