Omdat ze een professionele relatie hebben en geen persoonlijke. Het gaat @Mimosa in principe niks aan. En zo te lezen is het traject bijna afgelopen.
Precies. Misschien dat die begeleider het Ăłf niet wilt bespreken of ze is niet zwanger of ze wacht tot je het vraagt.
Maar dan toch apart dat je iemand maanden begeleidt en je niks over je eigen zwangerschap zegt.
Ik vind dat niet apart. Hun relatie is werkgerelateerd en als ze (mogelijk) met zwangerschapsverlof gaat, is het traject al beëindigd. De mogelijke zwangerschap heeft dus geen enkele invloed op het proces. Ik zie niet in waarom je zulke persoonlijke zaken met cliënten zou bespreken.
Ik ben op dit moment onderweg naar de bios. Ik ga naar een andere plaats omdat ik daar de film kan zien met mijn Cinevillepas (film draait niet in mijn woon- of werkplaats). Ik kan gratis met de trein dus vind het best.
Maar goed daar gaat het eigenlijk helemaal niet om. Ik ben benieuwd of jullie ook wel eens zo vroeg naar de bios zijn gegaan in het weekend/op je vrije dag (film start om 10.15 uur).
- Ja, ik ben wel eens vroeg naar de bios gegaan
- Nee, ik ben nog nooit vroeg naar de bios gegaan
- Ik ga nooit naar de bios
- Anders, nlâŠ
0 stemmers
Zie nu dat ik heb aangegeven: laat resultaten zien bij stemmen. Moet zelf dan ook maar stemmen anders blijft het een mysterie
Ja heerlijk, dan is de bios zo lekker leeg!
Nu ik een kindje heb kom ik helaas weinig meer in de bios maar ochtend / vroege middag-voorstellingen zijn mijn favoriet.
Veel plezier trouwens!
Dankjewel! Ik hoop ook op een hele lege bios. Echt heerlijk
Wat let je! Ook gewoon doen een keer
Doet me er aan denken dat ik dat als kind zo op de automatische piloot deed: âgefeliciteerdâ, hand, stapje opzij en repeat. Dat ik er pas 3 mensen te laat achterkwam dat ik aan een tweede rondje was begonnen?? Als kind voelde dat zo gĂȘnant.
Ik ga vanavond naar een kringverjaardag waar ik mensen niet echt ken, dus ga denk ik voor de big wave en âgefeliciteerd allemaal!â.
Dat doet me denken aan het verhaal van een collega. Zij begeleidde en jongen met autisme (en een verstandelijke beperking) en hem was gezegd: als je de kamer binnenkomt, geef je iedereen een hand en zeg je âgefeliciteerd met âŠâ. Dus dat deed hij.
Maar er was hem niet gezegd dat dat niet élke keer hoefde als hij de kamer binnenkwam. Dus elke keer als hij van de wc kwam en de kamer binnenliep, begon hij weer opnieuw met iedereen te feliciteren. Precies zoals hem gezegd was
Nee dat is inderdaad niet apart, omdat het een zakelijke aangelegenheid is. Maar wat ik meer bedoelde is, als die begeleider er na al die maanden zelf niet meekomt. Waarom zou je dat dan moeten vragen?
Heb ik het zo goed geformuleerd?
Los van het feit of het al dan niet gepast is op professioneel vlak: ik ken meerdere vrouwen met een buikje die NIET zwanger zijn en hun buikje ook niet per se verstoppen, ondanks het feit dat ze al meerdere keren die vraag kregen. Gewoon niet doen dus. Ongemakkelijk voor beide partijen.
Voor degene die bevallen zijn, heb je dit op social media gedeeld met een foto?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Voor degene die (nog) niet bevallen zijn, zou jij dit delen op social media? Ongeacht of je profiel prive is of niet etc. Gewoon of je dit uberhaupt op social media zou plaatsen.
- Ik denk van wel
- Ja zeker
- Ik denk van niet
- Nee zeker niet
0 stemmers
Behalve als ik tzt een #influencer ben want moet dan toch ergens mijn wieg/ buggy en speelgoed vandaan halen?
Dat zie ik dus echt never. Ik heb nog nooit alleen een bericht gezien met âwij zijn om 23:12 de trotse ouders geworden van flipâ. Overigens vind ik hier niks slechts aan hoor. Maar ik keek net op fb en zag weer zoân typische pasgeboren baby foto met bijbehorende tekst en dacht, nee ik denk niet dat ik dat ooit zou doen.
Ja, van haar voetjes. Ik wil voorlopig geen herkenbare fotoâs online van mijn kind.
Maar wel als ze ouder is? Ik sprak een keer een jongen en hij had de foto van zn neefje als profielfoto op whatsapp. Pasgeboren, ik zei oh wat leuk hoe heet hij? En dat wist hij niet want in die cultuur ofzo werd de naam niet direct met de familie/omgeving gedeeld. Vind dat altijd zo opvallend hoe iedereen dat zo verschillend doet/deelt allemaal.
Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Aan de ene kant wil ik niet te beschermend zijn, aan de andere kant zitten er gewoon engerds op internet en ik wil niet dat er een vieze foto gephotoshopt wordt.
Mijn profielen zijn wel privĂ©, maar hoe privĂ© is iets nou echt? De fotoâs staan dan wel ergens op servers op plekken die ik niet ken. Ik heb dus nog geen beslissing genomen en doe het voorlopig niet.
Ik vind het niet nodig dat iedereen het weet, ook al heb ik alleen fb en staat alles op privé. De mensen die het moeten weten, bel ik, of ze krijgen een geboortekaartje. De rest gaat het niks aan, of hoort het via via wel.
Maar ik heb sowieso niks met social media en gebruik het (bijna) niet.
Oh foutje, @FrauHelga, had niet op jou willen reageren.