Gaat het over enkel oppassen ('s avonds bv), of echt animeren, verzorgen, heel de tijd mee bezig zijn? Tweede geval 13-15, eerste 8-10 ofzo.
Als ze echt aan jou een prijs vragen, zou ik eerst eens polsen wat zij precies van je verwachten, waar je verantwoordelijk voor zou zijn.
Je kan ook gewoon een mooi bedrag bedenken wat niet per se per uur is. Als ik soms op moest passen van 20:00 tot 23:00 vond ik 20 totaal prima want ik keek tv op de bank, maar als ik ook nog moest koken, de kids in bed moest doen en moest stofzuigen vroeg ik wel iets meer.
Minstens 12,50 zwart. Geen dag- of nachttarief. Je bent verantwoordelijk voor de veiligheid van een kind, dan houdt niet ineens op als ze slapen.
Onze oppas is nu 26, toen ze begon was ze 22 en zij kreeg toen 8 euro voor 2 kinderen. Daarvan was eentje toen een baby, de ander lag altijd al in bed als ze kwam. Ze werkte toen op een kinderdagverblijf dus veel ervaring.
Toen onze jongste werd geboren had ze weer meer werk (want ook 's avonds voeden, verschonen etc) en kwam ze graag zelf iets eerder zodat ze de andere kinderen kon zien voor het slapen gaan. We hebben er toen 10 euro van gemaakt, zonder dat ze er zelf ooit om heeft gevraagd.
Inmiddels is de jongste 1,5 en ze legt ze alledrie zelf op bed, indien nodig. Ik heb het uiteraaaard niet meer naar beneden gebracht hoor .
Ze is voor ons iedere euro waard. En daarnaast vind ik, zeker hele jonge kinderen, best een verantwoording. Daar mag iets tegenover staan. Ik ging en ga altijd zonder zorgen van huis als ze er is. Ze belt ook nooit als we weg zijn, alleen voor het netflix wachtwoord
Tien euro voor drie kinderen? Ik vind dat echt weinig.
Zij vindt het gelukkig een prima uurloon
En wat zou je geven aan een 15 of 16 jarige?
De kinderen liggen dan op bed.
- 3
- 4
- 5
- 6
0 stemmers
Mij wordt nog steeds 5 euro per uur geboden, dus ik zou 10 ook accepteren
Misschien ligt het aan mij, maar je geeft toch minimaal het minimumloon met een extraatje als het echt te laat wordt of op speciale dagen? Sorry, maar je verwacht toch niet dat iemand het voor minder dan het minimumloon op jouw kinderen komt passen?
Eens. Omdat onze oppas op een kinderdagverblijf werkte destijds, hebben we het uurloon ook mede gebaseerd op haar uurloon bij haar werk.
Ja ik kan hier ook echt niet bij hoor??
@Tessa als je oppas 26 is, is dat dus onder het minimumloon.
Maar tien euro is al een paar jaar niet meer het minimumloon. Dat verdiende ik als 22-jarige al en sindsdien is dat zelfs nog veranderd.
I know! We hebben andere manieren waarop we dit verschil goedmaken maar daar wil ik niet openbaar over posten ivm herkenbaarheid. Ze is zelf iig heel blij met ons en wij met haar, daar draait het uiteindelijk om toch?
Dan is dat helemaal prima en neem ik mijn woorden terug.
Moraal van het oppasverhaal; betaal je oppas nooit te weinig want voor jouw gezin 10 andere gezinnen. En een goede, betrouwbare oppas is goud waard (en je geeft nooit haar nummer aan anderen )
Voor de oppassers; er zijn meer dan genoeg gezinnen die je prima willen betalen! Dus bieden ze te schraal; op zoek naar een ander gezin!
Yes!
Wat een tof verhaal! Werk je nog steeds in die branche?
Nee hoor, voor 21+ jaar is het 75,50 per dag en dat is ong 9,50 per uur als je 8 uur per dag rekent. Ik heb zelf jarenlang in de detailhandel gewerkt voor minimumloon (dat is in die sector normaal) en daar heb ik nooit boven de 10 euro verdiend (werkte er van 19 tot 24)
Edit: oh en dit is bruto. Oppaswerk is vaak zwart dus dan houd je nog meer over!
Hmm ja maar daar onder staat dan weer dat het per uur voor een 36-urige werk week 10,49 is (al weet ik niet zo goed of je oppassen onder 36, 38 of 40 moet scharen dan).