Ik vind het zo fijn om de dag rustig te beginnen en me uitgebreid op te maken, muziek aan, wat te drinken erbij. Als ik ergens voor 08.30 moet zijn, doe ik er 15-30 minuten over
Ik vind het fijn als ik de tijd âs ochtends heb om langer te douchen, scrubben. Helemaal insmeren met bodylotion. Als het op make-up aankomt weet ik niet hoe ik 15 minuten kan invullen. Ik doe mascara op, werk mn wenkbrauwen wat bij. Dan doe ik soms eyeliner op maar dat staat me volgens mij niet. En dan wat foundation. Ik kan niet highlighten oid. Soms doe ik lippenstift op en dat vind ik mezelf dan wel weer staan moet ik zeggen. Ik kan er alleen geen kwartier + mee vullen omdat ik gewoon geen skills heb.
Deze discussie doet me er trouwens aan denken dat ik altijd nogal in dubio ben wat ik ĂŒberhaupt van make-up vind.
Aan de ene kant prima natuurlijk als vrouwen er zelf voor kiezen make-up te gebruiken omdat ze dat leuk vinden en het wellicht als een manier om zich te uiten zien. De meerderheid van de mensen hier die make-up gebruiken zal dat ongetwijfeld ook om dergelijke redenen doen. Doe vooral je ding denk ik dan.
Maar aan de andere kant is het toch ook fucking raar dat make-up voor vrouwen heel normaal is en voor mannen helemaal niet? Er worden zo extreem veel make-up producten op de markt gebracht en het is altijd op vrouwen gericht. Hoe kan dat nou niet een uiting zijn van het onbewuste denkbeeld dat vrouwen mooi en verzorgd moeten zijn en mannen sterk en stoer?
Heerlijk! Ik doe wel echt een full face incl licht shapen, oogschaduw etc maar ik doe het echt op zân elfendertigst hoor. Als ik een beetje tempo maak zit hetzelfde er binnen max 20 minuten op. Maar ik sta er met liefde eerder voor op om zo mân dag te starten.
Ik heb het idee dat dit langzaam maar zeker wel aan het veranderen is. Beetje vergelijkbaar met dat broeken eerst alleen voor mannen waren, denk ik. Ik geloof (en hoop) echt dat er een tijd aan zit te komen waarin make-up ook voor mannen heel normaal wordt.
Ik hoop dan liever op een tijd waar vrouwen zich niet verplicht voelen om make-up te dragen of zichzelf zonder ook comfortabel voelen buitenshuis.
Het een sluit het ander niet uit toch
Nee hoor, van mij mag iedereen make-up dragen als hij/zij dat wil. Vind alleen dat niemand zich verplicht moet voelen.
Of dat verzorgd zijn gelijk staat aan make-up dragen. Terwijl dat bij een man niet zo is.
Ik ga mn vriend maar eens dwingen on zn lichaam te ontharen en zich daarna in te smeren met body lotion. Heb ik ook weer wat zachts om tegen aan te liggen.
Draag jij make-up?
- Ja elke dag
- Bijna elke dag
- Alleen in het weekend
- Alleen doordeweeks
- Soms
- Meestal wel
- Meestal niet
- Zelden
- Vaak
- Nooit
- Er zijn weer eens niet genoeg opties
0 stemmers
Same! Ik haaaat het als ik moet haasten. Op welk moment van de dag dan ook. Zelfs als ik om half7 in de auto moet zitten vind ik het niet erg om eerder op te staan om rustig aan te kunnen opmaken en thee te drinken.
Heb jij planten in je badkamer?
Ik zag net bij mn ouders ineens 2 planten in de badkamer staan en ik vind het er wel leuk uitzien maar volgens mij is dat best slecht voor een plant.
- Ja dat heb ik
- Alleen nep planten
- Nee
0 stemmers
Juist goed voor veel planten, een hoge luchtvochtigheid!
(Dan moet er overigens wel een raam zijn waardoor er daglicht naar binnen kan komen.)
Vind jij het lastig om gezond te eten?
- Nee dit gaat als vanzelf
- Het verschilt per dag
- Ja ik heb hier moeite mee
- Een beetje
- Gezond eten, wat is dat?
0 stemmers
Ik word wel heel erg beinvloed door mijn omgeving hierin. Toen ik in Zweden woonde droeg echt iedereen met uitgaan een full face, dat ging ik toen ook doen op gegeven moment. De omgeving waar ik nu in zit draagt juist nooit iemand make-up en ik ga er ook bijna nooit âop uitâ (tenzij ik meteen uit werk de kroeg in duik maar dan ben ik ook niet voorbereid) dus draag ik heeeeel weinig make-up. Hou wel echt van lippenstift dus ik snap niet zo goed waarom ik hier mee gestopt ben nu ik er over nadenk???
Heb er vandaag bij de AH gekocht, net mân avondeten op dus ik weet wat ik als toetje ga eten OMNOMNOM
Ik draag makeup omdat
- Ik dit leuk vind
- Ik mezelf dan mooier vind
- Ik mezelf dan prettiger voel
- Ik vind dat het âmoetâ
- Ik er anders moe/ziek uit zie
- Ik dat moet (vanwege werk
- Iemand anders mij dan mooier vind
0 stemmers
Alleen maar door de nieuwe forumtrend (kokos kruidnoten), normaal koop ik ze in november/december!
Ze waren het wel waard trouwens.
Als ik ergens ben en er staan pepernoten op tafel dan eet ik er wel een paar mee, maar ik koop ze eigenlijk nooit zelf. Vind ze wel lekker hoor maar ook weer niet zo geweldig.
Zal ik me maar vast naar het opbiechttopic begeven?