Bij ons een varkenspoot maar was zodanig vang gemaakt door andere leerlingen dat het zo vies was en stonk en alles dat ik het niet durfde en dus niet heb gedaan (was volgens mij ook echt in de eerste weken van de brugklas )
Ehm even denken, op de middelbare had ik biologie tot max de 3e klas dus ik was ongeveer 12/13/14/15
Ik vond het echt zo jammer dat we geen dier hoefde te ontleden met biologie, leek me destijds echt zo cool. Het enige dat wij deden met biologie was een negerzoen vacuüm zuigen en kijken hoe groot die konden worden.
Ondanks mijn blijkbaar zeer uitgebrede ontleedverleden heeft de les condoom om stok doen toch het allermeeste indruk gemaakt hoor.
Wij moesten in tweetallen garnalen ontleden, ik had een vriendinnetje al het werk laten doen omdat ik het zoooo naar vond.
Het gaat inmiddels over dieren ontleden, maar wilde toch even vertellen over mijn spreekbeurten en werkstukken. Foster Parents plan, wij hadden zelfs een Foster Parents kind uit Egypte. Ben wel benieuwd hoe het nu met het gaat. Over KNGF geleidehonden, kreeg allemaal info opgestuurd. En op de middelbare school over Botswana /Zimbabwe, en ik had een peniskoker meegenomen naar school. Dat was wel een ijsbrekerā¦
Ik heb eens een spreekbeurt over Harry Potter gehouden mƩt toverstok en heksenmuts
Nee toen ik vertelde dat hij veelvuldig was gebruikt, wilde ze 'm niet meer aanraken⦠Heel flauw
Ahh wat leuk om al die onderwerpen te lezen. Ik herinner me nog mijn spreekbeurt over chocolade en die over ballet. Bij die laatste heb ik op het einde vol passie een volledige choreografie opgevoerd voor de hele klas
En wij kregen ieder een varkensoog (of koeienoog?) om te ontleden. Vond dat eigenlijk best fascinerend. Je moest dan de lens eruit snijden (best taai, zoān oog) en op een papier iets schrijven en dan kon je de lens als een soort vergrootglas gebruiken.
Ik deed mijn spreekbeurt over de ziekte van mijn moeder en nam der ook mee achteraf zo raar eigenlijk!
Ik heb biologie laten vallen omdat ik geen dier wilde ontleden haha. Er stond ook ergens in mijn boek een plaatje van een opengesneden been en ik had daar een post-it overheen geplakt en was altijd heel bang dat het boek er per ongelijk open zou doen.
Zou jij je tiener tijd over willen doen als dat kon? Dingen anders doen en/of dingen gewoon nog een keer beleven.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Nooit van mn leven. Niet perse omdat ik dingen anders zou doen oid, maar wat een onzekere rot leeftijden vond ik dat.
Ik zou wel weer het vermogen willen hebben om pas om 01:00 - 01:30 te gaan slapen en dan om 06:00 op te staan en daar mān dag mee door te kunnen komen.
Had jullie school vroeger een kinderboerderij? Wij hadden konijnen, kippen, schapen, geiten en dan kon je die in de pauze verzorgen, stront wegscheppen enzo. En dan mocht je de eieren van de kippen mee naar huis nemen voor tijdens de lunch. Soms ontsnapte zoān geit ook en dan moesten we met alle kinderen elkaar bij de hand pakken en een cirkel om dat beest heenmaken en dan insluiten zodat ie weer naar de weide waar hij hoorde ging. Goeie tijden
Maar goed, kinderboerderij op school?
- ja
- nee
0 stemmers
Ik moest fruitvliegjes kweken met biologie.
HEEL graag. Of terug naar de basisschool, gewoon lekker buiten spelen de hele dag.
Ik vind ouder worden en duizend keuzes die dat met zich meebrengt dan ook echt vreselijk op dit moment.
Had mijn school dit maar, het klinkt heel leuk!
Mijn vriend en ik hebben eens betaald omdat we het zielig vonden dat nooit iemand betaald voor dat programma :ā)
Protonmail