Stel je persoonlijke vraag #11

Ik weet echt niet meer waar mijn spreekbeurten over gingen. Wel dat ik een werkstuk had gemaakt over Mexico, toen had ik het land uit de atlas ofzo overgetrokken op transparant papier en erin geplakt, vond ik een meesterwerk, zo goed gelukt

5 likes

Ik wilde super graag een spreekbeurt houden over mijn paarden en er dan eentje meenemen aangezien ik op loopafstand van de school woonde en mijn vader hem wel te voet wilde brengen. Onze paarden waren mega chill en rustig en vonden aandacht alleen maar prima. Maar dat vond mijn school niet goed. Toen heb ik maar een spreekbeurt over hamsters gehouden (nav zo’n boekje als hierboven werd gepost) want die mochten wel mee. Had geregeld dat ik de hamster van een vriendinnetje mocht lenen, alleen die ging de avond voor mijn spreekbeurt dood :slightly_frowning_face:

Daarna heb ik alleen nog een spreekbeurt over een ziekte gehouden en nog een spreek over het werk van mijn vader, waar hij allemaal materiaal voor wilde brengen zoals een dienstauto etc. zodat men kon zien wat er allemaal in zat en het werk inhield, maar dat mocht ook niet.

Vet saaie school dus wat betreft spreekbeurten.

1 like

Ik heb ooit eens een schaap mee naar school genomen. Of Ja mijn vader bracht die.

18 likes

Een jongen uit mijn basisschoolklas deed ooit zijn spreekbeurt over het beroep van zijn vader: poepzuiger. Toen kwam zijn vader met poepzuiger naar school en mocht iedereen een rondje over een hondenpoepveld rijden en poep opzuigen.

57 likes

Dit doet me er aan denken dat we met dierendag ons dier mee naar school mochten nemen. Nou zat ik in een dorp op school en hadden we aardig wat kinderen die op een boerderij woonden. Dus op het schoolplein en grasveld stonden dan ook echt gewoon schapen, geiten en pony’s. En in de klaslokalen allemaal konijnen enzo in hokjes.

Was het op jullie basisschool ook gebruikelijk om op dierendag een dier mee te nemen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben best wel verbaasd over wat jullie allemaal naar school mochten meebrengen. Dat was bij ons echt helemaal geen ding. 1 keer had de juf een mol mee die ze in haar tuin had gevangen. En eens een pad die op school was gevangen. Daar was ik beide keren heel erg van onder de indruk, haha, maar leerlingen brachten nooit dieren mee.

Hahaha inderdaad ja, alsof dertig kinderen onder je hoede hebben nog niet genoeg is, gewoon nog vijftien dieren erbij joh, kan best!

Hadden jullie op school vroeger ook schooltuintjes? Ik weet nog dat het echt het hoogtepunt van het jaar was dat we dan aan het eind van het schooljaar onze eigen groente mochten telen en daar iets lekkers van gingen maken en dan een film kijken. Zelf frieten snijden van onze gekweekte aardappelen of zelf popcorn maken van onze eigen mais! Dat was echt keileuk.

• Ja, had ik ook
  • Nee, had ik niet

0 stemmers

Met dierendag mochten we volgens mij onze knuffel meenemen, ik weet dit nog omdat mn moeder dat weleens vertelt (want ze was mijn knuffel vergeten en voelde zich zo schuldig)

12 likes

He kostte dat geld bij jullie? Het was bij ons gewoon een soort ā€˜vak’ eigenlijk! Het was heel leuk alleen een pestkop gingen altijd wormen uit de tuin oppakken en in de knoop leggen, dat was zo zielig. Wel al een goede graadmeter trouwens want die gast is jaren later ook door de politie van zijn bed gelicht voor andere vuile zaakjes. Revenge of the worms

6 likes

Bij ons was het onder schooltijd.

Alleen had ik in mijn plotje grond een stuk of zes andijvies geoogst en die nam ik toen mee naar huis, helemaal trots. Ik had het nog nooit op, dus Mn moeder dat klaarmaken. Bleek ik het me toch een partij vies te vinden.

Gelukkig waren Mn cavia’s er blij mee.

7 likes

Bij ons hield iemand een spreekbeurt over een slang en die mochten we toen allemaal aaien. Voel me nog steeds gangster.

1 like

Wow haha, jij was toen al ā€˜woke’. Die van mij ging over paarden en de rest weet ik niet eens meer.

Dit had ik ook…Deed ook spreekbeurt over mijn cavia, die ik natuurlijk had meegebracht, en die iedereen vervolgens ook mocht aaien en vasthouden (zielig, 30 kinderen loslaten op 1 cavia). Vervolgens stond m’n cavia de hele dag in de klas, omdat m’n ouders hem niet konden halen, ahh.
Verder kan ik nog een spreekbeurt over HIV (geen idee hoe ik hierop ben gekomen) herinneren.

Ik heb dit nu met mijn klas maar helaas vindt mijn groep 7 er geen zak aan. Laatst was een jongen met een mesje (om courgettes af te snijden) die hele courgette aan het verminken, echt bizar. Het wordt ook gedraaid door vrijwilligers die eerlijk gezegd niet super inspirerend zijn, dat werkt vast ook niet mee. Maar ik vind het wel chill, 1,5 uur weg en lekker in het zonnetje beetje tuinieren.

Nadelen: het stinkt wel tering erg op de gang naar grond de rest van de dag + als het regent is het stom + ik moet ouders regelen om mee te fietsen + ik vind het best eng om als broekie met die kids over de openbare weg te fietsen.

1 like

Haha, nee, hoor, in alle eerlijkheid, wij hadden opgelegde onderwerpen of thema’s waarbinnen we iets konden kiezen. Ontwikkelingssamenwerking was sowieso opgelegd. En volgens mij koos ik vervuiling van de zee, omdat het moest gaan over iets genre ā€˜vervuiling’, ā€˜natuurpoblemen’ o.i.d. (ik kan me niet meer herinneren wat het overkoepelende thema juist was, maar wel dat ik het belachelijk vond dat we het over zo iets moesten doen, maar dan wel klagen dat mijn spreekbeurt te moeilijk was, wat had je gedacht met zo’n thema, haha, ik voel nog het onrecht als ik eraan terug denk :joy:). Als ik volledig vrij had mogen kiezen, was het waarschijnlijk over iets helemaal anders gegaan :stuck_out_tongue:.

1 like

De linkse indoctrinatie begint ook steeds jonger!111!!!

7 likes

Ach ik heb ooit een presentatie gehouden over golf omdat je het in duo’s moest doen. :joy:

1 like

heb jij een @dolfijn.nl e-mailadres gehad?

• ja
  • nee
  • had mij vroeger wel leuk geleken als kind/jonge tiener.

0 stemmers

hahaha @dolfijn was m’n allereerste emailadres ooit.

edit: sorry dolfijn voor het taggen!

7 likes