Stel je persoonlijke vraag #11

Ik zie het eigenlijk als een vorm van self-care, vergelijkbaar met lekker een maskertje op doen, of lang douchen, of uitgebreid voor mezelf koken en dat met een glas wijn opdrinken. Daardoor voel ik me beter en zelfverzekerder, maar dat is niet omdat ik mezelf mooier vind, maar gewoon omdat ik even een momentje voor mezelf heb genomen. Beetje zo’n “yeah I got this! / succesful adulting” gevoel.

Ik draag wel maar iets van 2 dagen per week makeup, vaker wint mijn luiheid het alsnog haha. Maar dat is ook prima.

5 likes

Ik voel me er prettig bij omdat ik best veel rode vlekken heb vanwege mijn acne. Ik heb dan ook geen zin in commentaar daarop. Als ik dat niet had zou ik mijn foundation waarschijnlijk achterwege laten en alleen wat mascara opdoen.

1 like

Wow

Oke dit moet ik echt zo snel mogelijk gaan uittesten
Klinkt fantastisch

Hoe maak je dit? Doe je een bevroren tosti tussen brood met kaas en dat in het tosti-ijzer? Maak je een tosti, trek je hem uit elkaar, en doe je dan een kroket er tussen? Hebben jullie een geheime frituur annex tosti-ijzer in één?

Teach me master

1 like

Ik zie het ook als me-time, zelfs om half6 sochtends.

Er is een speciale kroket ragout waarmee je makkelijk zelf kroketten kan maken of bitterballen maar het kan ook tussen een tosti!

https://www.jumbo.com/bicro-amsterdam-croquetten-400g/198418BLK/
Deze!

3 likes

Als dit ooit vegetarisch komt hé…

2 likes

Ik lees echt te vaak op het forum dat mensen opmerkingen als “wat zie je bleek/ben je ziek?” Etc hebben ontvangen. Ik vind dat echt ZO raar. Echt ik begrijp het gewoon niet. Zelf heb ik nooit zo’n opmerking ontvangen maar zeker ook nooit aan iemand gegeven. Toen mijn zus net bevallen was stuurde ik een foto door, waar ze in een rolstoel zat met de baby in de maxicosy. Of hoe dat ding ook heet. Toen maakte iemand een opmerking dat ze wel wat bleek zag. WTF. Zij heeft zovaak dat soort opmerkingen gekregen vanaf kinds afaan dat ik misschien daarom er nog bozer om word. Maar na een bevalling? Hoe krijgen mensen dat hun strot uit. Onvoorstelbaar.

11 likes

Daar hoop ik ook zeker op, maar ik vind dat twee verschillende dingen. Ik voel me niet onzeker zonder make-up en ik vind het alleen maar leuk om me op te maken en ermee te spelen. Voor mij is het vergelijkbaar met leuke kleren aandoen. Ik gun mannen (en iedereen die make-up gebruikt omdat ze zich daartoe verplicht voelen) dat plezier ook.

2 likes

Ik heb ook het idee dat bij de wat oudere generatie een ‘gezond’ kleurtje de norm is, maar na een bevalling is wel echt achterlijk. Ik snap sowieso niet waarom het op zo’n moment nodig is om op iemands uiterlijk commentaar te geven.
Ik heb de lichte huid en donker haar en ik ga de zon niet in dus ik krijg die onzin regelmatig. Ik zeg meestal gewoon ‘dat is mijn huidskleur’ meestal houden ze hun kop dan wel.

2 likes

En waar laat je dit dan? Sta je dan met je broodtrommel met bammetjes in de kroeg?

12 likes

Daar is ook helemaal niks mis mee toch :smile:

1 like

Ik merk het idd ook eerder bij ‘ouderen’. Ik ben van nature nogal bleek, heb donker haar, en hou niet echt van zonnen. En heb dus meer dan eens meegemaakt dat wat oudere patiënten (ben arts) aan mij gingen vragen of het wel goed gaat met me, omdat ik zo bleek zie. Vind dat altijd zo raar? Durf daarom ook niet goed zonder make up naar m’n werk.

Hahahaaa. Jij hoeft geen DNA test te doen om te weten dat je 100% Nederlands bent. Pindakaas ook echt geweldig!

3 likes

Welke kat ben jij vandaag?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

0 stemmers

1 like

Ik dacht even dat nummer vijf een vogel was, met zo aan de rechterkant een snavel.

20 likes

Ik ging een paar jaar geleden met mn vader mee naar zn werk en dat was zegmaar buiten werktijd maar er lopen eigenlijk altijd wel mensen alsnog rond. Toen kwam hij een soort van? Collega tegen en toen zei hij “dit is jumpsuit, de jongste, zij is de donkere”. Haha echt. Ik schudde maar netjes de hand. Toen we terugliepen naar de auto vroeg ik waarom hij dat in godsnaam zei. Jaa want mn zus was dan toch de bleke/lichte?? Dat was dan duidelijk voor die collega. Oja okeeee. En goede opmerking van je om gewoon te zeggen, dat is mijn huidskleur.

1 like

Naar werk (dus doordeweeks) altijd. In het weekend overdag niet of bijna niet. Maar als ik ‘s avonds een feestje heb of met vrienden afspreek vind ik het vaak leuk om wat meer uit te pakken.

1 like

Lijkt op deze illusie die ik op facebook had voorbij zien komen.

Wat zien jullie?

• Konijn
  • Vogel

0 stemmers

En wat is het dan precies? Ik zeg vogel maar Mn vriend vind het echt een konijn

Hahaha het is een vogel! Die oren is toch een snavel. Bij welk konijn zitten de oren achter elkaar :smile:

1 like